Z deníčku vývojáře

Z deníčku vývojáře, záznam druhý

Záznam 3.0 – Rozpracování konceptu
Hvězdné datum 61215.0 (1. října 2007)


Opět vás vítám u vývojářského deníčku Star Trek Online, našeho pravidelného pohledu na plánování, rozkreslování a výrobu Star Trek Online – hry tak velké, že bychom vám o ní mohli vyprávět celou cestu přes půlku galaxie.

Tentokrát bychom to rádi trochu zamotali. V uplynulých měsících jsme náš deníček končívali úžasnými koncepčními obrázky, jejichž prostřednictvím jsme vystavovali na odiv neoddiskutovatelné schopnosti našeho výtvarného týmu.

V tomto vydání bychom rádi s jedním z těchto nádherných obrázků začali a vzali vás na bleskurychlou exkurzi tím, jak je postupně krájíme na čím dál tím menší kousky.

Začněme s elegantním konceptem „vulkánské vesnice“ od Ryana Deninga, o který jsme se s vámi podělili v předchozím vývojářském deníčku:

Artwork

Tenhle koncept se vážně povedl, ale budeme-li chtít v Star Trek Online postavit víc než jen jednu vesnici vulkánského stylu (a to si pište, že ano), tak tuhle nádhernou kresbu bude nutné rozebrat na jednotlivé součásti tak, aby naši modeláři a texturáři mohli vytvořit několik tuctů drobných prvků, které bude snadné opět složit v téměř nekonečném počtu všemožných kombinací. Tento proces dostane obvykle na starost ten člen výtvarného týmu, který je autorem daného konceptu.

Za příklad si vezměme budovu stojící v levém dolním rohu vesnice. Po diskuzi s návrháři bylo rozhodnuto, že by mohla sloužit jako univerzální knihovna (Vulkánci jsou blázni do hromadění vědomostí a my bychom knihovny vulkánského stylu rádi používali na nejrůznějších místech ve hře). Vyzbrojen tímto rozhodnutím se koncepční výtvarník pustí do vytváření nákresu, jenž by měl knihovnu ukázat z užitečného úhlu pohledu a přizpůsobit její měřítko realitě MMO her (v nich jsou cesty a dveře téměř nevyhnutelně větší, než je tomu ve „skutečném životě“). Nakonec dostaneme kresbu exteriéru, která vypadá nějak takhle:

Exteriér

Během této fáze začne koncepční výtvarník přemýšlet nad jednotlivými kusy architektury (části zdí, oplocení, dláždění, atd.) a navrhne způsob, jak by modeláři a texturáři mohli vytvořit jednotlivé standardizované součásti.

Krátce nato aplikuje stejný postup i na vnitřek budovy a vytvoří tuto kresbu, která si dozajista zaslouží naše uznání:

Interiér

Opět bychom se rádi zmínili o měřítku této knihovny. Ačkoliv se jedná o „běžnou“ budovu, která bude stát i v tichých malých vesničkách, její vchod byl rozšířen stejně jako rozloha interiéru, aby vyhovovala i v případě, že do ní zavítá několik tuctů hráčů hledajících informace, zadání misí nebo smečku ozářených sehlatů.

Jakmile jsme spokojeni se základní podobou exteriéru a interiéru, vrhne se koncepční tým do práce na detailech a začne načrtávat přehršel různých rekvizit, které později použijeme k výzdobě budov (a všech jejich variant). Tohle je jenom taková malá ukázka „koloniálních vulkánských skic“ vytvořených našim týmem ve snaze zahltit nás rekvizitami:

Rekvizita

Rekvizita

Rekvizita

Rekvizita

Rekvizita

Rekvizita

Poté co jsou návrhy rekvizit schváleny, předají se texturářům a modelářům, kteří je přetvoří ve skutečné herní objekty… ale to je téma na nějaký další vývojářský deníček a my už teď trochu přetahujeme (ale zase ne moc).

Určitě se k nám nezapomeňte zase připojit u příštího vývojářského deníčku pojednávajícího o dalších vývojářských kratochvílích týmu vytvářejícího Star Trek Online.

Ale ještě vydržte! Určitě jste si mysleli, že když jsme se tentokrát věnovali vytváření konceptů, tak že vás necháme odejít bez nového obrázku, co? Bože chraň! Tady máte jednu zábavnou věcičku od našeho Ocaly Bellowse:

Artwork

Ale ne! Jsme ztraceniiii!

Šťastný Den Federace,
Mike

PS: Děkuji Gregovi, Ryanovi a Binkymu za to, že toto pokračování vývojářského deníčku připravili během dokončování nového milníku Star Trek Online.

Mike Stemmle je hlavním návrhářem příběhu Star Trek Online. Je velkým obdivovatelem „strniště jak po pětidenním flámu“ komodora Deckera.

Z deníčku vývojáře, záznam čtvrtý

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 13.11.2007

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.