Rozhovor se Starsphere InteractiveSTARTREK.COM: Byl někdo z vás fanouškem Star Treku ještě předtím, než tento projekt začal? A další otázka: s jakými jinými licencemi již Starsphere pracoval, pokud vůbec?![]() Odhlédneme-li od Star Treku, tak další nejvýznamnější licencí, se kterou naši zaměstnanci pracovali, by zřejmě byl Mario společnosti Nintendo. Můžete si být jisti, že když Nintendo, podobně jako Paramount, svěří svoji hýčkanou obchodní značku externí firmě, věnuje velkou pozornost tomu, aby vše probíhalo tak, jak má. Jsme skutečně pyšní na to, jak umíme zacházet se zavedenými licencemi, a Mario is Missing a Mario’s Time Machine jsou těmi nejlepšími příklady, protože se jich prodalo hodně přes milion kopií. STARTREK.COM: Na jakých jiných hrách jste pracovali? ![]() STARTREK.COM: Proč jste se rozhodli zasadit hru do období filmů s původní posádkou, a ne třeba pro seriálovou původní posádku či Novou generaci? Starsphere Interactive: Podle licence Paramountu bylo prostředí hry omezeno na vesmír Star Treku tak, jak byl znám z původní série a prvních šesti filmů, ve kterých vystupovala původní posádka. Abychom využili co nejvíce materiálu z tohoto údobí, zasadili jsme hru těsně za události známé z filmu Star Trek VI: Neobjevená země. ![]() Jakmile bylo rozhodnuto, že se hra bude točit kolem statečných činů lodi U.S.S. Excelsior s kapitánem Sulu v čele, logicky bylo nutné použít lodě a kostýmy z filmového období. Pro zajímavost bychom mohli poznamenat, že v ranné fázi vývoje bylo uživatelské rozhraní založeno na původní sérii. Podle prvního plánu jsme do hry chtěli zahrnout ještě jedno, odlišné rozhraní z filmového období. Ale nakonec jsme od toho ustoupili a použili výhradně rozhraní známé z filmů. STARTREK.COM: Jak dlouho to trvá hře od prvotních návrhů k dokončení a odeslání do prodejen? ![]() STARTREK.COM: Jak vlastně vzniká takováto hra? Vymyslí spisovatelé nějaký návrh a programátoři s návrháři ho poté uskuteční, nebo mezi nimi panuje neustálá výměna názorů? Starsphere Interactive: Původní vydavatel nás požádal, abychom se podívali na možnost vytvořit startrekovou vesmírnou bitevní hru pro PS2. Naši zaměstnanci zahájili práci a přišli s nápadem zasadit hru do zrcadlového vesmíru Star Treku. Tato myšlenka byla následně prezentována vydavateli i Paramountu a jakmile byla schválena, nastoupila fáze výroby. Původní představa a základní pojetí se během vývoje příliš nezměnilo, nicméně co se stavby a cílů jednotlivých misí týče, o těch se hodně debatovalo. ![]() STARTREK.COM: Nejen pro PC existuje řada startrekových her. Prohlédl si je návrhářský tým, aby se mohl pokusit vytvořit něco nového, nebo jsou některé prvky inspirovány právě těmito hrami? Zhlédl se samotný styl hraní v některé z vesmírných bitev známých z televizního seriálu nebo filmů? Starsphere Interactive: Z návrhářského úhlu pohledu panuje mezi hrami vytvořenými pro PC a těmi pro konzole značný rozdíl. Vše od složitosti ovládání po vzdálenost hráče od obrazovky se liší platformu od platformy a je třeba to vzít v úvahu. A i když jsme si samozřejmě vyzkoušeli mnoho startrekových her na PC, naším úkolem bylo vytvořit hru, která by byla zacílena na konzolové publikum. To znamená, že bylo třeba posunout hru více směrem k akčnímu pojetí a individuálnímu zážitku na rozdíl od rozvážnější strategické hry. ![]() Ze scénáristického hlediska se v Shattered Universe dočkáte známých střetnutí inspirovaných epizodami jako Manévr s korbomitem, Absolutní počítač, Stroj zkázy, Případ Enterprise, Imunitní reakce, Síť Tholianů a samozřejmě Zrcadlo, zrcadlo. Narazíte i na červí díru podobnou té z prvního filmového Star Treku. Skutečně jsme se snažili odkázat hráče na tolik klasických střetnutí, kolik jen bylo možné. STARTREK.COM: Složili jste pro hru původní hudbu? A pokud ano, kdo se o ni postaral? ![]() STARTREK.COM: Star Trek má pro základní vědecká fakta své technické poradce. Kolik skutečné vědy obnáší tvorba takovýchto her, co se týče pohybu lodi ve vesmíru, atd.? Starsphere Interactive: Pohyb a ovládání vesmírného plavidla, jakož i kolize, exploze, atd. si vyžadují slušného množství obtížné geometrie a fyziky. Ale stejně jako v seriálu a filmech i zde ustupuje realismus stranou tomu, co vypadá dobře a přesvědčivě. Kdyby lodě létaly tak rychle, jak by se dalo ve vesmíru očekávat, vše by kolem vás prosvištělo takovou rychlostí, že byste s nimi nemohli zápasit. Souboje za První světové války se odehrávaly při rychlostech 150 mil za hodinu, raketoplán létá rychlostí 28.000 mil za hodinu! ![]() STARTREK.COM: Shattered Universe se odehrává ve vesmíru za zrcadlem známém z jednoho dílu původní série. O čem ve zkratce pojednává příběh hry? Starsphere Interactive: V průběhu mise za záchranu komandéra Chekova a jeho lodi před subprostorovou iontovou bouří jsou kapitán Sulu a jeho posádka zničehonic přeneseni do vesmíru za zrcadlem. Tam ďábelský komandér Chekov přichystal past na Excelsior v naději, že ho zničí. ![]() STARTREK.COM: Jaké to bylo spolupracovat s Georgem Takeim a Walterem Koenigem? Jak dlouho hercům trvá namluvit své role? Jaký scénář se jim dostane do rukou, vidí pouze své věty, nebo mohou vidět vše? Starsphere Interactive: Když jste celoživotním fanouškem Star Treku, je skutečně úžasné pracovat se dvěma z legendárních hvězd původní série. Jak George Takei tak i Walter Koenig samozřejmě znají své postavy skrz naskrz (i když Walter zpočátku žertoval: „Budete chtít i ten švédský přízvuk, že ano?“), ale bylo fascinující sledovat, jak oba oživili své postavy pouze prostřednictvím určité modulace hlasu a dalších jemných detailů. Neskutečně památné rovněž bylo být při tom, kdy se George dostal k čtení těch nesmrtelných vět „Vesmír a jeho hranice…“ ![]() Herci dostávají kopii kompletního scénáře, jakož i stránky, které obsahují pouze jejich věty. Mít k dispozici celý scénář je užitečné pro porozumění celkovému kontextu, zatímco stránky s vlastními větami jsou pro herce vhodnější během samotného nahrávání. Ačkoliv George i Walter namlouvali své role odděleně, jejich „společné“ rozhovory jsou pozoruhodně přirozené a jednolité. STARTREK.COM: Takei a Koenig mají ve hře své vlastní role, zaujímá i hráč úlohu určitého charakteru? A co další herci? ![]() Ve hře se objevují i další hlasy cizinců, včetně hlasu komandéra Baloka, tholianského komandéra, Klingonů, Romulanů a funkcionářů Terranského impéria. STARTREK.COM: Jsou ve vývoji nějaké další startrekové hry určené pro konzole? Starsphere Interactive: Podle toho co víme, nejsou momentálně ve vývoji žádné další startrekové hry pro PC ani pro konzole. Nicméně existuje spousta prostoru pro další inovace a to se ani nezmiňujeme o nových typech her, které je možné ve vesmíru Star Treku prozkoumat. ![]() Starsphere Interactive: Počet hodin, které hráč u hry stráví, bude nepochybně záviset na zvoleném stupni obtížnosti (jsou tři) a na zkušenostech samotného hráče. V průměru by mělo dokončení hry trvat zhruba dvacet hodin. Shattered Universe se dělí na devatenáct levelů v pěti kapitolách a kromě celkového příběhu jsou v každé kapitole i menší příběhy. STARTREK.COM: Jsou ve hře nějaká překvapení a legrácky? Starsphere Interactive: Ano! Bonusové možnosti se odemknou v okamžiku, kdy hru dokončíte (na jakoukoliv úroveň obtížnosti) a pro věrné startrekové fanoušky je podle našeho mínění hra plná malých překvapení. Původní rozhovor na STARTREK.COM: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 26.1.2005 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Shattered Universe najdete zde. |