Rozhovor s Garym Wagnerem o Star Trek: Deep Space Nine Dominion Wars

Hra se očividně odehrává v období „válek s Dominionem“. Povězte nám něco o příběhu.

Stručně řečeno, Dominion Wars budou pokrývat určité bitvy, které byly k vidění v seriálu a které budou fandové znát, jakož i bitvy a mise, o kterých se mluvilo, ale v seriálu jsme je neviděli.

Ve Star Trek: Armada mohli hráči hýbat s lodí dopředu, dozadu, ale nemohli se pohybovat nahoru ani dolů jako ve skutečném vesmíru. Budou mít Dominion Wars poněkud „realističtější“ ovládání lodí?

Nějakou dobu jsme se u Dominion Wars zaobírali možnostmi plně trojrozměrné bitvy v porovnání s bitvou dvourozměrnou. Nakonec jsme se rozhodli, že necháme lodě pohybovat v 3D prostoru, ale skutečná bitva se bude odehrávat ve 2D, takže si myslím, že můžeme říct, že to je 2.5D provedení.

Jaké z existujících tříd hvězdných lodí uvidíme? A co nové třídy (klingonské a cardassijské)?

Co se týče lodí, o kterých tu mohu mluvit, tady je seznam:

Federace:
Defiant, Akira, Steamrunner, Galaxy, Saber, Oberth a nová loď Hvězdné flotily ve vesmíru Star Treku dosud neviděná
Klingoni:
B’rel, K’Tinga, Vor'cha, Negh’var
Jem’Hadarové:
Fighter, Battle Cruiser, Warship, plus dvě nové lodě, které jsme sami navrhli
Cardassiané:
Assault Fighter, Galor, Obsidian Order Galor, plus tři nové cardassijské lodě navržené Gizmo Games
Ostatní lodě:
Maquis Raider, Romulan Warbird, Ferengi Marauder, Bajoran Assault Vessel, Breen Attack Ship a několik dalších.

Jako si budeme do své flotily vybírat lodě, budeme si moci vybírat i jejich kapitány. Uvidíme nějaké známé tváře?

Jako velitele lodí uvidíte známé tváře ze seriálu jako např. Siska, Jadzii Dax nebo gula Dukata.

Poslední screenshoty vypadají naprosto úžasně. Zřejmě si to vyžádá docela drsný systém, který tuhle hru rozeběhne. Můžete nám tu uvést pár technických termínů (spojených především s grafikou) a údaje o požadované konfiguraci?

Dobrou zprávou je, že Quantum engine, který byl pro hru vyvinut Gizmo Games ve spolupráci s firmou Mass Media, je odstupňovatelný, takže systémová specifika budou zahrnovat širokou řadu systémů a samozřejmě platí, že grafický akcelerátor je vyžadován.

Povězte nám něco o lodích. Jaké systémy budeme moci ovládat? Jsou zbraně neomezené? A k naší flotile: mohou lodě vzájemně spolupracovat nebo komunikovat s jinými spřátelenými flotilami/loděmi ve stejném sektoru?

Co se ovládání lodi týče, tady je ukázka toho, co bude hráč moci kontrolovat: impulzní a warp motory, transport výsadkových týmů na a z nepřátelských lodí, maskování lodí, které mají takovouto schopnost, zvolit útočné vzorce k útokům na nepřátele, příkazy ke strážení spřátelených lodí, provádění úhybných manévrů, posilovat přední nebo zadní štíty nebo převádět energii ze zbraní štítům, tři typy stavu zbraní plus hafo dalších prvků.

Jak hodláte vybalancovat potřeby fandů Star Treku, kteří si žádají přesnost a hodně detailů, s potřebami příležitostných fandů nebo „pouhých“ hráčů, kteří nechtějí, aby hra zabředla do zbytečných detailů?

Snažíme se zůstat věrni vesmíru Star Treku, ale doufejme, že se nám podaří přijít s takovým návrhem, aby lidé, kteří se chtějí bavit, tak mohli také udělat.

Co uděláte pro to, aby se z každé mise nestalo šílené zabijácké řádění, kde jediným cílem je zničit všechno, co se hýbe?

Máme několik návrhářů misí, kteří pracují na tom, aby mise byly rozličné a zajímavé (to neznamená, že ve hře nebude spousta soubojů lodí – budou tam už proto, aby to bylo stále zajímavé).

Děkujeme za rozhovor.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 15.3.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Deep Space Nine Dominion Wars najdete zde.