Rozhovor s Ianem Davisem o Star Trek: Legacy

Oblíbená startreková série? Star Trek, původní série. Klasika.

Oblíbený startrekový film? Khanův hněv. Scéna, ve které Spock umírá – je třeba něco dodávat?

Oblíbená epizoda? „Enterprise včerejška“. Hrozně se mi líbí ten letmý pohled do odlišné a neprozkoumané části Star Treku s Enterprise C.

Kirk nebo Picard? Ah, to je věčná otázka. Musím říct, že to je trochu loterie. Picarda bych si vybral pro velkou bitvu, to nepochybně. Ale Kirk má prostě styl a žene ho spalující touha k jeho lodi… Nikdo neví, jak se chovat k lodi, nebo k dámě, tak jako Kirk. Kirka bych si vybral pro malou, osobní bitvu, s připravenou Enterprise a se Spockem po jeho boku. Mým snem je mít v bitvě Kirka současně s Picardem (pochopitelně v mém týmu). Možná to můžeme zařídit…

UFPCroatia: Mohl byste nám nejdřív říct něco málo o sobě? Jakou úlohu v tomto projektu zastáváte?

Ian Davis: Jsem výtvarný ředitel Star Trek: Legacy v Mad Doc Software. Spolupracuji s naším vydavatelem, Bethesdou Softworks, ředitelem projektu, producentem a celým naším týmem nadaných herních vývojářů na tom, abychom fanouškům přinesli Legacy.

UFPCroatia: Jak dlouho už jste fandou Star Treku? Začal se vám tento seriál líbit až poté, co jste pracoval na několika startrekových hrách, nebo tomu bylo naopak?

Ian Davis: Jsem obrovský fanda celého seriálu. Vždy jsem jím byl a vždy budu. Členové Mad Doc mají na svědomí několik startrekových titulů (Star Trek: Armada, Star Trek: Armada II) a jako skuteční nadšenci do Star Treku náš tým dlouho toužil po tom pomoci ostatním fandům udržet tento seriál nad vodou a posunout ho kupředu.

UFPCroatia: Mohl byste nám popsat svůj běžný den?

Ian Davis: Já ve skutečnosti žádný „běžný den“ nemám. Na vývoji her není naprosto nic běžného. Co se mě týče, přicházím do práce tak v devět ráno, navštívím několik setkání, vysedávám na telefonu, pracuji na vyšší matematice a řeším umělou inteligenci. Promlouvám s členy týmů, s návrháři, programátory, výtvarníky – prostě zkoumám vývojový cyklus ze všech stran a skrz naskrz. Je toho tolik, co je zapotřebí udělat k tomu, aby vývoj hry ubíhal podle plánu, ale právě proto je tahle práce tak zajímavá.

UFPCroatia: Jak a kdy vás napadlo udělat tuhle hru?

Ian Davis: Tohle je hra, kterou jsme my i naši partneři chtěli udělat už hodně dlouho. A povedlo se nám ji dokonale načasovat, protože všichni byli myšlenkou na ni nadšeni současně.

UFPCroatia: Kolik lidí pracuje na projektu „Legacy“?

Ian Davis: Hodně!

UFPCroatia: Obrázky a oznámení působí slibně, fanoušci jsou hodně natěšení a očekávání jsou vysoká… Nebojíte se toho, že konečný produkt bude ve srovnání s tím působit nedostatečně?

Ian Davis: Kdykoliv pracujete na hře, čelíte intenzivnímu tlaku, abyste vytvořili co nejlepší dílo, a zároveň i pečlivému a zkoumavému pohledu veřejnosti. Taková už je nátura tohohle průmyslu. Jako vývojář můžete pouze doufat, že vaše vize zůstane součástí projektu po celou dobu a že to, co jste vsadili do hry, se u hráčů setká s pozitivním ohlasem. Víme, jak moc si fanoušci Star Treku svého vesmíru cení, a snažíme se ze všech sil, abychom jim přinesli něco, co se jim bude líbit, a zároveň posunuli celý seriál kupředu.

UFPCroatia: Zdá se, že dnešní herní průmysl se točí pouze kolem co nejhezčího grafického provedení, zatímco hra samotná trpí. Vizuální stránka Legacy vypadá skvěle. Bude hra samotná a její znovuhratelnost na stejné úrovni?

Ian Davis: Naším cílem je zachytit podstatu „námořních“ bitev ve Star Treku a tento herní zážitek předložit hráči. Grafická kvalita Legacy je očividná, ale my doufáme, že se vám budou zamlouvat i další části jejího provedení.

UFPCroatia: Co zvuk? Máte v plánu dohodnout se s původními herci Star Treku na tom, že by namluvili postavy?

Ian Davis: Všichni bychom samozřejmě byli rádi, kdyby tomu tak bylo. Víme, jak důležité to pro fanoušky je. Budeme muset počkat a uvidíme, jestli se navzájem trefíme do pracovního rozvrhu a jak dopadnou jednotlivé podrobnosti.

UFPCroatia: Teď něco, co zřejmě vrtá hlavou většině hráčům… Jaké budou minimální požadavky? Alespoň hrubý odhad?

Ian Davis: Je mi líto, v tomhle vám nepomohu. Na to je ještě příliš brzo.

UFPCroatia: V jaké fázi vývoje se hra momentálně nachází?

Ian Davis: Momentálně jsme v tom až po krk, takže často pracujeme dlouho do noci, jíme hodně pizz a pijeme hodně kofeinu, abychom získali novou sílu!

UFPCroatia: Pokud si dobře vzpomínám, měla by Legacy vyjít letos zhruba v září. Nedošlo mezitím ke změně data vydání?

Ian Davis: Ne, držíme se plánu.

UFPCroatia: Kdy můžeme čekat hratelné demo? Bude to před, nebo až po vydání hry?

Ian Davis: To bude záležet na našich přátelích v Bethesdě, ale zatím se o svých plánech ohledně demoverze nezmínili.

UFPCroatia: Uvažujete už o nějakých dalších projektech (nutně se nemusí vztahovat ke Star Treku), nebo se momentálně soustředíte výhradně na Legacy?

Ian Davis: Vzhledem k tomu, že Legacy má vyjít v září, soustředíme se momentálně na její tvorbu a na to, abychom udělali co nejlepší hru. O tom, co bude dál, si promluvíme, až budeme mít Legacy za sebou.

UFPCroatia: Mockrát vám děkujeme za tento rozhovor, doktore Davisi. Přejeme vám hodně štěstí se Star Trek: Legacy i s vašimi dalšími projekty.

Ian Davis: Děkuji, že jsem si s vámi mohl popovídat. Bylo mi potěšením!

Původní rozhovor na UFPCroatia: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 2.8.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.