Legacy logo

Star Trek: Legacy - exkluzivní informace

...aneb jak to dopadne, když probdíte noc v honu za svým oblíbeným tématem, načež neudržíte nadšení na uzdě a proměníte Hot News v krátký článek.

Jako první v ČR vám přinášíme opravdu čerstvé a velmi pracně vydobyté informace o novém chystaném titulu Star Trek: Legacy pro PC a Xbox 360. Jedná se o druhou veřejně odhalenou hru (po Star Trek: Online) od doby, co došlo k narovnání vztahů mezi držitelem filmové/seriálové licence (Paramount, resp. Viacom) a společností Activision, která několik posledních let jako jediná směla vydávat hry z tohoto universa. Dlouhá přestávka byla způsobena obchodním konfliktem mezi oběma aktéry.

Ale konečně ke hře. Titul Star Trek: Legacy oficiálně a slavnostně představí svým čtenářům nadcházející číslo magazínu GameInformer. Ale znáte to, na internetu se nic neutají. Vývoj hry má na starost společnost Mad Doc Software (Star Trek: Armada II), vydání bude zajišťovat Bethesda Softworks. Hra má být jakousi kombinací mezi strategií a akcí, tedy pravděpodobně něco na způsob Star Trek: Starfleet Command 1-3. Zajímavé je, že se v průběhu hraní podíváme do všech seriálových sérií a časových údobí, což by bylo vůbec poprvé.

První stránka informací o hře.   Federální lodě v akci.   Nemohou chybět ani Romulané.

Příběh hry se točí okolo tajemné pradávné civilizace Ikoňanů (zmíněna ve Star Treku spíše jen okrajově hned v několika epizodách, např. TNG – "Contagion"), kteří měli velice vyspělou technologii a krom jiného ovládali i cestování časem. A právě za pomoci jejich zařízení se pokusí vulkánský vědec Sovak realizovat představu jakési mytologické Utopie. Bohužel si k tomuto jistě bohulibému cíli vypomůže ještě nějakou tou aliancí s Borgy a neštěstí je na světě.

Ačkoliv začnete vesmír brázdit jen s jedinou lodí, celkově si nakonec budete moci rozšířit svou flotilu až o tři další plavidla. K tomu si připočtěte možnost vylepšování různorodých systémů i nákup korábů zcela nových a na první pohled zajímavý titul se v Legacy určitě nezapře. Samozřejmostí je i hra po internetu (PC), resp. skrze službu Xbox Live (Xbox 360), a to až pro 8 lidí. Předběžně stanoveným termínem vydání jest září 2006.

Nové a aktualizované informace z 15. ledna 2006:
- hráči budou mít možnost pořizovat si záznam svých bitev a ten si následně prohlížet z jakéhokoliv úhlu, vzdálenosti a postavení kamery; skrze tuto funkci můžete studovat svá minulá střetnutí, vylepšovat taktiku nebo se prostě jen pochlubit ostatním
- producentem projektu je Parker Davis, který se v minulosti již podílel na výrobě obdobného produktu, konkrétně titulu Star Trek: Bridge Commander
- hráč v singleplayer kampani začíná s jedinou lodí, konkrétně má jít o NX-01 kapitána Archera, jež je dobře známá z poslední startrekové série Enterprise, ovšem dost možná se bude jednat „jen“ o loď téže třídy, ovšem jiného jména
- po zažití ovládání a základních strategií se hráč postupně propracuje k ovládání až čtyř „jednotek“ současně, přičemž jednotka se skládá z jedné hlavní lodě nebo jednoho či dvou menších plavidel
- během hraní získáváte prostřednictvím vašich vítězství tzv. 'Command Points', jež slouží k nákupům nových lodí nebo vylepšení těch stávajících
- upgrade zahrnuje samozřejmé věci jako nová torpéda či lepší lodní štíty, ovšem i tyto technologie se přirozeně mění, jak se prokousáváte dále hrou a jednotlivými časovými údobími
- jednotlivá plavidla budou mít odlišnou taktiku a strategii, která se projeví ve hře na straně vaší i nepřátel; s Jean-Lucovou Enterprise D tak budete moci provést např. pověstný „Picardův manévr“
- singleplayer bude pokrývat tři seriálové éry: Enterprise, The Original Series (TOS) a The Next Generation (TNG)
- kampaň bude hratelná pouze z perspektivy Spojené federace planet
- pro každé období bude typický/klíčový jiný nepřítel; pro ENT to budou Romulané, v TOS Klingoni a s TNG se objeví pochopitelně Borgové
- jednotlivé éry, resp. vaše počínání v nich, které pouze dohromady spěje k úspěšnému cíli, slepí příběh zahrnující pradávné Ikoňany, jejich technologii, vulkánského vědce jménem Sovak a v neposlední řadě Borgy
- tvůrci se podle vlastních slov snaží vytvořit skutečně rozhodující a vše-pokrývající startrekový titul, ne jen další licenci vysávají hru bez hlubší návaznosti na fenomén

Jiří Bigas,
Star Trek Games.CZ

Upraveno: 15.1.2006


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.