HomeLAN: Jak jste přišli na myšlenku Shattered Universe? Iverson a Markarian: Původním nápadem bylo zasadit dynamické, arkádové, vesmírné bitevní dobrodružství do vesmíru Star Treku. Chtěli jsme, aby mohl hráč létat ve svém vlastním hbitém stíhači a bojovat proti množství menších cizích plavidel, jakož i proti všem významným velkým startrekovým lodím. Prostředím hry měl být časový rámec původní éry Star Treku – období, které začíná původní sérií a pokračuje až do závěru filmu Star Trek VI: Neobjevená země. Byl tu jen jeden drobný problém – i když má původní startrekový vesmír raketoplán, tak v něm nenajdete malé stíhače. Kromě toho jsme věděli, že by většina hráčů hrozně chtěla bojovat proti známým lodím Federace, i kdyby oni sami hráli na její straně. Naším řešením bylo umístit hru do alternativního vesmíru, který byl poprvé zobrazen v epizodě Zrcardlo, zrcadlo v původní sérii. V tomto prostředí si lze naprosto dokonale představit, že nelítostný a agresivní protějšek Hvězdné flotily, Terranské impérium, bude mít hangáry svých lodí naplněny malými, smrtelnými stíhači. Vše, co jsme poté potřebovali, bylo vysvětlit, jak se hráč ocitl ve vesmíru za zrcadlem a proč útočí jak na Terranské impérium, tak i na jeho nepřátele… HomeLAN: Co nám můžete říct o příběhu hry? ![]() Star Trek: Shattered Universe sleduje dobrodružství kapitána Sulua a posádky Excelsioru, kteří jsou uvězněni v překrouceném a nebezpečném startrekovém vesmíru za zrcadlem. Pronásledováni jak dřívějšími spojenci tak novými nepřáteli musí kapitán Sulu a jeho loď podniknout odvážnou cestu přes nepřátelskou Galaxii při hledání cesty domů. Hráč se vžívá do role jednoho z elitních pilotů raketoplánu na Excelsioru. Musí se rychle naučit vypořádat se s novou realitou vesmíru za zrcadlem, k čemuž má k dispozici novou letku smrtelných stíhačů. Při létání s těmito malými loděmi při obraně Excelsioru, plnění výzvědných misí a odrážení nepřátelských útoků je činnost hráče klíčem k zajištění přežití Excelsioru na jeho odvážné cestě. HomeLAN: Jaké druhy misí bude muset hráč ve hře plnit? Iverson a Markarian: Hráč létá jako jeden ze skupiny stíhačů bránících Excelsior na jeho cestě zpět domů. Různé mise ve hře si žádají obranu Excelsioru před útoky jak letek nepřátelských stíhačů tak bitevních skupin velkých nepřátelských lodí, bojování při koordinovaných útocích s různými spojenci, sbírání potřebných zásob a provádění průzkumných povinností. Protože se mise odehrávají v různých částech vesmíru, budou k dispozici různé environmentální efekty, které dále vylepší (a obohatí) hru. HomeLAN: S jakými nepřáteli a loděmi se bude muset hráč v Shattered Universe vypořádat? Iverson a Markarian: Ve vesmíru za zrcadlem po vás jde každý! Zrádné Terranské impérium věří, že je kapitán Sulu zradil a vyhlásil otevřenou rebelii. Zatímco ostatní rasy Galaxie si myslí, že jste stále součástí represivního Terranského impéria. Jednou z výzev pro hráče je úspěšně splnit mise, které vyústí ve vytvoření spojenectví proti Terranskému impériu s takovými původními nepřáteli, jako jsou Klingoni a Romulané. Jsou dva základní druhy lodí, se kterými se bude muset hráč vypořádat – malí stíhači a velké lodě. Ve vesmíru za zrcadlem je Excelsior vybaven třemi různými stíhači vylepšeného designu – Wraith, Spectre a Phantom. Nejenže bude hráč létat se všemi těmito typy, on s nimi bude také muset bojovat. Hráč se rovněž postaví proti několika dalším stíhačům klingonského, romulanského, tholianského a orionského designu a nakonec bude moci s některými z nich dokonce i létat. V průběhu hry bude muset hráč zaútočit na množství známých velkých lodí z vesmíru původního Star Treku. Klingoni budou používat své klasické bitevní křižníky D-7 třídy K’Tinga, jakož i známá plavidla B’rel třídy Bird of Prey (Dravec). Také Romulané se objeví na scéně se svými klasickými hvězdnými loděmi, jakož i Tholiané a Orionci. Povinností Terranského impéria bude pokusit se uštvat kapitána Sulua za pomoci svých nejlepších lodí včetně hvězdných lodí třídy Excelsior, Miranda a Akula. A nakonec, klasická hvězdná loď, která to celé začala, Enterprise, vyčnívá nápadně ve hře jak v původní tak vylepšené podobě. Při nelítostném pronásledování Excelsioru je Enterprise pod velením úhlavního nepřítele kapitána Sulua ve vesmíru za zrcadlem – ďábelského a bezohledného kapitána Chekova. HomeLAN: Jaké zbraně a lodě budou ve hře k dispozici? Iverson a Markarian: Hráč bude mít přístup k několika druhům klasických startrekových zbraní: phaserům a fotonovým torpédům. K dispozici budou jak phaserové paprsky tak krátké phaserové blesky včetně obzvláště smrtící varianty známé jako Gatling Phaser. Kromě toho bude moci hráč používat jak naváděné tak nenaváděné verze fotonových torpéd, jakož i extrémně silné Multi-Warhead Torpedo, které je schopné rozdělit se až na čtyři nezávislá naváděná torpéda. Cizí rasy ve hře mají rovněž různé druhy zbraní a hráč se dostane k jejich použití postupem času tak, jak bude Excelsior získávat cizí stíhače. Klingoni používají jak disruptory tak torpéda, kdežto Romulané využívají silných plasmových zbraní a mají přístup k maskovací technologii. Všechny tyto zbraně (včetně maskování) budou k dispozici i hráči. HomeLAN: Jaké další unikátní herní prvky budou obsaženy v Shattered Universe? Iverson a Markarian: Kromě klasických cizích ras Star Treku, jako jsou Klingoni a Romulané, nabídne Star Trek: Shattered Universe také mise, ve kterých hráče vyzvou další klasičtí protivníci i prostředí vesmíru Star Treku. Hráči budou muset:
Iverson a Markarian: Ve hře nejsou žádné multiplayerové prvky. HomeLAN: Co nám můžete říct ke grafickému enginu, který je použit v Shattered Universe? Iverson a Markarian: Grafický engine v Shattered Universe je propracovaným multiplatformním enginem, který je použit k zobrazování těch nepřesnějších a vysoce detailních startrekových lodí, které byly dosud v počítačové hře k vidění a přitom je navíc schopen udržovat 60 snímků za vteřinu, což je v dynamické akční hře životně důležité. Kromě toho engine využívá několika unikátních a patentovaných přistupů, které v žánru akčních vesmírných her představí nová prostředí. Tato prostředí velmi vylepšují vizuální stránku, jakož i významně ovlivňují hraní. Celkový vizuální dojem je také značně vylepšen použitím pokročilého částicového systému. Vedlejším produktem tohoto systému jsou různé stupně poškození na velkých lodích, které se staly jedním z vizuálně nejpůsobivějších aspektů hry. HomeLAN: Hra byla ve vývoji dosti dlouho. Co se s ní stalo v Interplay a jak se dostala k TDK? ![]() HomeLAN: Je možné, že se Shattered Universe objeví i na jiných platformách kromě PS2? Iverson a Markarian: Rozhodně! Hra se objeví na PS2 i Xbox. Podpora dalších platforem se zvažuje. HomeLAN: Jaký je aktuální stav vývoje hry a kdy bude vydána? Iverson a Markarian: Hra je téměř hotova a měla by být vydána na konci léta. HomeLAN: A na závěr, je něco, co byste si přáli říct o Shattered Universe? Iverson a Markarian: Jenom bychom rádi řekli, že jsme v Shattered Universe vždy věřili. Věříme, že hra osloví nejen fandy Star Treku, ale také všechny hráče, kteří mají rádi dynamické letecké akční hry, a i když jsme cestou zažili pády i vzestupy, vydrželi jsme – odmítli jsme přijmout scénář nemožného vítězství. A nakonec, náš vydavatel, TDK Mediactive, tento produkt extrémně podporoval. Úzce s námi spolupracovali, aby se ujistili, že konečný herní zážitek bude takový, jaký si každý spojuje s produktem, na který budeme hrdí. Původní rozhovor na HomeLan Fed: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 18.7.2003 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Shattered Universe najdete zde. |