Rozhovor s Bartem Simonem o Star Trek: Borg Assimilator

Daily Radar: Kdo jste, co děláte na Star Trek: Borg Assimilator a na jakých dalších projektech jste pracoval?

Bart Simon: Jsem návrhářský voják První ze tří. Počkat - škrtněte to - jsem vedoucím návrhářem a výtvarným ředitelem Borg Assimilatoru. Pracoval jsem zhruba na polovině vydaných produktů Cyberlore - od Heroes of Might and Magic: The Price of Loyalty přes Deadlock 2: Shrine Wars po nejnovější Majesty: The Fantasy Kingdom Sim a její blížící se datadisk Majesty: The Northern Expansion.

Daily Radar: Jak byste popsal tuto hru, jako real-time strategii, stavění města, simulaci? A co to znamená?

Bart Simon: My v Cyberlore se pyšníme schopností vytvářet unikátní hry, což znamená, že se naše hry těžko zaškatulkovávají a v mnoha ohledech je Borg Assimilator právě takovou hrou. Kombinujeme prvky real-time strategií (bitevní systém založený na jednotlivých misích), stavebních her (důraz na stavbu borgské kolonie) a softwarových hraček (hra se nechá mnoha způsoby konfigurovat a obsahuje i takový mód "uplácej si z písku", ve kterém si může hráč postavit přesně takový scénář, jaký chce). Ve světle předchozí věty bych řekl, že Borg Assimilator je v jádru simulací - snažíme se simulovat, jak vypadá řízení borgské kolonie, a vy budete řídit překotný úl borgských vojáků. Je skutečně odpor "marný"? To je jenom na vás a na tom, jak dobře povedete svoji kolonii. Je to Sim City? Rozhodně ne.

Daily Radar: Uvidíme mezi ostatními rasami, které budou odporovat zborgizování, nějaké známé postavy ze Star Treku, které proti Borgům budou bojovat? A budeme je moci asimilovat?

Bart Simon: Právě zvažujeme, zda použijeme několik známých startrekových postav. Upřímně řečeno, využít přehlídku startrekových postav není pro úspěch Borg Assimilatoru podstatné. Možnost řídit borgskou kolonii a asimilovat jakékoliv jednotlivce, kteří vás ohrožují, je prostě zábavné samo o sobě.

Daily Radar: Bude hráč ovládat armády Borgů, lodí atd., nebo se o to bude starat nějaké počítačem řízené rozhraní?

Bart Simon: Nad svými borgskými vojáky máte nepřímou kontrolu. Jejich umělá inteligence je plně schopná provádět typické koloniální povinnosti (asimilaci, boj, obstarávání zdrojů a další práce). K dispozici máte spoustu metod, jak ovlivňovat svoji kolonii - od rozmisťování budov, přes stavbu kontrolních majáků až po vypouštění vojáků na dynamicky generované "mise".

Vědomě jsme se snažili vytvořit herní prostředí a herní systém, který může zautomatizovat mnoho prvků vaší každodenní koloniální rutiny, ale udělali jsme to opatrně, abychom neopominuli ty hráče, kteří by raději ručně ladili všechny komponenty hry. V podstatě doufáme, že budete moci hrát hru neangažovaných způsobem, tj. dělat pouze rozhodnutí na vysoké úrovni, nebo budete moci mikromanažerovat, vypilovávat drobounké prvky každodenních koloniálních rituálů, abyste dosáhli maximální efektivnosti.

Také se velmi snažíme vylepšit engine tak, abychom mohli zvýšit množství jednotek - chceme, aby kolem pobíhaly stovky jednotek, a když vezmete v úvahu, že tyto jednotky nejsou jen "hloupými" vozidly, ale že jsou myslícími logickými bytostmi, tak vám dojde, že to je docela výzva.

Daily Radar: Jak se bude hra odlišovat od ostatních strategických her na trhu? StarCraftu, Ground Control, Age of Empires atd.?

Bart Simon: Důraz Borg Assimilatoru na asimilaci je velmi unikátní. Ve hře představují nejdůležitější zdroj jednotlivci - a jednotlivci jsou velmi odlišným zdrojem od zlata v AoE nebo od kamene ve Pharaoh. Tím mám na mysli, že můžete počítat s tím, že zlato před vámi neuteče a ani se nebude bránit. Kromě asimilace jednotlivců v Borg Assimilatoru také asimilujete cizí stavby. Jak si možná pamatujete z televizního seriálu, Borgové dokáží změnit fyzickou podobu zabavených lodí z normálního stavu na zborgizované plavidlo. To samé mohou udělat s povrchem planety a s jakýmikoliv budovami, které se jim postaví do cesty.

Když srovnávám Borg Assimilator s ostatními sim-hrami, jeho zaměření na jednotky v kontrastu k běžnému systému základen má takovou hloubku, kterou musí tento žánr teprve plně prozkoumat. Každý voják, kterého vytvoříte, stále něco dělá, ať už to je přenášení zdrojů, boj s okolním nebezpečím nebo práce v budovách. Borgští vojáci nejsou abstraktní komponentou simulace, narozdíl od Sim City - jsou velmi konkrétní a v mnoha případech množství vojáků, které máte ve své kolonii, určuje, jak efektivní a silná vaše kolonie je.

Daily Radar: Jaké jsou některé z těch "unikátních žánrových inovací představených Cyberlore Studios", které začleníte do hry?

Bart Simon: Zaměření na asimilaci, metody nepřímé kontroly vojáků a množství pozornosti a času, které věnujeme přetvoření vojáků v klíčový herní prvek. Navíc povyšujeme náš systém náhodného generování scénářů do dosud nezmapovaných výšin, což přinese novou hloubku a chuť si hru zahrát znovu. Náš systém kampaně, systém speciálních událostí i Freestyle systém spoléhají na druhou generaci nástrojů určených k tvorbě náhodných prvků. Až se dostaneme na vrchol, získáte hru, která obsahuje téměř neomezené herní možnosti, kterých však dosahuje celistvým, logickým způsobem a ne nějakou náhodou.

Daily Radar: Povězte nám něco o grafice - 3D polygony založené na 2D spritech, či kombinace obojího? Isometrický pohled, nebo bude moci hráč ovládat kameru?

Bart Simon: Náš herní svět představuje polygonová síť, která může být za běhu deformována. To je nejlépe vidět, když borgizujete terén kolem kolonie - vidíte, jak se organické travnaté pahorky a malebné řeky zplošťují do borgské technomřížky. Grafika se skládá z předrenderovaných spritů. Náš výtvarný tým je hodně zkušený a jeho výtvarné nástroje jsou velmi vyzrálé, co se práce se sprity týče, a u Borg Assimilatoru se skutečně překonali. Také máme animované dlaždice, speciální efekty a rotující isometricky orientovanou kameru (což znamená, že velká část spritů je vlastně vyrenderována ze čtyř různých stran, takže působí věrohodněji).

Daily Radar:Objeví se Druh 8472, největší nepřítel Borgů?

Bart Simon: Co by to bylo za borgskou hru bez Druhu 8472? Objeví se a vy byste se na ně měli raději připravit, protože na vás mají pořádný zálusk.

Daily Radar: Jaký je právě teď váš časový plán, co se vydání hry týče?

Bart Simon: Směřujeme vydání před Vánoce 2001. Budou to borgské Vánoce!

Daily Radar: Bude se hráč při ovládání Borgů chovat jako borgská královna?

Bart Simon: Místo toho, abychom použili borgskou královnu jako ztělesnění hráče, je to vlastně tak, že představujete kolektivní inteligenci borgské kolonie. To umožní chápat královnu jako pomůcku, kterou můžete použít, když kolonie dosáhne určité úrovně dokonalosti.

Daily Radar: Proč bude Star Trek: Borg Assimilator velká věc?

Bart Simon: Staňte se součástí Společenstva. Cestujte do vzdálených ekosfér. Potkejte odlišné jednotlivce. A asimilujte je.

Daily Radar: Děkujeme za rozhovor.

Původní rozhovor převzat z Daily Radar.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 9.3.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Borg Assimilator najdete zde.