Star Flek

Neleníme, neleníme, makáme. Tak nějak bych shrnul posledních pár dní v redakci Star Trek Games.CZ, kdy vám prakticky každý den přinášíme slušnou porci novinek nebo rovnou nějaký ten článek. A ani dnešek nebude výjimkou; na paškál jsem si totiž vzal graficky-textovou adventuru Star Flek, která podobně jako nedávno recenzovaný BlekTrek sází především na humor, resp. „humor“.

Star Flek je svým způsobem unikátní už tím, že se nejedná o samostatně spustitelnou hru, ale produkt zabalený v jediném .mer souboru, k jehož použití potřebujete přinejmenším aplikaci „Interpret“, která je součástí dnes již dále nevyvíjeného a na internetu jen těžko dostupného textového editoru Merlin. Na našem webu vám pochopitelně už tradičně poskytujeme titul v takové distribuci, abyste s jeho spuštěním neměli pokud možno žádné větší potíže. Součástí zabaleného archivu tedy je jak hra samotná, tak i příslušný spouštěč.

Teď už ale k produktu samotnému. Autor a příběh jsou v tomto případě vedlejší či, jak by řekla Sedmá - irelevantní. Stačí snad, když napíšu, že Star Flek je klasickou současnou textovkou, jíž ovládáte pomocí příslušných akčních ikon a jejíž každá lokace a akce je vybavena odpovídajícím obrázkem, resp. jednoduchou animací. Jak už jsem naznačil výše, titul má být především neupjatou zábavou, a tak se během hraní setkáme s řadou parodizujících scén a charakterů. Bohužel, jak si můžeme prozradit už nyní, ne vždy byl autor tak vtipný, nakolik sám sebe jistě za vtipného považuje.

První kontakt se Star Flekem ve vás stěží vzbudí nějaké extrémní nadšení. Vizuální podoba tohoto kousku není ani tak jednoduchá (což by samozřejmě ještě nevadilo), jako spíše trapná, odpudivá a odfláknutá. Postupem času však jako byste ručně kresleným scénám a prostince animovaným sekvencím tak nějak přivykli či si snad tvůrce trochu více dával záležet – jednoduše vzato vás nakonec tento aspekt pálí zdaleka nejméně. Prolézáte lokaci za lokací, řešíte primitivní hádanky a úkoly, tu a tam se možná na pár vteřin zaseknete, ale v zásadě je Star Flek velice přímočará záležitost, ve které je žel bohu nouze o jakékoliv vedlejší a matoucí předměty či prostředí.

Snad by ani nevadilo, že vše, co máte v ruce, nutně musíte použít a význam a účel jednotlivých předmětů je až směšně zřejmý, ovšem to byste Star Flek nesměli zdolat tak během 10 – 15 minut. Bohužel, délka hry není jedinou kaňkou na jinak mírně rostoucí křivce zábavnosti titulu. Jmenovat bych dále mohl čas od času se vyskytující chybová okna upozorňující na nějaký ten programátorský defekt nebo třeba rozmanitý, ale po stránce hlasitosti dost nevyvážený hudební doprovod. Nepotěší ani okamžiky, kdy se autor nějak nepojistil proti znovuopakování již proběhlých akcí a předělů.

Přes to přese všechno bych se vám vlastně nebál titul doporučit. Jeho parodizující složka mě sice nějak zvlášť nenadchla, ale hra obsahuje i několik příjemných zpestření jako přistání na opuštěné planetě (považte, jak jsem jásal, když jsem zjistil, že se dostanu i mimo loď) nebo poměrně nečekané rozuzlení. O míře jeho vtipnosti by se dalo sice opět pochybovat, ale v dnešním světě přeplněném předvídatelností – proč ne. Co byste chtěli slyšet víc? Je to zdarma, je to česky a chvílemi se to i hraje hezky.

Přidáno: 23.9.2004

Seznam všech článků týkajících se hry Star Flek najdete zde.