Vesmír, nejzazší hranice, to jsou cesty hvězdné lodi Enterprise… Bla, bla, bla, cesty to sice jsou, ale co když vy jste někde v luftu, televize, potažmo Star Trek, v nedohlednu a počítač pochopitelně jakbysmet? To pak člověk upadá v náhle nastalém „absťáku“ kombinovaném s deliriem hnedle skoro do komatu. Avšak… bylo by tu jedno řešení!

Tím řešením je dvojice digi-her (bože, to je slovo) od společnosti Nintendo, jež vyšly v báječné kolekci nazvané Mini Classics. Jejím smyslem je reinkarnace slušného počtu velmi kvalitních her let minulých za pomoci dnešní miniaturizované a podstatně cenově bližší technologie. Kolekce obsahuje mnoho báječných titulů včetně takových klasik, jakou je např. Tetris, ale o tom zde mluvit dnes nechci, já bych protentokrát rád probral onu první Trekkiem zaslíbenou holubičku.

Tou jest hra originálně nazvaná „Star Trek“! Její náplň sice není nijak originální ani novátorská, ale na druhou stranu, co byste také čekali od přístrojku, jež se v pohodě dá použít jako přívěšek ke klíčům a stejně snadno snese srovnání, co se rozměrů týče, i s klasickým TOSovským komunikátorem. Vy jakožto hráč ovládáte bájnou U.S.S. Enterprise NCC-1701 pod velením kapitána Jamese T. Kirka, s níž se musíte ubránit hordám nepřátelských klingonských lodí. K tomu vám hojně dopomáhá samozřejmě standardně instalovaný phaser, ale photonová torpéda bohužel protentokrát absentují. Poměrně zajímavým nápadem je dle mého soudu možnost phasery nabíjet na různé stupně intenzity. Ve hře pochopitelně nechybí ani nějaký ten bonus, oddělené levely, mezi nimiž cestujete pomocí warpu, či zápis jména a skóre nejlepšího hráče. Hra samotná je snímána z jakéhosi izometrického horního náhledu, jež je bohudík velmi přehledný a stejně tak pozitivně musím hodnotit i odezvu jednotlivých tlačítek.

Co byste tedy chtěli slyšet víc? Já myslím, že není co dodat. Pokud máte alespoň trochu rádi Star Trek či jiné sci-fi, měla by být tohle pro vás jasná volba! A i kdyby snad ne, stále má tento titul dost co nabídnout, i když, jak už jsem říkal, ani další tituly z kolekce Mini Classics rozhodně nejsou k zahození…!

Cena: 300,- až 400,- Kč

Přidáno: 31.10.2002

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek (Nintendo) najdete zde.