Rozhovor s Ianem Davisem o Star Trek: Legacy

FiringSquad: Předně, Star Trek tvoří nejen dlouhodobě existující televizní a filmová licence, ale také obrovské množství vydaných her. Jak tato bohatá historie startrekových her ovlivnila podobu, kterou Mad Doc vtiskli Star Trek: Legacy?

Dr. Ian Lane Davis: Bohatá historie tohoto seriálu měla na zásadní rozhodnutí herního designu klíčový vliv. Star Trek našel u fanoušků tak silnou odezvu proto, že je o věcech, se kterými se všichni můžeme ztotožnit: přátelství, oddanosti, statečnosti, nepřízni osudu, životě a smrti, boji dobra proti zlu, o věcech, které nás spojují, které spřádají vlákno lidskosti. Když jsme začali s vývojem, brzy jsme si uvědomili, že chceme, aby se Legacy zaměřila na nejvíce strhující okamžiky v historii tohoto seriálu: bitvy vesmírných lodí. A tak jsme hráče vystavili té nejcharakterističtější a nejpodmanivější otázce Star Treku: „Žít, nebo zemřít v bitvě?“… Myslíme si, že hráči si při jejím zodpovídání užijí v Legacy spoustu zábavy.

FiringSquad: Příběh obsáhne velkou část chronologie Star Treku. Jak obtížné bylo vybrat události, které se stanou součástí hry pro jednoho hráče?

Dr. Ian Lane Davis: Prozatím toho nechceme o příběhu příliš prozrazovat, takže na tuto odpověď si ještě budete muset počkat!

FiringSquad: Jak obtížné bude pro hráče ovládat své vesmírné lodě a bojovat s nimi?

Dr. Ian Lane Davis: Je možné skočit rovnou do akce a začít hrát, ale pro zkušenějšího hráče tu je zároveň spousta drobností, které může prozkoumat. Co se ovládání Legacy týče, zkombinovali jsme řadu prvků z real-time strategií, týmových stříleček a strategických her. S prvotřídní umělou inteligencí Mad Docu nemusíte u svých lodí neustále řídit každou maličkost. Kdykoliv chcete, můžete přeskočit do jakéhokoliv pilotního křesla a přitom používat speciální útoky, přidělovat energii, provádět manévry a organizovat taktiku pro celou vaši flotilu.

FiringSquad: Jaké lodě patří ve hře k vašim oblíbeným?

Dr. Ian Lane Davis: V Legacy hledáme rovnováhu mezi „startrekovou realitou“ a zábavnou hratelností. To znamená, že zjistíte, že velké a silné bitevní lodě se pohybují jako neohrabaná monstra v plné zbroji, zatímco průzkumná plavidla s torpédoborci využívají své manévrovatelnosti. Osobně musím říct, že na konci dlouhého dne není nic zábavnějšího než se prolétnout v Defiantu. Palebná síla, rychlost, ostré obraty… to všechno tahle loď má. Sisko byl šťastný muž. I Worf. Ale to byl Klingon.

FiringSquad: Co nám můžete říct o grafické stránce a dalších prvcích Star Trek: Legacy?

Dr. Ian Lane Davis: Podobou a atmosférou Legacy jsme opravdu nadšeni – vstupujeme tu na nezmapované území: přivádíme k životu dynamická trojrozměrná bitevní pole a posíláme hráče do nádherně renderovaných vesmírných prostředí plných mlhovin, červích děr, planet a hvězd. A vypadá to nádherně! Přidáváme přitom jenom takové prvky, které obohacují hratelnost: například detailní efekty zbraní nebo modely poškození (zbraně žhnoucí energií a nabité štíty vzdouvající se při každém zásahu, lodě s kompletním modelem poškození, které se rozpadají na části, trousí za sebou úlomky a jiskří). Těším se na reakce hráčů, až tohle všechno spatří poprvé.

FiringSquad: Jak budou vypadat módy pro hru více hráčů?

Dr. Ian Lane Davis: Hra jednoho hráče v Legacy bude zaměřena výhradně na Federaci, zatímco hra více hráčů vám umožní ovládat i válečné stroje Romulanů, Klingonů a Borgů. Kompletní podrobnosti o rasách zatím nezveřejníme, ale buďte si jisti, že každá z těchto flotil bude komplexní a umožní vám zvažovat síly i slabiny příslušné rasy – a vymýšlet podle toho nové taktické postupy. Možná také uvidíte některou rasu v období, ve kterém jste ji dosud nespatřili! Počet hráčů a módů stále finalizujeme a bližší informace oznámíme později.

Hra více hráčů v Legacy je celá o skvěle vypadajících, masivních vesmírných bitvách v té nejlepší podobě. Soustředí se na boj vesmírných lodí odehrávající se v reálném čase (od malých šarvátek po totální válečná tažení s tucty lodí bojujících současně v rozlehlých oblastech vesmíru). Hráč může vybojovat rychlou bitvu v jednom systému nebo bojovat napříč několika vesmírnými systémy a mezi jednotlivými bitvami vylepšovat svou flotilu.

FiringSquad: Vydáte pro Star Trek: Legacy nějaké modifikační nástroje?

Dr. Ian Lane Davis: Samozřejmě bychom strašně rádi podpořili naši komunitu, protože i ona nás velmi dlouho podporovala. Konkrétní podrobnosti budou v tomto směru záviset na našich přátelích v Bethesdě.

FiringSquad: Uvolníte před vydáním hry její hratelnou demoverzi?

Dr. Ian Lane Davis: Opět platí, že tohle záleží na našich přátelích v Bethesdě – nic konkrétního zatím oznámeno nebylo.

FiringSquad: Poté co hru vydáte, máte už v plánu uvolnit další obsah nebo třeba vytvořit datadisk?

Dr. Ian Lane Davis: O dodatečném obsahu zatím neuvažujeme – ale tato možnost tu určitě je, vzhledem k tomu, že služba Xbox Live umožňuje snadno přidávat další obsah a nabízet ke stažení herní rozšíření.

FiringSquad: Chcete na závěr říct o Star Trek: Legacy ještě něco dalšího?

Dr. Ian Lane Davis: Určitě, tým se snaží ze všech sil, aby mohl přinést tuto hru fanouškům – děláme vše pro to, abychom vytvořili skvělou hru. Vytrváme v tom, a jak se říká: „Náš kurz, druhá hvězda zprava – a rovně za nosem až do rána.“

Také bych ti rád poděkoval za tvůj čas, Johne, a za to, že jsi nám umožnil promluvit k tvým čtenářům. Je nám vždy potěšením.

Původní rozhovor na FiringSquad: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 4.2.2008

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.