Rozhovor s Garym Wagnerem o Star Trek: Deep Space Nine Dominion Wars

Dominion Wars byly původně naplánovány tak, aby vyšly hned po DS9: The Fallen. Co zapříčinilo zpoždění?

Bylo rozhodnuto rozložit vydání titulů DS9 tak, aby se jejich prodeje navzájem neovlivnily. S&SI nechtěli, aby větší prodej The Fallen zmenšil odbyt Dominion Wars nebo naopak. Také jsme potřebovali trochu víc času, abychom se ujistili, že multiplayerové aspekty Dominion Wars jsou zcela pevné a zábavné. Čas navíc nám umožnil provést pár změn v rozhraní, které se hlavně zaměřily na zkrácení doby potřebné k tomu, aby se hráč naučil hru ovládat.

Zápletka Dominion Wars se zřejmě odehrává během posledních dvou epizod TV seriálu DS9. Vytváří hra věrně události známé ze seriálu, nebo se od jeho zápletky odchyluje?

Zápletka Dominion Wars se točí kolem boje mezi aliancí Federace a Klingonů s Domion-cardassijskou unií o nadvládu nad Alfa kvadrantem. I když nevytváříme každou misi nebo bitvu, která byla v seriálu, zahrnuli jsme několik misí, které jste mohli v seriálu vidět nebo o nich alespoň slyšet. Například, jsem si jist, že si fandové vzpomenou na federální útok na Ketracel - bílou planetu, při pokusu přerušit kontrolu Zakladatelů nad Jem'Hadary. To je mise, kterou jsme vytvořili.

Star Trek: Armada byla především 2D hrou, avšak Dominion Wars jsme na E3 hráli v 3D. Jak bude hráč ovládat lodě v 3D rozhraní?

Všechno v Dominion Wars je 3D. Od lodí až po ovládání kamery. Avšak pohyb se odehrává na plošině. Když se podíváte na seriál, všimnete si, že kromě jednoho až dvou případů (Star Trek II: Khanův hněv je jedním z nich), lodě nikdy nebojují v různých plochách. Přesně tak jsme to udělali i my v Dominion Wars. Hráči mohou rotovat, přibližovat a oddalovat kameru, takže mohou hrát z libovolného úhlu. Ale lodě zůstanou v podstatě na plošině, příležitostně vystoupí nad nebo klesnou pod tuto plošinu, když si to vyžádá specifický útočný vzorec nebo úhybný manévr. Rozhodnutí nechat pohyb omezený na plošinu místo toho aby byl plně 3D, vyhrálo proto, aby se snížila doba nutná k naučení se ovládání hry. Homeworld byla skvělá hra, ale člověk se ji musel učit hodně dlouho, což některé lidi odradilo. Protože Star Trek se obrací na každého, chtěli jsme, aby se i Dominion Wars obracely na každého, spíše než aby to byla záležitost pro hard-core hráče.

Jaké rasy bude moci hráč během hry ovládat? Objeví se v Dominion Wars také jiné nehratelné rasy?

Hráč bude moci ovládat lodě Federace, Klingonů, Dominionu a Cardassianů v kampani pro jednoho hráče. Ostatní rasy, které se také objeví, zahrnují Romulany, Breeny, Bajorany a Makisty. V multiplayeru si budou moci hráči vybrat lodě také z těchto nehratelných ras. Ale největším vylepšením je, že hodláme umožnit, aby se lodě nechaly importovat ze Starship Creator: Warp 2. Modely lodí, jejich charakteristiky a statistiky, jakož i portréty kapitánů - to vše půjde do Dominion Wars naimportovat a poslat do boje proti vašim protivníkům.

Jaké lodě bude moci hráč během hry používat?

V kampani je přes 20 volitelných lodí a mnohem více v multiplayeru. Mezi ty známé patří třídy Defiant, Akira a Galaxy z Federace, B'rel, Vor'cha a Negh'Var od Klingonů, cardassijské třídy Galor a Keldon a Strike Fighter a Battle Crusier za Dominion. Gizmo tým také speciálně pro Dominion Wars vytvořil šest unikátních lodí. Tyto lodě byly schváleny Paramountem, takže máme požehnání od samotného startrekového božstva.

Jaký druh řízení zdrojů je přítomen v Dominion Wars? Je-li tam vůbec.

V Dominion Wars neexistuje žádná sbírka zdrojů, jako je dilithium, zlato, ropa, tiberium nebo cokoliv jiného. Chceme se plně soustředit na bitevní stránku Star Treku, a aby hráč cítil, že skutečně žije se svými loděmi. Řízení zdrojů zahrnuje výdaje během fáze vybavování flotily za nákup lodí, přidělování kapitánů, nákup vylepšení pro vaše lodě (jako jsou modulační štíty, kvantová torpéda, odolnější štíty) nebo za nákup dalších členů posádky. Ve hře pak musí hráč řídit přidělování energie na lodích - vyrovnávat dobíjecí cyklus štítů, palbu zbraní, transportéry a maskovaní, aby dal svojí flotile tu nejlepší možnost na přežití.

Jaká nebezpečná prostředí potkáme během hry?

Asteroidy, planety, zbraňová zařízení na orbitách, vesmírné doky a mlhoviny (včetně Badlands) - to jsou některá z nebezpečných prostředí, která máme v plánu.

Jaké druhy módů ve hře pro více hráčů plánujete?

Za použití technologie GameSpy Arcade budou hráči moci sami založit nebo najít servery, na kterých se hrají Dominion Wars, a rychle a snadno se k nim připojit. Multiplayer módy zahrnují Všichni proti všem, Asteroidovou honičku, Krále vršku a Obranu & útok na hvězdnou základnu. Jak budeme postupovat ve vývoji stále dál a dál, je velice pravděpodobné, že budou přidány další herní módy.

Jaký je současný stav hry a kolik práce ještě musíte odvést, než bude hra hotová?

Jak vidíte na screenshotech, grafici odvedli skvělou práci při vytváření skutečných modelů lodí ze seriálu. Detailům věnujeme velkou pozornost. Design a technologie jsou v alfa stádiu, což znamená, že už fungují tak ze 70 %. Nyní odstraňujeme chyby a pilujeme mise v kampani a také balancujeme jednotlivé strany multiplayeru. Hra bude připravena k vydání tak za 3 - 4 týdny. Předpokládáme, že ji vydáme kolem E3 tak, aby Dominion Wars byly hlavním hráčem Simon & Schuster.

Jaké to je spolupracovat na hře s Paramountem?

Chlapci v Paramountu byli dosud extrémně nápomocní a vnímaví a poskytli nám vše, co jsme potřebovali. Jsou skvělým zdrojem informací a to, že se s nimi dobře komunikuje, nám pomáhá čelit jakýmkoliv potenciálním háčkům.

Je snadnější nebo těžší vyvíjet hru založenou na existujícím vesmíru Star Treku?

Tak nastejno. Snažší to je proto, že většina vesmíru, od obyvatel po technologie, už byla vytvořena a vyvinuta. A těžší proto, že musíte počítat s potenciálními rozpory ve vesmíru a sami znáte smrtonosné fandy Star Treku, kteří najdou všechno, co je nové nebo "odlišné" od seriálu. Ale vážně to je to nejlepší z obou světů, protože můžete být kreativní a svobodní při návrhu, ale zároveň pracujete se stabilním, fungujícím vesmírem, což ohromně urychluje celou věc.

Jaký je váš nejoblíbenější okamžik ze seriálu?
Bitvy. A tým odvedl skvělou práci v tom, jak dopřát fandům seriálu možnost skočit přímo do bitvy, ovládat část Star Treku a zažít to všechno z první ruky.

Děkujeme za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 15.3.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Deep Space Nine Dominion Wars najdete zde.