Rozhovor s Ianem Davisem o Star Trek: Legacy

GameSpot: Star Trek: Legacy je druhou startrekovou hrou, na které Mad Doc prozatím pracovali. Můžeme říct, že v Mad Doc je víc než jen několik Trekkerů?

Ian Davis: Řekněme, že naše posádka ví pár věcí o cizích formách života a že náš kapitán se vyzná v galaxii.

GS: Co říkáte na to, že vyvíjíte novou startrekovou hru? Obzvláště když se zdá, že herní, televizní i filmové možnosti leží ladem. Jakým směrem se podle vás Star Trek jako licence musí v této chvíli ubírat a jak s tím souzní Star Trek: Legacy?

ID: Jsme nadšení, že můžeme vyvíjet startrekovou hru, a ještě víc, že vyvíjíme právě tuhle. Fanoušci se totiž už dlouho dožadovali toho, abychom jim přinesli další skvělý titul, a bombardovali nás prosbami. Vždy jsme toužili po tom dát hráčům startrekových her to, co chtějí, takže mě vážně těší, že pro ně chystáme Star Trek: Legacy. V Legacy chceme zachytit ústřední motiv Star Treku, ale zároveň také posunout celou licenci kupředu a osvěžit ji.

Naším cílem v podstatě je vytvořit hru, která vzdává čest tomuto seriálu a staví fanoušky přímo do středu tohoto světa, jenž znají a milují. Zároveň se však budeme držet naší základní směrnice: soustředit se na nejsilnější a nejnapínavější události v historii tohoto seriálu, bitvy hvězdných lodí.

GS: Můžete nám poskytnout základní informace o Legacy? Vypadá to na real-time taktickou hru, ale bude také obsahovat nějaké real-time strategické prvky jako budování základen nebo stavbu jednotek? Na co se hra soustředí?

ID: Krátce řečeno, smíchali jsme celou řadu strategických a taktických prvků jako obsazování planet, bránění hvězdných základen a útočení na ně, schovávání se v mlhovinách a možnost usilovat o dosažení několika cílů s několika loděmi. Přesto jsme se usilovně snažili zůstat věrní jedinečnému realismu Star Treku. Tím chci říct, že jsem vždy chtěl udělat hru, která odpovídá časovému sledu událostí v seriálu. Po stránce hratelnosti připomíná Legacy taktickou týmovou střílečku, akorát s hvězdnými loděmi.

GS: Chápeme to tak, že Mad Doc pracuje s kompletní startrekovou licencí, což znamená, že můžete použít lodě i další obsah ze všech televizních seriálů. A skutečně, na jednom z obrázků vidíme třídu Constitution, Excelsior, Ambassador i Defiant. Jak Legacy spojí tato odlišná údobí?

ID: Mám-li být stručný, v Legacy dostanete vše a to od začátku a navíc svázané pevným příběhem. Legacy je první v tom, že se v ní všechny generace setkávají na jednom místě. Tady uvidíte celou historii seriálu od začátku způsobem, který dává smysl. Možnost použít všechny klíčové lodě ze všech seriálů je něco, po čem jsem toužil od chvíle, kdy jsem začal pracovat na své první startrekové hře. Navíc uvidíte, jak se objevují a vyvíjejí postavy, způsoby chování, rasy a další základní prvky seriálu. A stejně jako kousky oblíbené skládačky zapadají do sebe a vytváří tento úžasný svět se vším, co znáte a milujete a co je spojené bohatou historii a vším, co s sebou přináší.

Ve hře se toto vše odvíjí tak, že začínáte v době Enterprise kapitána Archera s malou flotilou lodí a jak plníte jednotlivé mise, čas ubíhá, objevují se nové technologie a nové lodě a vy můžete vylepšovat svoje lodě i svoji flotilu jako celek. Než si to uvědomíte, budete mít k dispozici lodě z Původní série kapitána Kirka a vaše flotila začne pomalu měnit svůj vzhled podle nového období. Můžete si dokonce nechat několik starších lodí, jen kvůli citové náklonnosti, kterou jste si k nim vytvořili!

GS: Budeme moci hrát i za jiné frakce než za Federaci? Vyrozuměli jsme, že se vrátila i většina klasických startrekových zlosynů včetně Klingonů, Romulanů a Borgů. Stojí za zmínku ještě nějací další? Vulkáni? Ona humanoidní rasa s obličejem napůl černým a napůl bílým, k nimž v jedné epizodě patřil někdejší batmanovský padouch Frank Gorshin?

ID: Federální kampaň pro jednoho hráče pokrývá tři úplná období: Enterprise, Původní sérii a Novou generaci. A ano, známé rasy jako Romulané, Klingoni a Borgové budou připravení jako nepřátelé jak v této kampani, tak také jako hratelné rasy ve hře více hráčů a v šarvátkách. Nicméně, prozatím nechceme prozradit žádnou z dalších speciálních ras, které uvidíte!

GS: Jak podrobný bude souboj lodí? Důraz na taktiku a velení flotile hvězdných lodí nám trochu připomíná sérii Starfleet Command, která ve své podstatě byla real-time převedením slavné stolní válečné hry Star Fleet Battles. Bude se hra snažit o vážnou simulaci souboje hvězdných lodí, která bere v potaz všechny lodní systémy, nebo bude hratelnost tíhnout více k akci?

ID: Legacy navrhujeme s přihlédnutím ke dvěma cílům. Zaprvé, abyste měli pocit, že skutečně velíte vaší flotile lodí. A za druhé, aby hraní samotné bylo snadné a vy jste nemuseli neustále nahlížet do manuálu. Nikdo si tuto hru nesplete s převodem žádné deskové hry, zato budete mít pocit, že se vám dostává přesně takového stupně kontroly, který má kapitán nebo admirál. U každé lodě můžete určovat rozdělení energie, pohyb, střelbu, opravování, speciální manévry, warpování, maskování, zaměřování a další – to vše navíc pomocí jednoduchého postupu. Nejedná se o simulátor hvězdných lodí, ale o akční hru s odpovídající dávkou realismu, která zajišťuje, že vše vypadá a chová se podle očekávání.

GS: A jak tento herní styl hodláte uzpůsobit tak, aby fungoval na PC i Xbox 360? Má hra celkově obsahovat více „zběsilé“ akce? Jak bude strategická část upravena pro konzolové gamepady? Odhlédneme-li od způsobu ovládání, budou obě verze identické, nebo se budou lišit ve snaze využít výhod obou platforem?

ID: PC a Xbox 360 jsou naprosto odlišné platformy, ale myslím si, že zjistíte, že co se rychlosti, množství mikromanagementu a uživatelského rozhraní týče, je hra pro každou platformu vyladěna. Jsme fanoušci obou platforem a s oběma máme dostatek zkušeností, abychom věděli, že finální produkt může vyprávět stejný příběh a poskytovat stejný celkový zážitek, i když bude vyladěn speciálně pro každou z platforem.

GS: Dozvěděli jsme se, že verze pro Xbox 360 bude využívat dlouhodobých statistik shromažďovaných pomocí Xbox Live. Jaké statistické údaje se budou v Legacy sledovat?

ID: Hra nabídne robustní hru pro více hráčů s plnou podporou Xbox Live: od malých bitev po totální válku zahrnující několik systémů, tvorbu zápasů, sledování statistik i hodnocení hráčů. Hráči také budou moci sledovat vyčerpávající historii každé lodi v jejich flotile v průběhu let – kdy byla vyrobena, počet a označení protivníků, které zničila, vylepšení, jimiž prošla, i kdy se tak stalo. Také se bude sledovat vaše hodnost ve Hvězdné flotile!

GS: Co nám můžete říct o technologii, která pohání hru? Bude využívat zbrusu nového enginu, který Mad Doc vytvořili od základu, nebo půjde o vylepšenou verzi existující technologie použité v předchozích titulech Mad Doc, jako například v Empire Earth II? Dokážeme si představit, že co se grafiky týče, budete muset posunout kvalitativní laťku. Hlavně proto, abyste využili výkonu Xbox 360.

ID: Na novém grafickém enginu pro Legacy ve skutečnosti pracujeme od roku 2002! Konečně máme k dispozici platformy, které jsou dostatečně výkonné na to, aby výsledek vypadal jako film, a právě proto teď na hře a jejím enginu usilovně pracujeme.

GS: Nějaké podrobnosti o hře více hráčů, o které byste se v tuto chvíli rád podělil? Například přibližný počet hráčů, které bude hra naráz podporovat? Jaké módy budou k dispozici?

ID: Hra jednoho hráče se soustředí pouze na Federaci, ve hře více hráčů budete moci navíc ovládat romulanské, klingonské a borgské válečné stroje. Podrobnosti o těchto rasách ještě nejsou k dispozci, ale můžete si být jistí, že tyto flotily budou komplexní a umožní hráčům posuzovat síly a slabiny každé z ras, a podle toho vytvářet nové taktické postupy. A bude zábavné vidět tyto rasy v obdobích, v nichž jste je možná ještě neviděli!

Počet hráčů a jednotlivé módy teprve finalizujeme, takže o tom vám víc informací momentálně říct nemohu.

GS: A nakonec, věčná otázka: Kdo by vyhrál v boji? Kirk nebo Picard? Nebo co třeba Enterprise-E proti Defiantu? A teď vážněji, jak daleko jste s vývojem Legacy a kdy ji můžeme očekávat na pultech obchodů?

ID: Dobrý kapitán nikdy nemluví o tom, komu je oddaný, ani neříká, co si myslí o svém vůdci. Ale Enterprise prostě musíte milovat, nemám pravdu? Chci říct, no tak, vždyť je to Enterprise! Defiant nalezne řadu využití při plnění mnoha úkolů, to určitě. Rád bych ho řídil, ale v přímé konfrontaci s Enterprise-E? Neřekl bych, že na tohle jeho navrháři mysleli!

Co se kapitánů týče, tak to je určitě nejistá záležitost. Picard by byl pravděpodobně obratnější při řízení větší flotily lodí, ale Kirk zase miloval svoji loď… Nikdo neví, jak se chovat k lodi, nebo k dámě, lépe než Kirk. Nejlepší by bylo mít Kirka s Picardem bok po boku – samozřejmě v mém týmu. Možná se to může stát.

Pokud jde o hru, tak teď jsme právě v zápalu produkce. Vydání Star Trek: Legacy je naplánováno na toto září, aby se krylo se čtyřicátým výročím licence.

A pokud mohu, rád bych vám poděkoval za možnost oslovit ostatní – bylo mi potěšením. Také musím poděkovat fanouškům za jejich podporu a nadšení. Doufám, že vědí, že se tu všichni ze všech sil snažíme přinést jim něco skutečně speciálního.

GS: Dík, Iane!

Původní rozhovor na GameSpotu: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 16.2.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.