![]() Každá hra by měla mít svůj příběh a vyjímkou není ani tato. Vy jste Jean Luc Picard - kapitán hvězdné lodě Federace Enterprise NCC 1701-D. Musíte se pokusit porazit ďábelské Borgy, rasu kyborgů, kteří cestují v obrovských krychlových lodích s cílem zotročit ostatní rasy (včetně té naší). Tolik oficiální příběh. Je to tedy jasné jako facka. Máte velení nad jednou z nejlepších lodí Spojené federace planet, která je po zuby ozbrojena fotonovými torpédy a phasery. Herní systém se od minula vůbec nezměnil. Stále ovládáte vlevo a vpravo svoji loď na nejspodnějším řádku obrazovky a seshora na vás útočí Borgská krychle. Podstatnou novinkou ale je, že tentokrát již lze Borgy porazit a ve hře tudíž zvítězit! K úspěšné eliminace Krychle totiž stačí nastřílet 500 bodů a máte vyhráno. Pokud se vám bude zdát 500 bodů málo, nabídne vám hra po úspěšném zdolání této hranice možnost posunout si tuto mez o sto bodů výše a tak dále a tak dále. Protože jsme ve Windows přibyla spousta tlačítek a dalších nastavení. Tak třeba si konečně můžete vyslechnout pár zvuků, jako třeba We are the Borg! nebo zvuk, když vystřelíte torpédo nebo vypálíte z phaserů. A když vás zvuk omrzí, tak si ho můžete vypnout. Důležité nastavení vás také čeká hned potom, co odkliknete start. V objevivším se dialogovém okně si totiž musíte nastavit, kolik hvězd se vám bude najednou po obrazovce pohybovat. Možností je celá řada. Od nuly (kdy ovšem Borgové doslova vletí na obrazovku jako splašení, vypálí a vy než stačíte zareagovat, máte smůlu) až po 500 hvězdiček, na což už ale musíte mít počítač. Hru pak můžete ovládat buď klikáním na ikonky nebo kombinací klávesnice + myš, eventuelně pouze klávesnicí samotnou. Možnost hrát myší hru neuvěřitelně zlepší, protože ovládání pouhou klávesnicí je hodně obtížné. Takhle můžete myší ovládat zaměřovací kříž pro phasery, pálit z phaserů a pokud máte tři tlačítka myší a to prostřední vám funguje, tak můžete i střílet fotonová torpéda. Ovládání pohybu lodi doprava a doleva pak zbude na klávesnici. Prosté, geniální, hratelné! ![]() ![]() A protože jsem měl tu čest být členem Tomova mezinárodního betatesterského týmu, mohu vám teď přinést několik pohledů do zákulisí vývoje této hry. Předtím, než světlo světa spatřila konečná verze, objevilo se celkem šest betaverzí. Naším cílem bylo každou z nich otestovat a nahlásit Tomovi problémy, na které jsme narazili, chyby, které jsme objevili a samozřejmě jsme mohli i přidávat vlastní nápady na to, jak hru vylepšit. Byli jsme to konečně také my, kdo přiměl Toma změnit hru tak, aby se nechala přejít. A jaké byly ty betaverze? V první verzi, která se ke mně dostala 28.září 2000, byste marně hledali Borgy (docela zajímavé na WinBorgWar, ne?) Byl to vlastně takový první pokus o hrubé převedení hlavní myšlenky hry, tj. držet se dole a pálit na to, co je nahoře. ![]() Tom Luthman: www.mindspring.com/~tluthman/index.htm WinBorgWar homepage: www.mindspring.com/~tluthman/winborgwar.htm Martin Kovář, Seznam všech článků týkajících se hry WinBorgWar najdete zde. |