Rozhovor s Ianem Davisem o Star Trek: Legacy

Gamecloud: Nejprve, Mad Doc vyvinul Star Trek: Armada II. Měli jste v plánu udělat třetí díl této série?

Ian Davis: Armada II byla převelice oblíbená a fanoušci této série Mad Doc i hru velmi podporovali. Všem vám děkujeme, považujeme to za úžasný kompliment. Ale musím se omluvit, protože o plánech na třetí díl nic nevím.

Gamecloud: Jak se objevil nápad na tvorbu Star Trek: Legacy?

Ian Davis: Už dlouho jsme chtěli vytvořit hru, která by na jednom místě spojila všechny prvky Star Treku a zároveň se soustředila na boj. Měli jsme obrovské štěstí, že jsme spolupracovali s báječnými partnery, kteří mají stejný pohled na věc. Je to skutečně startreková hra, kterou jsme vždy chtěli udělat: obsahuje celou časovou linii a představuje „nejrealističtější“ boj ve startrekovém podání všech dob.

Gamecloud: Příběh hry překlenuje celou časovou osu televizních seriálů a filmů. Jak obtížné bylo vytvořit příběh, jenž by obsahoval celou známou trekovou historii?

Ian Davis: Je to skutečně obtížný úkol, ale hrozně se mi líbí to, co tu děláme. Kdykoliv pracujete s prvky vesmíru, který jeho fanoušci znají a milují, je to úžasná práce. Mohu říct jedině to, že ať už jste hardcore Trekkie nebo ne, naši práci si skutečně zamilujete.

Gamecloud: Jakých úloh se zhostíme v příběhu jednoho hráče?

Ian Davis: V okamžiku, kdy tuto hru vezmete do ruky, budete postrčeni přímo do kapitánského křesla několika nejznámějších lodí Star Treku. Jako admirál své vlastní flotily budete určovat, jak se chopíte každé mise a jaké lodě s jakými schopnostmi použijete v bitvě. Budete rozhodujícím faktorem v tom, zda vaše lodě ještě někdy uvidí Zemi. Chcete vlétnout do boje po hlavě s rozžhavenými phasery a fotonovými torpédy za příšerného řevu starodávných klingonských válečných pokřiků, nebo se raději budete plížit a využívat svých schopností krýt se a své mazanosti? Je to zcela na vás.

Gamecloud: Star Trek: Legacy je popisována jako akční strategická hra. Proč používáte hybridní řešení místo výhradně klasických RTS prvků jako v prvních dvou Armadách?

Ian Davis: Star Trek: Legacy je startreková hra, kterou jsem chtěl vždy udělat: je to co nejlepší herní ztvárnění soubojů flotil. Na začátku jsme si položili otázku: „Jak by měla vypadat bitva ve Star Treku?“ a od toho jsme začali stavět hru, aniž bychom ji situovali do jedné konkrétní škatulky. Cítili jsme, že svázat ji příliš pevně s předem danými pravidly některého žánru by ohrozilo zážitek z hraní. Když řekneme, že „děláme RTS,“ tak se svazujeme konvencemi pro tvorbu RTS her, které ve skutečnosti nedávají ve Star Treku smysl (v trekové realitě například nemůžete za třicet sekund postavit hvězdnou loď třídy Sovereign). Pokaždé když se objevila nějaká nejasnost ohledně návrhu, položili jsme si dvě otázky: 1) Je to zábavné? A 2) Je to Star Trek? Cokoliv, co neodpovídalo oběma těmto kategoriím, bylo zamítnuto. Legacy je částečně týmová střílečka, částečně akční hra, částečně strategie, ale po celou dobu a za všech okolností bitva podle startrekových pravidel.

Gamecloud: Jak bude hráč ovládat lodě ve hře a jaké možnosti ovládání budou k dispozici?

Ian Davis: Od samého začátku se hráč pohrouží pouze do těch nejintuitivnějších a nejpůsobivějších prvků ovládání bitevní lodi – střílení ze zbraní, manévrování a taktických přesunů, mám-li několik z nich jmenovat. Naším cílem je umožnit hráči chopit se ovládání a okamžitě usednout do kapitánského křesla. Máte plnou kontrolu nad kamerou a kormidlem, jakož i nad střelbou ze zbraní a speciálními manévry. Příkaz pro cestování na určené místo můžete vydávat v hlavním pohledu nebo ve strategickém pohledu (ve hvězdné kartografii, chcete-li). A kdykoliv můžete přepínat mezi loděmi ve své flotile.

Gamecloud: Jak byste popsal samotný souboj v Star Trek: Legacy?

Ian Davis: Řekl bych, že je to „real-time epická bitva ve své nejlepší podobě“. Představte si ty nejúžasnější a nejfilmovější bitvy, které jste ve Star Treku viděli… a ještě k tomu pár bodů přidejte. Hráči se budou účastnit velkých bitev v nádherném 3D zpracování – v nichž se veškeré vaše umění a síla vaší impozantní flotily střetne s vašimi zapřisáhlými nepřáteli. Bitvy se odehrávají v těch nejkrásnějších koutech galaxie – čekat můžete plně vymodelované mlhoviny, červí díry, planety a hvězdy. Intuitivní ovládání Legacy hráčům v tomto trojrozměrném světě umožní rychle označovat nepřátele a vybírat cílová místa přesunu.

Gamecloud: Budou hráči moci používat prvky z klasických trekových vesmírných bitev, jako je oddělení gondol á la Khanův hněv nebo třeba Picardův manévr?

Ian Davis: Realismus této hry hráče skutečně dostane. Když je loď poškozena, nejde o žádnou maličkost. Budete mít pocit, že jste skutečně dostali do zubů. Co se známých bitevních manévrů týče – budete mít možnost provádět takové záludnosti, jaké si váš mozek dokáže představit. Jen dneska jsem přišel o několik gondol. Bohužel.

Gamecloud: Jaký druh lodí bude k dispozici ve hře jednoho hráče?

Ian Davis: Fanoušci seriálu budou potěšeni šíří lodí, které budou mít k dispozici. Čekejte, že uvidíte všechny své oblíbené lodě plus spoustu těch, které jste dosud nespatřili. Tým v Mad Doc má spoustu zkušeností s návrhem nových trekových plavidel, jako je například naše Borgská fúzní krychle, kterou jsem sám vymyslel, a i tentokrát chceme hráčům předložit něco nového. Každá třída lodí má jiné silné a slabé stránky, co se palebné síly, manévrovatelnosti, síly štítů, rychlosti a dalších vlastností týče. Proto budete muset moudře používat každý typ lodi.

Gamecloud: Jaké hratelné strany budou v multiplayerové části hry?

Ian Davis: Federace, Klingoni, Romulané a Borgové si to ve vašem obývacím pokoji budou rozdávat každý večer. Jen počkejte, až se poprvé vydáte se svou letkou klingonských Dravců do bitvy proti Borgské krychli vašeho nejlepšího přítele!

Gamecloud: Co nám můžete říct o grafické stránce Star Trek: Legacy?

Ian Davis: V Legacy se skutečně dostáváme na novou úroveň. V této hře přivádíme k životu dynamická trojrozměrná bojiště. Nádherně renderované vesmírné prostředí se skutečnými mlhovinami, červími dírami, planetami a hvězdami vypadá skvěle! A co je nejdůležitější, k tomu všemu přidáváme takovou úroveň detailů, která hře skutečně vdechne život: detailní efekty zbraní a modelování poškození (zbraně žhnoucí energií a nabité štíty jiskřící po každém zásahu, lodě s plně modelovaným poškozením, které se rozpadají, odpadávají od nich úlomky a jiskří). Už se nemohu dočkat, až uvidím první reakci hráčů, kteří tohle všechno uvidí. Budete rozhodně slintat.

Gamecloud: Jak se bude lišit ovládání ve verzi pro PC a Xbox 360?

Ian Davis: Ovládání bude odrážet přesně to, co byste na své platformě čekali – příjemné ovládání analogovými páčkami a tlačítky na X360, inteligentní kombinace myši a klávesnice na PC. Hlavní herní mechanismy zůstanou nezměněné a vy můžete očekávat prvotřídní zážitek bez ohledu na to, jak se rozhodnete hrát. Tempo i uživatelské rozhraní je vyladěno pro potřeby obou platforem zvlášť.

Gamecloud: Máte v plánu vydat pro PC verzi nějaké modifikační nástroje?

Ian Davis: Naše plány zatím nechceme oznámit, ale máme v úmyslu podpořit naši komunitu stejně, jako nás ona podporovala celá ta léta!

Gamecloud: Nakolik už postoupil vývoj hry a kdy bude vydána?

Ian Davis: Usilovně na hře pracujeme (jsme v kanceláři dlouho do noci, jíme thajská jídla, pijeme hodně kávy) a vývoj ubíhá rychle kupředu. Hra pravidelně a naprosto ohromuje každého, komu se dostane výsady ji spatřit. Vydání je naplánováno na toto září.

Gamecloud: Chcete nám ještě na závěr říct něco dalšího o Star Trek: Legacy?

Ian Davis: Ano, víme, že fanoušci se na tuhle hru skutečně těší. Chceme, aby věděli, že děláme vše proto, abychom jim přinesli úžasnou hru.

Původní rozhovor na Gamecloud: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 26.2.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.