Red Alert 2 logo

Vesmírná akční střílečka Star Trek: Red Alert buď ve své době oslovila velké množství hráčů, nebo o ní měl její autor Michael Barr tak vysoké mínění, že se rozhodl vytvořit její pokračování. Kdy se tak přesněji stalo, vám opět nepovím, ale mám takové tušení, že k tomu došlo až po vydání dílu prvního.

Nový herní prvek - sestřelování borgských koulí kurzorem.Autor, zřejmě pod dojmy z hrdinského počínání posádky hvězdné lodi Voyager, nám tentokrát svěřuje do rukou plavidlo třídy Intrepid, které se musí (překvapivě) vypořádat s takovou invazí-neinvazí, no, říkejme tomu průletem borgského loďstva. Poté, co Borgům v minulém díle našeho, doufejme dvoudílného, seriálu krachl plán na dobytí Alfa kvadrantu, rozhodli se aspoň vymítit příslušníky Dominionu v kvadrantu Gama. A jak se nejrychleji dostat z domovského kvadrantu Delta do cílového kvadrantu Gama? Jistě, zkratkou přes náš Alfa kvadrant. Takový nezávazný průlet obří flotily borgských krychlí a koulí nemusí být hned závadný, potíž je především v tom, že se Borgové potřebují zmocnit stanice Deep Space Nine, kterou jim samozřejmě jen tak nevydáte, no a už jste zase v tom.

Nebudeme si nic nalhávat, grafika se od posledně dočkala asi tak stejných změn jako postava panovníka na anglickém trůně a je stejně jako posledně sakumprásk vypůjčená z real-time strategie Star Trek: Armada 2. Kupodivu ale není jedinou změnou výměna Sovereignu za Intrepid, ale Michael přidal i několik zcela nových a při šťastné konstelaci planet i zábavných prvků. Základ tvoří stejně jako posledně poletování po vesmíru a sestřelování nepřátelských lodí. Ty se už ale neskládají pouze z plavidel borgských výrobních závodů, ale cestou se setkáme i s dvěma druhy cardassianských lodí. Bohužel však stejně jako minule platí, že kdo uteče, vyhraje, takže v drtivé většině levelů stačí vzít prostě warp gondoly na ramena a celým levelem co nejrychleji a pokud možno bez zásahu pěkně profrčet. Výjimkou je snad jediná úroveň, ve které máte za úkol zničit (ve spolupráci se dvěma Defianty) velící loď cardassianské flotily. I když i v tomto případě můžete jen tak poletovat kolem, hrát polomrtvého brouka a držet Defiantům palce. Borgská koule útočící na Bajor si nezaslouží slitování!Když se totiž zadaří, velící loď odstřelí i bez vaší pomoci a vy se automaticky vydáte na další cestu ke stanici Deep Space Nine. Na stanici nás pak čeká rozhodně ta nejzajímavější pasáž, která ovšem dokáže pěkně pocuchat nervy. Do svých rukou totiž uchopíte ovládání zbraní vesmírné stanice a pomocí zaměřovače musíte v první fázi sestřelovat borgské koule útočící na opravovaný Intrepid a v druhé fázi musíte pomoci flotile Spojené federace planet s odražením fakt mohutného náporu Borgů. Celá akce tak trochu připomíná populární sestřelování čápů, slepic či podobného zvěrstva. Škoda, že nemůžete vyhodit do vzduchu krychli, ale i tak během těchto dvou levelů zlikvidujete několik desítek borgských plavidel. Na závěr se už jen osamělá borgská koule pokusí zaútočit na planetu Bajor, vy se ale za ní chrabře vrhnete a předpokládám, že pouze ve video sekvenci ji z oblohy při nízkém průletu nad městskou zástavbou zdárně sestřelíte. Pro doplnění jen dodám, že se cestou na Deep Space Nine musíte rovněž vymotat skrz Borgy zamořenou a tudíž ještě víc než kdy jindy nebezpečnou oblast Badlands, kde na vás kromě zmíněných Borgů číhají červí díry, energetické blesky nebo pole asteroidů.

Souboje s přesilou Borgů zůstaly, tentokrát se s nimi ale musí vypořádat Intrepid.Stejně jako minule si můžeme vybrat ze tří různých stupňů obtížnosti a opět mi dával i ten nejnižší stupeň pořádně zabrat. Rovněž nechybí úvodní intro či mezilevelová animace. Nezbavili jsme se ani briefingů, kterých je naštěstí méně, některé se dají přeskočit a celkově vypadají mnohem přívětivěji než minule.

Ani zvuková stránka věci se v mnohém nezměnila. Zvuky jsou standardní a očekávatelné, úvodní startrekový nápěv v hlavním menu je výborný, adrenalin v krvi vám rozpumpuje i hudba dokreslující sestřelování borgských koulí.

Celkově je Red Alert 2 delší a podle mého názoru i těžší než první díl. Obsahuje několik zajímavých nových prvků, které byste v případě potřeby vyvztekat se mohli vyzkoušet. Přeji vám pevné nervy, protože je při hraní této hry budete bezpochyby potřebovat.

Přidáno: 16.4.2004

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Red Alert 2 najdete zde.