Datadisk u freeware her je nevídaná věc – rozhodně u těch startrekových. Pokud bychom ho mohli od někoho očekávat, byli by to rozhodně právě kluci Marešovi z KubiSoftu, autoři několika staršpekových her. Ti do tohoto datadisku obsadili jednoho ze svých hrdinů, nebojácného komandéra Špekoteje. K úspěšnému spuštění přídavku dokonce musíte znát heslo, které se objevilo po dohrání druhého dílu jeho dobrodružství, kratochvíle Komandér Špekotej opět v nesnázích.

Pokud bychom chtěli studovat „teorii datadisku“, mohla by nám Nedokončená práce posloužit jako názorná ukázka. Bez dlouhých cavyků jste vrženi přímo před bandu nadržených borgských vojáků několika známých druhů – hloupých, aktivních a ozbrojených. Během svého putování nenarazíte na žádného nového nepřítele či novou překážku. Jako v základní hře si budete muset klestit cestu skrze záplavu pultíků, nášlapných min, laserových paprsků a ostnatých koulí. Nebudeme-li počítat dlouhé dobrodružství poručíka Tvrdka, bývají staršpekové hry poměrně krátké a o datadisku to pochopitelně platí dvojnásob. Proto se ani nenadějete a už se na vás bude sápat závěrečný boss, který je přirozeně zbrusu nový. Jinak to u datadisků nejde. Autoři počítají s tím, že už máte ze Star Špeku něco nahráno, takže jednotlivé místnosti jsou komplikovanější a více zahuštěné nepřátelskou verbeží. Občas až příliš a jednu obrazovku, kterou najdete na přiloženém screenshotu, můžete přejít pouze náhodou, když máte velké štěstí.

Grafika v datadisku je stejná jako v původní hře, nových zvukových efektů se také nedočkáte – jak to ostatně u datadisků bývá – a život vám tak zpříjemní pouze trojice hudebních skladeb. Ačkoliv tou první je profláknutá znělka televizního Voyageru.

Víc není o čem mluvit. Pokud jste příznivci staršpekových her, nemusíte váhat a můžete se do Nedokončené práce s chutí pustit. Dlouho času u ní nestrávíte, protože všechno jde jako na běžícím pásu. Jen jestli znáte potřebné heslo...

Domovská stránka: zde

Přidáno: 8.4.2006

Seznam všech článků týkajících se hry Star Špek: Sputnik- Komandér Špekotej opět v nesnázích - Nedokončená práce najdete zde.