StarFleet Academy Logo

Kapitán na můstku! Kapitánův deník, hvězdné datum 2376,8. Jsme na standardní misi k systému Midos 2, který už dva týdny nepodal žádnou zprávu Hvězdné flotile. Po příletu do systému na nás čekalo menší překvapení -konec záznamu-. Federace vítězí!Kapitáne, na pravoboku se demaskuje klingonský křižník K7A! Okamžitě vyhlaste červený poplach! Všichni na bojová stanoviště! Připravte torpéda a phasery! Kapitáne nabíjejí zbraně! Okamžitě palte vším co máme! Status! Poškodili jsme jim na 50% impuls a prorazili štíty v dolní části lodi! Kapitáne, klingonská loď se otáčí a střílí z předních disruptorů! Úhybné manévry Alfa! Štíty na maximum, připravit na náraz! Kapitáne, přímý zásah, ale štíty to vydržely. Menší poškození palub 6, 7 a 12 v sekci 32! Opětovat palbu phasery! Status! Klingonská loď přišla o podporu života, impuls, maskování a jejich strukturální integrita je na 36%! Klingonská loď se otáčí a opět nabíjí disruptor! Loď třídy ExcelsiorPoručíku Malkejhi, zaměřte jejich zbraňový systém a palte! Pffff! Jejich zbraňový systém byl zničen! Praporčíku, zavolejte je! Bez odezvi! Poručíku, připravte čtyři salvy torpéd a na můj rozkaz palte!!!!

Tak i tuto scénku jako vystřiženou ze Star Treku byste mohli prožít! Ve hře Star Trek: Starfleet Academy. Byli jste přijati na Hvězdnou akademii, kde děláte závěrečné zkoušky na velitele lodi! Jelikož jste kadet, tak vám přirozeně Hvězdná flotila nedá a tím neobětuje nějakou hvězdnou loď, a proto je váš trénink veden přes holopalubu na Hvězdné akademii. Vy jako kapitán jménem David Forester velíte lodi s následujícím obsazením: Geoffrey Corin - navigátor, Jana Akton - kormidelník, Robin Brady - inženýr,Vanda M'Giia - komunikace a Sturek - vědecký důstojník.Ze začátku velíte lodi třídy Miranda, časem se i dostanete např. k lodím tříd Constitution či Excelsior. Vašimi instruktory jsou legendární postavy z TOSu - kapitán James T. Kirk a Hikaru Sulu! Tyto dva instruktoři na Akademii vás zatěžují různými zkouškami, jak se zachovat v té a oné situaci ve vesmíru, ale vaše úkoly se odehrávají nejenom tam, ale také musíte zlepšit osobní vztahy v posádce - jsou-li špatné, tak se to výrazně projevuje na výkonech posádky při různých úkolech.Poškozený klingonský křižníkVždy když dokončíte nějakou misi, se objeví takový interaktivní filmeček, který ovládáte pomocí textových menu! Vedou se fámy, že se v této hře za dobrého hodnocení posádky a skvěle vykonané mise dostanete do bonusového kola - mně osobně se to nepovedlo.

Ale teď ke hře samotné: Hra je vytvořena v 3D Enginu. Zvuky jsou super -hlavně >>RED ALERT<< při bitvě. Máte tu i možnost vybrat si různé pohledy: 1. standardní pohled je z můstku (domnívám se, že jde o můstek, který je k vidění na lodích třídy Excelsior. Odsud máte přístup k následujícím panelům: knihovna,výzkum, poškození, strojovna a ještě pár dalších! Druhý pohled je tzv. taktický, který vypadá tak, že se odstraní můstek a vy tak máte větší přehled o tom, co se děje. A konečně třetí možností je takový pohled, při kterém vidíte svou loď ze strany, seshora, či jak si kameru nastavíte! Vlastní hra má mnoho funkcí - od nastavování výhledové obrazovky až po účinnost phaserů! Bohužel sem autoři zapomněli dát tak potřebné tlačítko jako je autodestrukce. Naštěstí to jde vyřešit tak , že vypnete podporu života a loď sama od sebe exploduje po pěti minutách.

Mínusy hry: U federačních lodí není celý phaserový paprsek - spíše se jedná o typ disruptoru, objevuje se pár chyb v grafice, když se přepíná na manuální zaměřování, což ale dokáže vyřešit patch. Dále nenajdete žádné rozdíly v provedení můstku, ať už velíte federační, romulanské či klingonské lodi, tak můstek vypadá furt stejně. Chybí něco jako autopilot na orbit, protože blízkost atmosféry planety znamená zničení lodi. Bitva je v plném prouduPak ještě tlačítko autodestrukce, nelogická exploze lodi po zničení podpory života - loď by se měla pohybovat neovladatelně a vznášet se v prostoru!

Na druhé straně mezi plusy hry patří zvuky, odpadání různých sekcí lodi (warp gondol). Kladem jsou rovněž videa, zajímavý děj, interní encyklopedie hry, namluvená hlášení o poškození lodi typu: Paluba xy byla zasažena atd., můstek, kolize a moje nejoblíbenější zábava: můžete zaútočit na starbase:))!

Osobní verdikt: Tato hra je velmi zdařilým kouskem firmy Interplay. Rozhodně u ní vydržíte týdny či dokonce měsíce! Za ty peníze stoji na 100%, ale vzhledem k tomu, že tato hra má už bratříčka Star Trek: Klingon Academy, tak se spíš vyplatí koupit ST:KA, ale o té si povíme až příště!

Systémové požadavky:
Minimální konfigurace: P-90 MHz, 16MB RAM, SVGA (1MB)
Doporučená konfigurace: P-180 MHz, 32MB RAM