Rozhovor s Dannym PelfreymGamer’s Temple: Jak jste začal s psaním hudby pro televizi? Dany Pelfrey: Můj starý přítel Snuffy Walden mě dlouho žádal, jestli bych s ním nespolupracoval na televizním seriálu. Hrávali jsme spolu v kapele. Pracovali jsme na Maggie Winters, což nás zavedlo k dalším seriálům jako Norm a Felicity a to ještě předtím, než jsem začal samostatně pracovat na dalších projektech jako Joseph King of Dreams od Dreamworks a Spin City. Gamer‘s Temple: Kdy jste začal poprvé psát hrudbu pro hry? Danny Pelfrey: Před deseti lety. První počiny byly pro tituly od Strategic Simulations Incorporated jako jsou Steel Panthers a Thunderscape. Gamer’s Temple: Co vás přitahovalo na hrách? Danny Pelfrey: Líbí se mi akce a struktura her. Bavilo mě to kvůli kreativním lidem, se kterými jsem mohl pracovat. Bylo to něco jiného. A tento proces mě stále baví. Gamer’s Temple: Co slouží jako vaše inspirace pro herní hudbu? Danny Pelfrey: Inspiruje mě příběh. Společně s dobře vyvinutými postavami a zápletkou. Líbí se mi struktura her. Gamer’s Temple: Máte odlišný přístup k psaní hudby pro hry než pro televizi? Danny Pelfrey: Ne, používám stejný styp přístupu. V obou situacích píšete pro postavy a příběh. Ve hře pomocí modulů určuje hráč svým ovládáním specifickou akci a hudba musí souznět s jakoukoliv sekvencí, která se odehrává. U televize tomu tak není. Až se televize stane interaktivní, budu pro ni psát hudbu stejným stylem jako pro hry. Gamer’s Temple: Co podle vás představuje úlohu hudby v hrách? Danny Pelfrey: Myslím si, že hudba hraje velmi důležitou úlohu ve stavbě her. Hra pomáhá stanovit náladu a akci. Vylepšuje zážitek ze hry. Gamer’s Temple: Star Trek vypadá jako velká odchylka od těch typů televizních programů, pro které jste psal partitury. Máte jiný přístup při psaní hudby pro sci-fi náměty než pro Zemi bližší dramata? Danny Pelfrey: Ano, hudba pro science fiction musí nabídnout jiný pocit než pohádka. Postavy a příběh určují styl hudby, který vytvořím. Gamer’s Temple: Jak se vyrovnáváte s tím, že píšete hudbu pro hry založené na tak známé licenci jako je Star Trek? Berete v úvahu množství podobné hudby, která je s takovou licencí již spojena? Danny Pelfrey: Když pracujete s licencí jako Star Trek, musíte rozhodně vzít v úvahu původní hudbu, musíte ji respektovat, ale já skládám k takovýmto hrám originální hudbu. Tu totiž určují postavy a příběh. Gamer’s Temple: Kolik volnosti máte při vývoji partitury pro hru? Danny Pelfrey: U StarTrekových her mám docela dost svobody, protože mám s herními vývojáři dobrý vztah a oni věří mému úsudku. Gamer’s Temple: Existuje hra nebo herní licence, pro kterou byste obzvláště rád napsal hudbu? Danny Pelfrey: Strašně rád bych složil hudbu pro hry na náměty Matrixe, Pána prstenů, Spidermana nebo Hvězdných válek. Gamer’s Temple: Hrajete vy sám hry? Pokud ano, jaké jsou některé vaše oblíbené hry nebo žánry? Danny Pelfrey: Miluji počítačové hry. Miluji hry se spoustou akce. Mám tolik oblíbenců, že si prostě jednu nemohu vybrat. V různé době mě baví různé hry. Gamer’s Temple: Díky za Váš čas! Původní rozhovor na The Gamer’s Temple: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 10.1.2003 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Starfleet Command 3 najdete zde. |