Před necelým týdnem oznámil Activision práce na třetím díle oblíbené série taktické simulace Star Trek: Starfleet Command. Prozatím není jisté, zda se dočkáme nějakého podtitulu jako u dílu předchozího, takže se nechme překvapit. Co ale připravované dílko odlišuje od všech předchozích titulů z této řady, je vesmír, do kterého je hra zasazena. Prostředí Původní série je totiž vystřídáno sérií Nové generace. Vývojáři nadále zůstávají ostřílení hoši z Taldrenu a podle prozatím jediného screenshotu, ze kterého se nechá něco rozumného vykoukat, není moc jasně vidět, co ďábelsky nového a vylepšeného pro nás chystají. Textové zkazky jsou ale sdílnější, takže vězte, že: Hra nabídne tři kampaně pro jednoho hráče, ve kterých se nám pod velení dostanou lodě Klingonů, Romulanů nebo samozřejmě Federace. Nejprve začneme s kocábkou s omezenými možnostmi, ale po první vyhrané misi (a samozřejmě i po těch dalších) získáme prestižní body, které budeme moci následně utratit za lepší lodě, vymakanější subsystémy a namakanější důstojníky (viz dále). Naše velitelské choutky ukojí více než 25 lodí patřících do licence Nové generace, jako třeba federální Sovereign, romulanský Válečný pták, borgská Krychle nebo klingonský Neghvar, jakož i několik zbrusu nových lodí navržených speciálně pro tuto hru (začínám se stále více ptát, proč?). Pokud se podíváte na druhý screenshot, je tu poměrně slušná pravděpodobnost, že nepřehlédnete federální loď třídy Intrepid - že by také patřila do série Nové generace? Ach jo, to jsou zase zmatky…. Vývoj kampaně a stav vesmíru budete moci průběžně sledovat na velké mapě skládající se ze stovek sektorů, která bude odrážet momentální politické rozložení sil. Kromě hry pro jednoho hráče se samozřejmě dočkáme i několika multiplayer módů typu "všichni proti všem " a "tým sobě", ve kterých si budete moci vybrat lodě čtyř stran - klasicky singleplayerových plus borgských. Starfleet Command 3 bude rovněž obsahovat vylepšenou verzi multiplayerového prostředí Dynaverse 3, které obsahuje promakanou umělou inteligenci a nový systém, který hráčům umožňuje spolčit se do jedné flotily, cestovat spolu přes celou mapu a bojovat bok po boku při pokusu o ovládnutí galaxie. Budeme moci optimalizovat své lodě a distribuovat energii do různých lodních systémů za použití nového éňo-ňůňo rozhraní, které minimalizuje micromanagement a nechá nás soustředit se více na souboj (tak proč tak zmiňovat distribuci energie, když je minimalizována?). Všechny hračičky si budou moci zahrát se svými loděmi na lego a přitom různě měnit zbraně, motory, štíty a další systémy. Postupem času a hry získáme přístup k lepším phaserům, disruptorům, štítům a také speciálním zbraním. Kromě toho hra nabídne i atraktivní, i když jistě ne příliš sofistikovaný, systém vývoje postav ve stylu RPG, což jednoduše znamená, že důstojníkům pod vaším velením budou růst zkušenosti a schopnosti (samozřejmě že pouze v případě, že je něco zkušenějšího a schopnějšího nerozmázne po mlhovině). Více zkušeností bude znamenat vyšší celkovou efektivitu lodí a umožní nám používat vymakanější útoky. Zkušenější důstojníky ovšem nezískáme pouze jejich tréninkem, ale budeme si je moci i najímat. Toť vše, co je momentálně známo. Star Trek: Starfleet Command 3 je naplánován již na letošní prázdniny. Užitečné odkazy: Taldren: www.taldren.com Activision: www.activision.com Star Trek: Starfleet Command 3 homepage: prozatím není Nové informace z 19. července 2002: - hra je zasazena těsně před desátý film - Star Trek: Nemesis - k dispozici extra mise stažitelná z Internetu, která bude pojednávat o Nemesis - ve hře budou také naznačeny některé události odehrávající se v Nemesis - čtyři hratelné rasy: Federace, Klingoni, Romulané a Borgové (Borgové ovšem nebudou mít svoji kampaň pro hru jednoho hráče) - plus nehratelné rasy: Cardassiané, Ferengové, piráti a jedna neupřesněná rasa - kampaně spojuje jeden velký příběh a doporučený postup hraní je: Klingoni, Romulané a Federace, nicméně můžete hrát kampaň v libovolném pořadí - za každou rasu budeme mít k dispozici 12 naskriptovaných misí a spoustu dalších náhodných misí - k dispozici bude tutorial pro začátečníky, který vysvětlí veškeré ovládání i tutorial pro znalce předchozích her Starfleet Command, který se bude věnovat předělanému a zjednodušenému rozhraní - spřáteleným lodím ve flotile můžeme dávat pouze obecné rozkazy, ovládání lodních systémů druhých lodí však bude na umělé inteligenci - každá z misí bude mít více možností řešení problému - za splněnou misi obdržíme klasicky prestižní body, pokud ji však splníme tou nejlepší přijatelnou možností (tak jak to vidí výrobce), dostaneme prestižních bodů víc - v případě že se nám v bitvě nebude příliš dařit, budeme moci odletět pryč warpem - přidělování energie bylo zjednodušeno, takže se budeme starat pouze o úroveň energie v primárních zbraních, těžkých zbraních a štítech - subsystémy a impulsní motory teď čerpají konstantní množství energie - existují čtyři stupně zkušeností důstojníků, od zkušený po legendární - důstojníci se mohou zaměřovat primárně na tyto oblasti: taktika, inženýrství, lékařství, kormidlování nebo bezpečnost, ale mohou získavat zkušenosti i v dalších oblastech - budeme si moci zahrát multiplayer v offline režimu - jedná se o nový "dobyvatelský" sólový mód - údajně ještě nejsou strategické prvky a vizuální prezentace tak dodělané jako taktický základ a co se grafiky týče, tak Bridge Commander to prý rozhodně není, i když zas tak špatně to také nevypadá - brzy se dočkáme beta stádia a vydání je plánováno na listopad (takže zpoždění) Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 28.3.2002 Upraveno: 17.7.2002 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Starfleet Command 3 najdete zde. |