Tribbles logo

Logický rychlík Tribbles byl jednou z prvních her, na které začali kluci z MicroHofu pracovat (a také jednou z posledních, kterou dokončili) a je to jeden z mála produktů, které běží na všech počítačích od 7MHz 8086 po počítače s operačními systémy WindowsXP. Co to je tribble, je myslím každému fanouškovi Star Treku známo. Malá chlupatá kulička, která se množí rychleji než sněhové vločky za oknem, a která nemá ráda Klingony (a ti zase nemají rádi ji). Příběh této hry byste ale už asi těžko uhodli.

V dávných dobách, kdy byl Picardův dědeček ještě v plenkách a Kirk zachraňoval vesmír, žili tribblové poklidným životem. Dokud na ně nenarazil Q. Když spatřil taková hloupá neužitečná stvoření, rozhodl se jim udělat laskavost a -LUSK- obdařil je inteligencí. Tribblové tohoto daru beze zbytku využili a netrvalo dlouho, sestrojili si svůj vlastní warp pohon a začali mít zájem o Hvězdnou flotilu. Z toho se ovšem nikdo příliš neradoval, stačilo ale nasadit tak přísná kritéria pro přijetí na Akademii Hvězdné flotily, že sítem žádný z tribblů nepropadl. Až do jednoho dne. V onen památný den se vám podařilo projít písemnými i ústními testy a jediné, co vám stojí v cestě, je pouze výcvikový kurz v simulátoru. Nechť vás provází Síla.

Tribblové se v počítačových hrách příliš často nevidí, teď si vzpomínám pouze na rozhovor dvou pašeráků v Elite Force 2, ale jinak se o nich moc nemluví, natož pak aby byl tribble hlavní postavou celé hry. Tentokrát tomu však tak je a před vámi leží 38 levelů, které pořádně procvičí vaše mozkové závity.

TribblesPro začátek se podívejte na přiložený screenshot – přesně takto hra vypadá. Ta malá fialová kulička v levém horním rohu jste vy. V každém z levelů je vaším úkolem dostat se na políčko značící přechod do další úrovně. V cestě vám ale stojí mnoho a mnoho překážek a zdi patří mezi ty nejmenší. Když to vezmu hopem a vyjmenuji vám alespoň některé nepříjemné elementy, musím zmínit bezpečnostní dveře, které otevřete pouze pomocí příslušného klíče, silová pole, laserové paprsky, radioaktivní odpad a různé druhy nepřátel. K postupu budete muset přenášet nebo posouvat barely či prostřelovat zdi phasery. Každý level je časově omezen, ale když budete šikovní, dostanete se i ke stopkám, které odpočet na chvíli zarazí. Někdy narazíte na lékárničky nebo další život. Pokud se budete cítit dostatečně silní, můžete kromě prostého přeběhnutí ze startu do konce cestou sbírat nejrůznější bonusy. Vždy však musíte bezpodmínečně nejprve přemýšlet, a až teprve poté jednat. Autoři jsou zákeřní a připravili si na nás nejrůznější chytáky i vysloveně sadistické prvky. Třeba když seberete phaser a hned vedle za zdí leží několik lékárniček a hromada extra bodů. Stačí však jeden neuvážený výstřel a díky vaší hrabivosti se z levelu nikdy nedostanete. K úspěšnému dokončení tak budete muset nechat všechny bonusy svému osudu. Obtížnost postupně roste a časový limit zdá se být stále kratší a kratší. Každá úroveň má svoje vlastní heslo, takže až přijdete o všechny své cenné životy, můžete v poklidu pokračovat tam, kde jste předtím skončili.

Kromě jednoduchého a účelného vizuální zpracování příležitostně zaslechnete nějaký ten zvuk. Některé z nich se přehrávají přes PC Speaker, jiné dokáží využít i zvukovou kartu.

Tribbles je jednou ze starých logických her, u kterých nešlo o nádhernou grafiku, ale účelem bylo především pobavit i potrápit hráče. Pokud se budete chtít rychle a jednoduše odreagovat, zkuste jednou místo Hledání min spustit právě Tribbles.

Přidáno: 4.1.2004

Seznam všech článků týkajících se hry Tribbles - The Next Generation najdete zde.