Invasion logo

Jediná hra se Star Trek tématikou na Playstationu

Na začátku hry vás uvítá intro, ze kterého lze vypozorovat, že Spojená Federace Planet aktivuje jednu ze svých translokačních stanic, která je ale vzápětí zničena přilétající Borgskou krychlí (něco podobného jako v dílu Star Trek Voyager: Scorpion). Vědecká loď letící poblíž odešle záběry přilétajících borgských lodí. Útok na romulanského Válečného ptákaStřih na U.S.S Enterprise-E a ihned uslyšíte hlas kapitána Picarda (Patrick Stewart), jenž Vám vysvětluje plán na obranu Federace spočívající v nasazení malých stíhaček nové třídy lodí zvané Valkyrie do boje proti Borgům, kteří se blíží ke klingonskému území. Pověří poručíka Worfa ( Michael Dorn ) Vaším velením na lodi U.S.S Typhon, ze které vylétáváte na své mise. Hru hrajete jako praporčík Cooper coby čerstvý příděl z Akademie. Stíhačku dostanete vybavenou různými typy phaserů, které můžete v případě potřeby měnit hlavně co se týče Borgů, kteří se na nejtěžší úrovni přizpůsobují cca každých 20 sekund. Dále máte k dispozici fotonová a kvantová torpéda, ale poté co dostanete naváděné rakety, se k nim už nevrátíte (zajímalo by mě, kam do tak malé stíhačky narvali 50 torpéd). Pak proletíte první dvě nepovinné tréninkové mise (doporučuji proletět obě a co nejrychleji) a vyrazíte hlídat neutrální území. Ovšem brzy po příletu ke hranicím (asi pět vteřin) se na Vás sesypou romulanští stíhači a jeden maskovaný Válečný pták. V tomto stylu probíhá celá hra. Potom co zjistíte, jak co nejrychleji a pokud možno bez ztráty kytičky zlikvidovat nepřítele, stane se pro Vás hra obyčejnou střílečkou bez nutnosti nějak moc taktizovat, ale naštěstí jsou zde mise, které se odklánějí od prvních střílecích levelů a najdete zde i skvosty jako zachraňování poškozeného raketoplánu z nepřátelského území (mimochodem první kontakt s cizí rasou, která se rozhodne z území Federace udělat svoji kolonii ), tahání záchranných modulů z červí díry, možnost v některých misích přesedlat ze stíhačky do kokpitu střílny na U.S.S Typhonu, kde máte k dispozici fotonový kanón a torpéda. Dále se podíváte na povrch hvězdy a několik dalších planet. Mezi mise, které se dají hrát stále dokola, patří let uprostřed Borgské krychle s úmyslem odcizit transwarpovou cívku (Star Trek Voyager: Temná hranice) jako vystřižený ze Star Wars: Návrat Jediho, likvidace přilétajících meteoritů na kolonii Federace, průlet červí dírou plnou nepřátelských děl, likvidace Cardassijské stanice podobné Deep Space Nine nebo ostřelování U.S.S Sentinelu. Setkáte se se všemi možnými rasami: Borgy, Klingony (kteří jsou dost neschopní), Cardassiany, neznámou rasou, která byla viděna v jednom díle Star Treku, kde byla nazývána TIN MAN a nepřáteli jejichž pozdější verze stíhačů je rychlejší než smrt a s nějakým létajícím světelkujícím hmyzem, který po kontaktu s Vaší lodí bouchne. Co se týče technického zpracování hry, tak si myslím, že je na samé hranici možností konzole Playstation (budiž jí země lehká). Další Romulan se odebral na věčnostVýbuchy a mlhoviny jsou kvalitní, jen se štíty si tvůrci mohli dát více práce. Vypadají totiž jako složené z více barevných pruhů (čím červenější barva tím jsou víc poškozené), ale za plus považuji vyřazení zbraní v případě dostání se k těsné blízkosti štítů a poškozování lodi zároveň (ovšem když už dokážete zvládat všechny manévry, dá se tak pomocí jedné malé stíhačky vyřadit z provozu nebo aspoň poškodit loď , která má štíty dost silné i na pět torpéd). Jde si vybrat i pohled z kabiny, ovšem při něm je to dost nehratelné, neboť přes LCARS design jde toho vidět poskrovnu. Menu i options až po výběr misí je dělán v LCARS designu a briefing před misí vám přednáší Worf (doporučuji alespoň jednou proti Borgům prohrát, neboť při závěrečném epilogu se na LCARS designu začnou objevovat asimilované části). Co se týče ovládání, tak je na joysticku intuitivní a pomocí několika tlačítek se dá vyvolat jednoduchý manévr, který zmate nepřítele a dostanete se přímo za něho. Pro PCčkáře only a s PS emulátorem se bez joysticku na klávesnici bude hrát trochu špatně, zkoušel jsem to, ale není to ono. Zvuková stránka hry je skvělá se Star Trekovským motivem (až na hudbu v menu a při výběru misí), takže vystřelení torpéda zní jako ze seriálu a postavy jsou namluveny herci, kteří je hrají v originále. Bitva v poli asteroidůHra po určitém počtu odehraných misí přehraje renderovanou animaci, která Vám vysvětlí podrobněji děj. Stojí za zmínku, že podle toho jak dohrajete poslední misi, se Vám přehraje jedna ze tří možných animací: špatný konec, nic moc konec nebo velkolepé oslavy u Golden Gate. S Vaším postupem získáváte lepší stíhačky (i když ta první vypadá nejlépe) a zbraně. Také se Vám odkrývají předměty a lodě, které si můžete prohlédnout v options, kde najdete i animace. Hra obsahuje i skryté mise, které získáte, pokud co nejrychleji vykosíte vlny nepřátel s co největší přesností zásahu nebo získáte nějaký artefakt či např. ztracenou družici. Je to skvělá akce a pokud jste aspoň z části Star Trek fanda a nesmrdí Vám lítá pařba, při které se nemusí moc přemýšlet, tak se skvěle pobavíte.

Užitečné odkazy:
Warthog: www.warthog.co.uk/flash/main.htm
Activision: www.activision.com
Star Trek: Invasion homepage: www.activision.com/games/invasion/

David Hein, alias David Honor Patterson

Hru za účelem recenze poskytla firma Bohemia Interactive




Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Invasion najdete zde.