Hidden Evil logo

Daleko předaleko nachází se oblast vesmíru známá jako Vřesoviště, ve které existuje jediná obyvatelná planeta třídy M obydlená lidmi Ba'ku. Je to právě devět měsíců, co se posádce hvězdné lodi Enterprise-E pod velením kapitána Jean-Luc Picarda Sovokpodařilo zachránit tyto lidi před jejich nuceným vystěhováním lidmi Son'a. Kdysi byli Ba'ku a Son'a jedno, ale Son'a se nechtěli vzdát technických vymožeností a opustili tak své bratry a sestry na planetě Ba'ku. Protože ale prstence kolem této planety vyzařují metafázovou radiaci, která udržuje obyvatele planety neustále mladé, ztratili Son'a svým odletem věčné mládí. Vrátili se zpět a chtěli násilím odčerpat metafázovou radiaci z prstenců a získat ji tak pouze pro sebe. A byla to právě posádka Enterprise, která tomu zabránila. Po tomto nepodařeném pokusu se někteří lidé Son'a rozhodli vrátit se zpět ke svým rodinám a vybudovat si na planetě Ba'ku svoji vlastní kolonii. To bylo shrnutí prozatím posledního filmu z vesmíru Star Treku, který nese název Vzpoura. Hra Hidden Evil, která na film přímo navazuje, se odehrává o již zmiňovaných devět měsíců později. Pod vznikající kolonií Son'a byly totiž objeveny pozůstatky neznámé civilizace, která planetu kdysi obývala. Lidé Ba'ku proto pozvali kapitána Picarda, aby vedl vykopávky. V té chvíli vstupujete do děje vy - novopečený absolvent Akademie Hvězdné flotily praporčík Sovok. Ač máte vulkánské jméno, oba vaši rodiče byli lidé. Záhy po vašem narození ovšem oba dva zemřeli při vědeckém neštěstí, takže jste byli vychováni vulkánským mistrem, na jehož popud jste absolvovali Vulkánskou akademii věd a poté i Akademii Hvězdné flotily. Služba na Stanici 40 hlídající planetu Ba'ku je vaším prvním přidělením. Ale jaká nuda to tu je! Dal byste, nevím co, za trochu vzrušení. Teď ale musíte dopravit kapitána Picarda na místo vykopávek,Tuhle ženu určitě poznáte ještě se stavíte v simulátoru a pak...

Tak takhle začíná již trošku starší akční adventura (spíše akční než adventura, ale budiž) Star Trek: Hidden Evil, kterou v roce 1999 vyrobilo pro nám známý Activision Presto Studios. Pokud bych měl tuto hru charakterizovat jedním slovem, neváhal bych se rozhodnout pro slovo krátká. Ano, ano, nic bych za to nedal, že trumfne svojí délkou (respektive krátkostí) i neblaze proslulý Voyager Elite Force. Ale vezměme to od začátku:

Na první pohled vás upoutá netradičně zpracované prostředí celé hry. Pohybujete se totiž v předem nakreslených statických lokacích, kde čas od času přeblikne obraz, abyste na akci lépe viděli. Sovoka vidíte tu z dálky, tu z blízka, věčně dobře naladěného (soudíc z toho, že se pořád usmívá pod vousy, kdyby ovšem nějaké měl). Nečekejte žádný posun obrazu - nic takového. V dnešní době to je podle mě řešení poměrně odvážné a chvilku vám potrvá, než si na něj zvyknete (pokud si za celou hru vůbec zvyknout stačíte). Hra je chvílemi přerušována filmečky, které vás informují většinou o tom, co jste jak dobře udělali.

Válečná porada s DatemZvuková stránka hry je taková průměrná. Neurazí, ale ani vyloženě nenadchne. Kromě sebe nejčastěji uslyšíte hlas kapitána Picarda (Patrick Stewart) a nadporučíka Data (Brent Spiner), kteří vám budou při plnění misí pomáhat buď přímo na místě nebo většinou pomocí rad udílených přes komunikátor. Hudbu většinou neregistrujete (třeba proto, že nehraje), ale ve vypjatých okamžicích se dokáže ozvat a pořádně opepřit nějakou tu napínavou akcičku.

Řekl jsem, že Hidden Evil je akční adventura. Jak to vlastně vypadá? Jednoduše. Běháte všude s phaserem (nebo jinou zbraní), protože na vás může odevšad cokoliv vyskočit a sem tam použijete přísně logicky nějaký ten předmět - nic, co by zavařilo vaše mozkové závity.

Romulan právě ukazuje Sovokovi, jak se u nich tančí na houseAle jak už jsem si postěžoval, hra je to tuze krátká, takže než se rozkoukáte, už sledujete závěrečnou promenádu kvant jmen lidí, kteří se na tvorbě Hidden Evil podíleli. To je jasně největší výtka této hře. Někdy se také stane, že obraz nepřepne a vy se chvilku plácáte mimo obrazovku poslepu a také se vám může docela dobře stát, že vás některé lokace svou naprostou nenápaditostí začnou nudit a budete se radši dívat z okna. Celkem vzato to ale není vůbec špatná hra, jen to ještě trochu natáhnout. Příběh, ve kterém na straně skrytého zla stojí maskovaní Romulané a kupa hnusných příšer, by si to určitě zasloužil. Pokud si tuhle hru můžete někde půjčit, udělejte to a budete se pár hodin bavit.

Star Trek: Hidden Evil homepage: www.activision.com/games/hiddenevil

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Hidden Evil najdete zde.