Starfleet Command 3 logo

Rozhovor s Erikem Bethkem


HomeLAN: Přesun od původní série a filmů do času Nové generace může zklamat dlouhodobé příznivce SFC. Proč došlo k této změně a je možné, že poté, co se dostane SFC 3 do obchodů, bude vydán přídavný balík s prostředím původní série?
Erik Bethke: Hrou Orion Pirates jsme dokončili třídílnou sérii zasazenou do období původního seriálu a filmů, a i když můžeme určitě najít spoustu materiálů z ranného vesmíru Star Treku, ze kterých bychom mohli dále čerpat, měli jsme pocit, že čas Nové generace si zaslouží stejně důkladné zpracování real-time taktické námořní simulace ve formě Starfleet Command. Ve vesmíru Nové generace se vyskytuje spousta materiálu od větších a silnějších lodí Federace, Klingonů a Romulanů po nové rasy jako jsou Cardassiané, Borgové, Ferengové a skvělé potulné skupiny například Maquistů.

Akira v detailuHomeLAN: Série SFC je známa svými podrobnými herními detaily, co se mikromanagementu lodních systémů týče. Tiskové prohlášení naznačuje, že se tentokráte budete snažit tento aspekt hry zjednodušit. Jak máte v úmyslu toto zvládnout a přitom stále zachovat hru zábavnou pro dlouhodobé hráče SFC?
Erik Bethke: Klíčovou složkou SFC je její taktická hloubka. Celé je to o velkolepé námořní tradici za použití všech vašich lodí a posádky přemoci svého nepřítele za jakýchkoli podmínek. Starfleet Command se bude vždy držet této námořní tradice a nikdy se nestane simulátorem hvězdných stíhačů nebo rychlou akční hrou. Tuto taktickou hloubku přeneseme do času Nové generace. Co je důležité, aby si lidé uvědomili, je to, že uživatelské rozhraní série Starfleet Command v dnešní době, ačkoliv není špatné, by si zasloužilo trochu toho účelového zušlechtění. Jinými slovy řečeno, naším cílem je poskytnout tu samou nebo ještě lepší taktickou hloubku a přitom zároveň vylepšit naše uživatelské rozhraní.

HomeLAN: Říká se, že hra tentokráte bude obsahovat určité RPG prvky. Můžete nám trochu přesněji říct, co máte v plánu a proč jste přidali tyto prvky do SFC 3?
Erik Bethke: Elektronicé RPG nabízí spoustu možných prvků. Pro nás klíčovým je růst postavy, přičemž postavou se v SFC 3 rozumí loď hráče a důstojníci na ní. Důstojníci jsou nyní členy posádky s individuálními statistikami jako je inteligence, která určuje, jak rychle se učí nové zkušenosti a důstojníci mohou být zraněni nebo ztraceni v bitvě. To hráči poskytuje další herní úroveň - naučit se, jak nejlépe vést své důstojníky, kdy odvolat boj, aby zůstali zachováni pro příští den a také budou čelit těžkým rozhodnutím v okamžicích, kdy boj nepůjde zastavit.

Dalším důležitým růstem postav je úprava lodí. Nyní máme propracovanou metodu sloužící k vylepšování vašich vlastních Star Trek lodí při zachování přísných parametrů jako je hmotnost, rozložení lodních systémů a rozmístění zbraní.

Intrepid a WarbirdHomeLAN: Přispěje svým hlasem do SFC 3 nějaký známý člen posádky ze Star Treku?
Erik Bethke: Ano, ale momentálně nemůžeme říct víc.

HomeLAN: Protože je nyní Activision výhradním vlastníkem herních rekvizit Star Treku, je možné, že se v SFC3 objeví kromě Nové generace i postavy a prvky z HV9 a Voyageru?
Erik Bethke: Ano.

HomeLAN: Jaké jsou vaše současné plány pro multiplayerové módy v SFC 3?
Erik Bethke: Multiplayerové herní módy oznámíme později.

HomeLAN: Zavedení Dynaverse 2 v SFC 2 se nevyvedlo podle plánu. Co si Taldren naplánoval pro systém Dynaverse 3 a myslíte si, že budou tyto prvky tentokrát dostupné i odděleně?
Erik Bethke: Ještě předtím, než byla vydána hra Orion Pirates, jsme začali pracovat pilně a bez přestávky na vylepšení programového kódu systému Dynaverse. D3 bude pracovat odděleně docela dobře. Co se týče nových prvků, soustředíme se především na užitečnost a za druhé na to, abychom svět více oživili. Užitečnost se týká jak více prvků pro chatování tak i lepší podpory přirozených metod komunikace a nové prvky přinášejí zcela novou hloubku světu, který D3 představuje hráči. Náš nový server je vytvořen přímo podle postřehů hráčů D2, kteří chtěli mít u svých misí více souvislostí - a přesně to děláme.

HomeLAN: A nakonec, jaký to je pocit být zpátky v kapitánském křesle při tvorbě nové SFC hry?
Erik Bethke: Naprosto skvělé! SFC je naším děťátkem už od roku 1998 - těžko uvěřit tomu, že na SFC pracujeme už přes čtyři roky, prodali jsme přes 600.000 kusů po celém světě při třech velkých vydáním a několika menších. Už se moc těšíme, abychom ukázali, čeho jsme schopni v prostředí Nové generace.

Za HomeLan Fed: John Callaham
Za Star Trek Games.CZ: Martin Kovář

Původní rozhovor na HomeLan Fed: zde


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Starfleet Command 3 najdete zde.