Rozhovor s Ianem Davisem a Petem Hinesem o Star Trek: Legacy

Star Trek Gamers: Někteří lidé možná nevědí, jaké hry Bethesda v minulosti udělala. Můžete nám proto nejdřív představit několik nejlepších her vydaných Bethesdou?

Pohybujeme se v tomto odvětví už dvacet let, takže nejsme žádní nováčci. Děláme to už dlouho. Nejznámější je naše vlastní licence Elder Scrolls. Hry z této série vyvíjíme interně a to včetně blížícího se titulu Oblivion pro PC a Xbox 360: www.elderscrolls.com.

STG: Spousta lidí ve startrekovém herním světě vývojáře z Mad Doc a Quicksilver dobře zná. Obě studia vyrobila nyní už klasické hry využívající startrekovou licenci. Kontaktovala je Bethesda, nebo už pro Paramount/CBS na těchto hrách pracovali, když jste přišli vy?

Byli jsme s nimi ve spojení přímo, nezávisle na našich jednáních s Paramountem/CBS.

STG: Star Trek: Legacy a Tactical Assault mají zbrusu nový herní engine, nebo jsou postavené na existujících enginech? A pokud ano, tak na jakých?

V Mad Doc využíváme mnoha let našich zkušeností z práce na startrekových hrách a na jádře nového grafického enginu určeného konkrétně pro Legacy pracujeme už od roku 2002. Konečně máme k dispozici dostatečně výkonné platformy na to, aby výsledek vypadal jako film – právě proto teď na Legacy a jejím herním enginu tak usilovně pracujeme. A musím říct, že se to vyplácí, protože hra vypadá senzačně!

STG: Největší nejasností u Legacy i Tactical Assault je to, do jakého žánru se řadí. O Legacy se říká, že to má být totální RTS (jako Armada), a co se Tactical Assault týče, tak tam vlastně nikdo nic neví. Můžete to trochu objasnit?

Rád bych se soustředil na Legacy, protože to skutečně není RTS, je to spíše hybrid. Víte, Star Trek: Legacy je startreková hra, kterou jsem vždy chtěl vytvořit – to nejlepší možné ztvárnění bitev vesmírných flotil ze Star Treku. Začali jsme tím, že jsme si položili zásadní otázku: „Jak by měla vypadat bitva ve Star Treku?“ Hru jsme poté vytvořili bez toho, aniž bychom ji pevně zařadili do nějakého žánru. Nechtěli jsme ohrozit herní zážitek tím, že bychom ji příliš těsně svázali s existujícími pravidly konkrétního žánru. Zamyslete se nad tím takhle: Když řeknete, že „děláte real-time strategii“, jste svázáni zvyklostmi real-time strategií, které ve Star Treku nedávají smysl (ve startrekové realitě nemůžete postavit hvězdnou loď třídy Sovereign za třicet sekund). Takže když se během prací objevila nějaká pochybnost ohledně vývoje, položili jsme si dvě otázky: 1) Je to zábavné? a 2) Je to Star Trek? Cokoliv, co nezapadlo do obou z těchto kategorií, jsme vyloučili. Legacy je částečně týmová střílečka, částečně akční hra, částečně strategie… ale po celou dobu jde o souboje ve Star Treku.

STG: Bude možné hrát Legacy a Tactical Assault na konzolích ve více hráčích?

Legacy bude plně podporovat hru více hráčů na PC i Xbox 360.

STG: Veledůležitá otázka počítačových hráčů zní, jestli máte představu o tom, jaké budou minimální systémové požadavky pro hraní Legacy na PC?

Je mi líto, zatím nejsme s vývojem tak daleko, abychom tohle mohli posoudit. Až to bude možné, dáme vám vědět.

STG: Budou moci hráči se Star Trek: Legacy vytvářet herní servery, které poběží neustále a lidé se k nim budou moci připojit a odpojovat se od nich podle libosti, nebo se bude hra více hráčů podobat spíše Armadě 2, takže když hra skončí, bude zapotřebí vytvořit novou?

Hra více hráčů v Star Trek: Legacy bude založena na jednotlivých misích. To znamená, že začnete se svými vybranými loděmi a budete bojovat buď na jedné mapě nebo více mapách (v našem módu „Tug-of-War/Přetahovaná“, který se odehrává ve více slunečních systémech). Během hry se k ní však nebude možné připojit. Vskočit se svojí flotilou doprostřed probíhající bitvy by do ní vneslo příliš velkou nerovnováhu.

STG: Bude Legacy pro PC modifikovatelná? Jinými slovy, budou do ní hráči/modeři moci přidávat nové lodě? Pokud ano, vydá Bethesda nebo Mad Doc jednoduché modifikační nástroje, aby moderům usnadnila práci?

Naše záměry ještě nechceme zveřejnit, ale máme v plánu plně podporovat naši komunitu, stejně jako ona celá ta léta podporovala nás!

STG: Jaká hudba se ve hrách ozve a kdo ji skládá?

Hudba je velmi důležitou součástí startrekového vesmíru. Tím chci říct, že můžete očekávat, že vás hudba v Legacy vtáhne hluboko do svého epického filmového prostředí. To, kdo tuto hudbu skládá, vám zatím říct nemůžeme. Budete si muset počkat.

STG: Budou mít kampaně pro jednoho hráče v Legacy i Tactical Assault více zakončení v závislosti na rozhodnutích hráče v průběhu hry?

Chceme, aby se hráči v Star Trek: Legacy soustředili na příběh, který překlenuje všechna období. To znamená, že postup příběhovou linií kampaně bude lineární. Nezapomeňte však, že hráči budou také moci hrát kampaně pro jednoho hráče v módu Přetahovaná, v nichž můžete vybojovat mnoho bitev.

STG: Bude hra více hráčů založena na mapách/misích (jako vesmír Dynaverse ve Starfleet Command), nebo půjde o volné bojování (jako v Bridge Commander)?

Základní bitvy více hráčů se odehrávají na konkrétních mapách, ačkoliv v současné době pracujeme i na dalších módech. Jedním z nich je již zmiňovaný mód Přetahovaná, který bude obsahovat několik map a hráčova flotila bude muset projít vícero šarvátkami v několika různých systémech. V jednotlivých multiplayerových mapách budou hráči moci stanovit spoustu věcí i podmínek pro dosažení vítězství, což v konečném součtu přinese bezpočet možností.

STG: V Starfleet Command 3 měla hráčova loď hlavní posádku, jejíž „zkušenost“ vylepšovala nebo zhoršovala základní vlastnosti lodě jako výkon, sílu zbraní atd. Bude v Legacy něco podobného, nebo budou mít všechny lodě stejné základní nastavení?

Skvělá otázka! Máme za to, že v Legacy by hráči měli ke svým lodím silně přilnout. Během misí budou hráči získávat velitelské body, které mezi misemi budou moci použít k vylepšování lodí. Postupem času jejich flotila poroste a bude stále silnější v závislosti na určitých vlastnostech jednotlivých lodí. Své lodě si budete moci vylepšovat hned v několika směrech a k dispozici budete mít spoustu speciálních vlastností. Protože Legacy pokrývá mnohem delší časové období než jakákoliv jiná startreková hra, bude většina bonusů spjatá s loděmi a ne s posádkou, která se kvůli časovému rozpětí bude neustále obměňovat.

STG: Při pohledu na obrázky z Tactical Assault si spousta lidí pomyslela „Starfleet Command 3“. Podobá se Tactical Assault původnímu mistrovskému dílu Quicksilveru, Starfleet Command?

I když Tactical Assault má několik věcí se Starfleet Command společných, celá hra byla předělána po stránce návrhu i technického provedení pro zcela novou generaci fanoušků. Zkušení hráči zjistí, že velká část hlubokého záběru hry zůstala nedotčena, ale křivka osvojování znalostí i ovládání bylo značně vylepšeno. Kromě toho odhalí i vylepšenou strukturu příběhu a kampaně.

Většina misí bude dokonce nabízet několik způsobů, jak je lze dokončit. Spousta hráčů bude postupovat tak, že prostě budou ničit všechny nepřátele, kteří se jim postaví do cesty. Někteří však zjistí, že mnohem účinnější je celý problém prozkoumat a zkusit nalézt jiné řešení.

STG: Startrekové hry na PC si v letech 2000 až 2003 získaly pověst strašlivě chybových produktů. Patchů však bylo pomálu a nevycházely dostatečně rychle. Jaký přístup hodlá Bethesda zaujmout u Legacy pro PC? Uděláte jeden jediný patch a dál už nic, nebo opravíte všechny velké chyby, které hráči nahlásí, dokud nebudete s výsledkem spokojeni?

Protože Legacy je současně vyvíjena pro konzole, PC verze bude těžit z podrobného testování, které se konzolovým hrám dostává z toho důvodu, že tam musí všechno běžet čistě hned od začátku.

STG: Jak moc už pokročil vývoj Legacy i Tactical Assault? Pořád je chcete vydat v roce 2006?

Co se Legacy týče, vše jde podle plánu. Právě se nacházíme v období usilovné produkce (pracujeme pozdě do noci, jíme hodně thajského jídla, pijeme sodu a kafe – prostě cokoliv, v čem je kofein). Star Trek: Legacy je naplánována na letošní září tak, aby zapadla do oslav čtyřicátého výročí tohoto epického seriálu, a celý tým v Mad Doc se ze všech sil snaží vytvořit pro fanoušky úžasný herní zážitek!

STG: Kde bude sídlit multiplayerová složka PC verze Legacy? Na Gamespy? Nebo půjde o samostatnou platformu uvnitř hry?

Podrobnosti online hraní v PC verzi stále řešíme.

STG: A na závěr k obecné online podpoře obou her. Bude Bethesda pořádat online herní turnaje, nebo se v tomto případě spolehne na hráče v komunitě?

Jak se k těmto věcem postavíme, ještě nebylo určeno, ale očekávejte určitý stupeň spolupráce s existující startrekovou komunitou.

Původní rozhovor na StarTrekGamers: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 8.5.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.