Rozhovor s Petem Hinesem o Star Trek: LegacyGamecloud: Nejprve, jak Bethesda Softworks získala startrekovou licenci? Přišel Paramount-Viacom za vámi, nebo Bethsoft oslovil studio?Pete Hines: Byla to kombinace několika faktorů – obě společnosti chtěly spolupracovat, startreková licence byla právě k dispozici, měli jsme konkrétní nápady na tuto hru a svou roli sehrála i pověstná kvalita naší práce, kterou jsme odvedli na ostatních hrách… to všechno se prostě naráz spojilo. Gamecloud: Snažil se Paramount-Viacom najít vydavatele, se kterým by se mu pohodlně spolupracovalo, už od chvíle, kdy se Activision zbavil startrekové licence? Pete Hines: Měli jsme jasnou představu o tom, co chceme udělat a jak to chceme udělat. Cítili jsme, že můžeme Star Trek dostat do popředí herního průmyslu. To vše jsme nahlas vyjádřili, přidali naši pověst a to předznamenalo pohodlí, které naše spolupráce přináší. Gamecloud: Proč si vůbec BethSoft myslí, že tato nová startreková herní dohoda je ten správný krok? Pete Hines: Především máme pocit, že se jedná o skvělou herní licenci, která zatím nedokázala využít svůj plný potenciál. A my si myslíme, že víme, jak startrekové hry povznést na vyšší úroveň. Podle nás máme řadu dobrých nápadů, jak tuto licenci využít způsobem, který odpovídá jak jí, tak těm druhům her, které lidé chtějí hrát, a zároveň máme i dostatek talentovaných lidí, kteří tyto nápady realizují. Navíc nám to také umožňuje zabrousit do žánrů a platforem, na které jsme se dosud nedostali, což je další důvod, abychom něco takového zkusili. Gamecloud: Vztahuje se tato smlouva pouze na tyto dvě ohlášené hry, nebo se jedná o víceletý kontrakt, jenž zahrnuje i dosud neoznámené tituly? Pete Hines: Tato smlouva se netýká pouze těchto dvou ohlášených her, ale dává nám možnost pracovat i na dalších titulech pro všechny vhodné platformy. Gamecloud: Zahrnuje tato smlouva také MMORPG Star Trek Online, které vyvíjí Perpetual? Pete Hines: Ne, s MMO nemáme nic společného. Gamecloud: Protože Bethesda Softworks je vývojář i vydavatel, dočkáme se nějakých her přímo od vývojářského týmu BethSoftu? Třeba trekového RPG? Pete Hines: Upřímně řečeno, právě teď se zaměřujeme na Legacy a Tactical Assault a na to, jak tyto hry udělat skutečně dobře. Až bude po všem, může se stát cokoliv, ale momentálně se soustředíme na Legacy a Tactical Assault. Gamecloud: Kvalita startrekových her byla v minulosti všelijaká. Jak hodlá BethSoft spolupracovat s Paramountem-Viacomem a zajistit, že nové trekové hry budou mít potřebnou úroveň? Pete Hines: No, nemusíme se bát, že ostatní vydavatelé přijdou s konkurenčními startrekovými hrami – naše licence je exkluzivní. Máme pocit, že jsme pečlivě prozkoumali, které startrekové hry fungovaly a proč, a víme, jak s tím v budoucnu naložit. Sami jsme si zahráli spoustu z předchozích her a je nám jasné, proč některé neuspěly, zatímco jiné ano. Gamecloud: Jak moc, pokud vůbec, se na nových hrách budou podílet lidé, kteří pracovali na televizních seriálech a filmech? Pete Hines: Velmi úzce spolupracujeme s lidmi v CBS, kteří vlastní práva, abychom si byli jistí, že vše co děláme, je správně. A také pracujeme s lidmi, kteří v minulosti vyrobili skutečně dobré startrekové hry a žijí tímto tématem. Rovněž tu je několik věcí, na nichž pracujeme a o nichž zatím nemůžeme mluvit, které nám pomohou zaručit, že naše hry budou odrážet klíčové prvky televizních seriálů a filmů, které si lidé pamatují. Gamecloud: Chtěl byste nám na závěr říct o této nové startrekové herní dohodě něco dalšího? Pete Hines: Jsme nadšeni a herní komunita nebude zklamána! Z této příležitosti máme velkou radost a skutečně se těšíme, až všem lidem ukážeme, co jsme si pro ně připravili. Původní rozhovor na Gamecloud: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 26.2.2006 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde. |