Pokud naše recenze čtete pravidelně, určitě vám neunikla dvojice článků o naučných produktech Star Trek: Encyclopedia a Star Trek: The Next Generation Companion. Třetím titulem, který stejně jako průvodce epizodami Nové generace doplňuje obří startrekovou encyklopedii, je právě Star Trek: Deep Space Nine Companion. Stejně jako v předchozích případech i v tomto se jedná o verzi z roku 1999, kterou mají na svědomí společnosti Imergy a Simon & Schuster Interactive.

Nyní už je vám určitě jasné, že Deep Space Nine Companion není nic jiného než průvodce všemi odvysílanými epizodami stejnojmenného seriálu. Při spuštění vás opět uvítá známý hlas Majel Barret Roddenberry a než se nadějete, objevíte se v hlavním menu celé Companion. Jste-li sběhlí fanoušci této série, vyberete si abecední řazení epizod. Pokud se chcete nechat unášet dějem od začátku do konce, rozhodnete se pro řazení chronologické. Ke každé epizodě si můžete přečíst základní informace (autor scénáře, režisér, hostující herci) a podrobnější popis dění. U všech epizod taktéž můžete shlédnout videoupoutávku a u některých si je možné prohlédnout i několik obrázků. Zvětšit si přitom lze nejenom obrázek, ale i trailer. Ovšem vzhledem k jejich nízké kvalitě vám to raději ani nedoporučuji. Autoři vás nenutí číst si veškeré informace na obrazovce, což je od nich chvályhodné, a tak si v případě zájmu můžete souhrnné informace či scénář k dané epizodě vytisknout a v pohodlí přečíst na papíře. Posledním prvkem, o němž jsem se tu zatím nezmínil, je možnost prohledávat celou Companion a nechat si vypsat seznam epizod, v nichž se dané slovo vyskytuje.

A tím jsme obsáhli v podstatě vše, co se o tomto interaktivním naučném produktu nechá říct. Zarytí fanoušci si v Deep Space Nine Companion mohou dlouze pročítat scénáře a hledat, kde se odlišují od toho, co nakonec viděli v televizi. Jiní se spokojí s pouštěním trailerů a prohlížením obrázků. Stejně jako u Encyclopedie i v tomto případě doufám, že se v nepříliš vzdálené době objeví po stránce vzhledové i obsahové podstatně vylepšená a obohacená verze, kterou si série Deep Space Nine určitě zaslouží.

Přidáno: 11.10.2005

Seznam všech článků týkajících se Star Trek: Deep Space Nine Companion najdete zde.