Rozhovor s Ianem Davisem o Star Trek: Legacy

Devoted Gamers se dostalo příležitosti položit několik otázek doktoru Ianu Lane Davisovi z Mad Doc Software, jenž je výtvarným ředitelem Star Trek: Legacy. Ta má vyjít v třetím čtvrtletí roku 2006 na PC a Xboxu a slibuje, že fanouškům Star Treku přinese zábavu zcela nové úrovně. V následujícím rozhovoru se dozvíte, co sám doktor Ian Lane Davis říká o jejich novém výtvoru, který vydá Bethesda Softworks.

|HV| Devoted Gamers: Mockrát děkujeme, že jste si s námi přišel promluvit.

Ian Davis: Nemáte zač. Děkuji, že mi umožníte představit se vašim čtenářům.

|HV| Devoted Gamers: Nejdřív nám prosím stručně popište hru.

Ian Davis: Star Trek: Legacy je epickou hrou plnou soubojů vesmírných lodí. Zahrnuje celý vesmír Star Treku, ve kterém se hráči stanou admirálem taktického uskupení válečných lodí a budou muset vést svoji flotilu k vítězství v mnoha rozsáhlých bitvách.

|HV| Devoted Gamers: Po Armada II budou fanoušci Star Treku od nadcházejícího projektu hodně očekávat. Z kterých věcí, jež připravujete, máte nejlepší pocit?

Ian Davis: Děkuji vám, beru to jako poklonu! Musím říct, že nejlepší pocit mám skutečně z celé Legacy jako takové – z toho, že fanouškům přineseme hru, která opravdu posune seriál na zcela novou úroveň. Ať už jde o to, jak vypadá, jaký z ní máte pocit, jak se hraje nebo o příběh, jenž obsáhne celý seriál – spojuje se zde mnoho věcí a to způsobem, který dává smysl. Myslím si, že fanoušci si naši práci zamilují. Je nutné poznamenat, že Legacy se od série Armada (která patří mezi real-time strategie) velmi liší. Legacy se stoprocentně zaměřuje na boj vaší flotily a obsahuje unikátní porci „startrekového realismu“, který ještě nikdy nebyl ve hře k vidění…. Vše od hloubi a šíře boje, přes časovou linii až po nádherné provedení každé lodě je zcela nové.

|HV| Devoted Gamers: K dispozici máte velké množství federálních a nefederálních ras. Jaké z těch, které jsme ještě v žádné hře neviděli, uvidíme tentokrát?

Ian Davis: V první hře čerpající z licence Legacy se zaměřujeme na to, abychom na konzole nové generace a PC přinesli všechny čtyři velké rasy. V kampani pro jednoho hráče se v průběhu časové linie setkáte s Federací, Klingony, Romulany a Borgy. V rychlých kampaních typu Tug-of-War pro jednoho i více hráčů můžete během celé časové linie hrát za jakoukoliv z těchto čtyř hlavních ras. Rovněž se objeví několik dalších ras, které možná nastíní budoucí události.

|HV| Devoted Gamers: Vrátí se Ferengové?

Ian Davis: Ahh, už zase. S podobnými otázkami týkajícími se příběhu budete muset počkat. Nemohu vám přece prozradit všechny pikantnosti!

|HV| Devoted Gamers: Mnozí považují Star Trek za americkou mytologii. Jaké to je být prvním, kdo ji vezme v celé její úplnosti a představí ji lidem?

Ian Davis: Jako bychom konečně vyslyšeli své vlastní volání! Jsme obrovští fanoušci celého seriálu, několik let jsme s vesmírem Star Treku pracovali a usilujeme o to, abychom všem fanouškům přinesli něco skutečně speciálního. Toto je startreková hra, kterou jsem vždy chtěl udělat: Najdete v ní každou významnou loď ze všech sérií a od samého začátku ji navrhujeme jako „startrekovou“ bitevní hru, ne jako střílečku z prvního pohledu, real-time strategii nebo letecký simulátor. Položili jsme si otázku: „Jak velkou kontrolu by ve skutečnosti měl admirál nebo kapitán nad svými loděmi ve vesmíru Star Treku?“ A přesně to je Legacy.

|HV| Devoted Gamers: Na jaké potíže jste narazili při snaze držet se předlohy a zároveň udělat zábavnou hru?

Ian Davis: Předloha nám nabízí SPOUSTU možností, jak vytvořit vzrušující a hodnotnou hru. Také můžeme vesmír Star Treku zvětšovat a dále rozvíjet. Jedním z největších problémů je, že ne všechny rasy se plně projevují ve všech érách Star Treku, takže jsme si užili hromadu legrace, když jsme společně s Paramountem/CBS vyvíjeli příslušné lodě a části příběhu. Fanoušci Treku budou zírat!

|HV| Devoted Gamers: Jakou roli bude hrát mikromanagement vašich jednotek v porovnání s makromanagementem?

Ian Davis: Jako admirál velící své vlastní flotile budete rozhodovat o tom, jak ke každé misi přistoupíte, jaké lodě a schopnosti v bitvě použijete a jak budete své silné jednotky využívat z hlediska dosažení co největšího efektu. Hra je navržena tak, aby nabídla hluboký strategický a taktický zážitek a to tím, že zdůrazňuje ono dramatické vzrušení z velkých bitev. Zároveň je však navržena tak, aby přetékala akcí a bylo ji možné hrát intuitivně konzolovým ovladačem. Každou misi plníte s loděmi patřícími k vaší stabilní flotile a každá loď se počítá, protože během mise za ni neexistuje žádná náhrada. Buďme upřímní, ve Star Treku nemůžete postavit novou loď třídy Sovereign za třicet sekund! Své lodě můžete vylepšovat a nahrazovat pouze mezi jednotlivými misemi. V průběhu mise budete muset vydávat všem svým lodím rozkazy, ale také budete moci přeskočit z kapitánského křesla jedné lodě do druhé a převzít kontrolu nad ovládáním phaserů, fotonových torpéd, speciálních zbraní a navigace. Tahle hra není o mikromanagementu lodí s milionem různých systémů. Spíše se jedná o akční hru, která vám zároveň umožňuje zhostit se ovládání hlavních systémů, což je přesně to, co očekáváte.

|HV| Devoted Gamers: Uvidíme některé z lodí použitých v startrekových filmech?

Ian Davis: Ano! V Legacy ovládají hráči flotily Federace, Klingonů, Romulanů a Borgů. Na výběr máte z více než šedesáti lodí, od malých průzkumných plavidel, přes lehké křižníky až po impozantní bitevní lodě. Dbáme na to, abychom do hry zahrnuli všechny klíčové lodě z vesmíru Star Treku. Čekejte, že uvidíte i oblíbené lodě ze všech sérií a možná i několik nových, o kterých jsme dosud pouze snili!

|HV| Devoted Gamers: Povězte nám něco o modelování poškození. Co to znamená a jak to funguje u jednotek?

Ian Davis: Když přijde na grafické efekty, jako například modelování poškození, tak v Legacy skutečně vstupujeme na neprozkoumanou půdu. Přidáváme takový druh detailů, s nimiž hra ožívá: zbraně srší energií, nabité štíty pulzují v náhlém přepětí po každém zásahu, lodě praskají ve švech, odlamují se z nich trosky a jiskří. Až prorazíte první díru talířovou sekcí nepřátelského křižníku, spadne vám čelist!

|HV| Devoted Gamers: Používáte autentické lodě ze Star Treku. Jaké to je dostat k tomu svolení?

Ian Davis: Je to báječný pocit. Je vážně skvělé, když hra odráží to, co fanoušci seriálu očekávají. A pro nás jsou lodě ve Star Treku klíčem k největším okamžikům v historii seriálu, takže jejich správné začlenění bylo rozhodující.

|HV| Devoted Gamers: Jaké nové formy života a nové civilizace můžeme očekávat?

Ian Davis: Uvidíte známé rasy (Romulany, Klingony, Borgy), které budou připravené na vás zaútočit. Za ně rovněž můžete hrát ve hře více hráčů a v rychlých kampaních typu Tug-of-War. Ve hře bude i několik speciálních ras, ale ještě nechceme vyložit všechny karty!

|HV| Devoted Gamers: Vyjednáváte s některým ze startrekových herců? Podepsal už někdo?

Ian Davis: Víme, jak je tato věc pro každého důležitá. Není nic, co by se nám líbilo víc než vidět na palubě známé tváře. Momentálně na tom pracujeme a uvidíme, jak se věci vyvinou.

|HV| Devoted Gamers: S čím jste během tohoto projektu museli nejvíc zápasit?

Ian Davis: S ničím podstatným. Zatím jde všechno jak po másle!

|HV| Devoted Gamers: Co považujete za největší úspěch tohoto projektu?

Ian Davis: Ještě je příliš brzy na to hovořit o největších úspěších. Přesto však musím říct, že momentálně jsem nejvíc pyšný na úroveň realismu a filmovou kvalitu, které se nám podařilo dosáhnout. A to už něco znamená, když uvážíte, jak dobře se hra vyvíjí v ostatních ohledech.

|HV| Devoted Gamers: Co chcete říct fanouškům, kteří s napětím očekávají tento ambiciózní projekt?

Ian Davis: Děkuji vám za neutuchající podporu! Jste v dobrých rukou. V našem týmu jsou samí fandové. Víme, že do této hry vkládáte velké naděje.

|HV| Devoted Gamers: Co budete dělat, až hru vydáte?

Ian Davis: Pohodlně se posadím a budu sledovat, jak se hráči baví. A každého budu vyzývat k nelítostnému zápasu ve hře více hráčů.

|HV| Devoted Gamers: Když vám dám dolar, dostanu hned teď jednu kopii této hry?

Ian Davis: Ne, je mi líto. Mě nelze koupit.

|HV| Devoted Gamers: Dva dolary?

Ian Davis: Kdepak. To je směšná nabídka, teď jste mě urazil, človíčku! Četl jsem „Ferengská pravidla zisku“, pane, tak snadno mě neoklamete...

|HV| Devoted Gamers: Mockrát vám děkujeme za váš čas.

Ian Davis: A já děkuji vám. Oceňuji, že jsme si spolu mohli promluvit.

Původní rozhovor na |HV| Devoted Gamers: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 21.7.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.