Doug Wilson: Jaký je tvůj vztah k Ritual Entertainment a/nebo Activisionu?
Steve Hessel: Jsem součástí týmu stojícím za Ritualistic, oficiální fan stránkou Ritual Entertainment. Ritualistic byl založen v lednu 1998 a od té doby poskytuje hráčům úplné zpravodajství o projektech Ritualu. Docela často se setkáváme s kluky z Ritualu a užijeme si spolu spoustu srandy. Je to parta opravdu fantastických kluků, kteří jsou velmi zapálení do věcí, na kterých dělají.
DW: Jsi fandou původní Elite Force od Ravenu a Activisionu?
SH: Abych řekl pravdu, původní Elite Force jsem si koupil v ten samý den, co vyšla, a byl jsou touto hrou opravdu nadšen. Raven Software odvedl při oživení Voyageru fantastickou práci. Bohužel kampaň pro jednoho hráče nebyla tak dlouhá, jak jsem doufal, což jak se zdá, bylo společné všem hrám využívajícím první generaci enginu Q3. (Pozn. DW: Pro ty z vás, kteří to nevědí, Ritual a Activision vyřešili tento malý problém a zaručili nám mnohem delší herní zážitek ze hry pro jednoho hráče). Ale nejdůležitější věcí je, že Elite Force dokázal jak kritikům, tak hráčům, že startreková hra může být zábavná. A byl to komerční úspěch, což je důvodem toho, proč se teď vyvíjí Elite Force 2.
DW: Vzhledem ke svému unikátnímu pohledu můžeš odpovědět upřímně na otázku, která hra je (zatím) lepší?
SH: Elite Force 2 je opravdu Elite Force vyšší úrovně. Dostanete více levelů, více zbraní, více holek, více detailů a kompletně nové dobrodružství. Kromě toho tu máte ještě licenci Nové generace, což pro mě osobně dělá hru o mnoho zajímavější.
DW: Kolik ze hry pro jednoho hráče jsi hrál?
SH: Hrál jsem hlavně levely s Borgy, které hru zahajují. Tady zažijete to, co se stalo v posledním díle Voyageru – Dohře – protože seriál právě v téhle části nebyl moc upřesněný. Při úniku skrz borgský transwarp tunel je loď chycena uvnitř borgské Koule, která ji pronásledovala, takže je povolán Hazard Team, aby problém vyřešil. V těchto levelech si zcela jistě užijete dostatku plížení a bohatě využijete svoji prohnanost. Lidé, kteří použijí tohoto přístupu, to budou mít při plnění své mise mnohem jednodušší. Samozřejmě, jakmile se začne Munro plést do plánů Společenstva, budou se muset i ti nejkradmější hráči vyrovnat s vojáky po zlém.
Tato první mise končí úrovní s prvním závěrečným bossem, kde Munro čelí obrovskému vojákovi, o kterého se musí postarat předtím, než se bude moci vrátit zpět na loď. V tomto levelu můžete použít trikordér k nabourání se do borgského počítačového systému a k deaktivování supervojáka na pár vteřin. To ale není podmínkou a hráči Wolfensteina budou určitě rádi, když se dozví, že je také možné stisknout spoušť a držet ji tak dlouho, dokud nebude boss poražen.
Poté se hra přesune do okamžiku, kdy Munro skončí jako učitel na Akademii Hvězdné flotily, kde nakonec padne do oka Jean-Lucu Picardovi a je převelen na USS Enterprise-E. Skutečné dobrodružství pak začíná, když Enterprise zachytí nouzové volání jiné federální lodi, která byla napadena neznámou cizí rasou. Je na hráči, aby zjistil, co všechno za tím je.
DW: Kolik sis toho zahrál ze hry pro více hráčů?
SH: Měl jsem možnost zahrát si trochu deathmatche v levelu umístěném na palubě Enterprise-E. Tento level dali dohromady Benson Russel – který také vytvořil oblíbenou misi Omaha Beach v Medal of Honor: Allied Assault – společně s Levelordem. Zvukař Ritualu, Zak Belica, odvedl při rozmisťování zvukových objektů po mapě skvělou práci. Vnitřek lodi zní přesně tak, jak byste to očekávali, což posunuje atmosféru na úplně novou úroveň. Deathmatch byl velmi zábavný, dokonce i v této rané fázi. Myslím si, že tato hra má potenciál stát se v této oblasti o hodně lepší než první Elite Force.
DW: Jaké nové zbraně tam jsou?
SH: Nejdůležitější novou zbraní je pravděpodobně federální útočná puška, která docela brzy nahradí kompresní pušku. Je to skoro jako phaserová puška s vysokou kadencí a dodává se s odpalovačem plazmových granátů připevněným k ústí. Myslím, že zbraní, která bude na konec nejzábavnější, je klingonský bat’leth, který je ve hře jedinou zbraní na blízko. Každý kdo v seriálu viděl, jak ho Klingoni používají, se pravděpodobně nemůže dočkat, aby si ho vyzkouší. Samozřejmě, nebyla by to Elite Force, kdyby v ní nebyly cizí zbraně, ale abyste se o nich něco dozvěděli, musíte si počkat na hru...
Ne tak úplně zbraní, ale neméně důležitým vybavením, je trikordér. Můžete ho použít k vypínání silových polí a nabourávání se do konzolí. Také je propojen s malým LED displejem, který mají členové Hazard Teamu před jedním okem a který může zobrazit několik užitečných vizuálních módů, jako je mód nočního vidění a strukturální integrity. Ten druhý je velmi užitečný, když se potřebujete dostat do budovy, aniž byste použili dveře. Například, v jedné misi jsou vnější dveře kolonie poškozeny a nejdou otevřít, takže aktivujete svůj trikordér a najdete správné místo pro Changa (demoličního experta Hazard Teamu), kde je může odstřelit.
DW: Vrátí se raketomet odpalující fotonová torpéda?
SH: Ano, raketomet se vrátí, i když zbraň vypadá trochu jinak.
DW: Víš, jestli bude EF2 podporovat původní PK3 soubory z EF1?
SH: I když Elite Force 2 také používá .pk3 soubory, jejich obsahy se dost liší, protože Ritual i Raven si pro Quake 3 engine vytvořili svá vlastní unikátní vylepšení. Například, systém modelů u Ritualu je úplně odlišný od toho u Ravenu, takže prostě nemůžete použít modely z původní Elite Force bez toho, aniž byste je před tím vyexportovali do formátu Ritualu.
DW: Obě hry začínají soubojem s Borgy. Kteří Borgové jsou tužší? Ti z EF1 nebo z EF2?
SH: Obecné chování Borgů u Ritualu je ve skutečnosti hodně podobné těm u Ravenu, takže tady není žádný velký rozdíl. Ale samotné levely jsou dosti odlišné. Myslel jsem si, že borgské levely u Ravenu jsou perfektní, co se vizuální stránky týče. Až do té doby, než jsem poprvé uviděl Elite Force 2. Úroveň detailů je neobyčejně vysoká. Můžete dokonce vidět pracující vojáky v patrech pod a nad vámi. Borgská Koule v těchto levelech skutečně ožívá a já si myslím, že lidé budou unešeni, až si je sami zahrají.
DW: Nemáš náhodou nějaké informace, třebas i fámy, ohledně data vydání demoverze a plné hry?
SH: Vydání hry je naplánováno na první čtvrtletí roku 2003. Pro vydání dema ještě neexistuje žádné přesné datum, takže může, ale nemusí vyjít před plnou hrou. Problémem je, že práce na demu před dokončením skutečné hry ubírá z vývojářského času a v součtu může zpozdit vydání plné hry. Ale jak jsem řekl, zatím nebylo provedeno žádné konečné rozhodnutí.
DW: Slyšel jsi hlasy někoho ze základní posádky Star Trek: Voyager nebo Star Trek: Nové generace?
SH: Patrick Stewart se vrací, aby si zase zahrál kapitána Picarda. Jiní herci se ve hře mohou také objevit, ale to nebude oznámeno, dokud nebudou jejich smlouvy skutečně podepsány.
DW: Můžeš nám dát úplný (nebo skoro úplný) seznam zbraní dostupných ve hře více hráčů?
SH: Co jsem slyšel naposledy, tak hra více hráčů bude obsahovat všechny zbraně ze hry pro jednoho hráče. Tady nebude žádný rozdíl.
DW: Můžeš nám poskytnout detailnější informace o módech dostupných ve hře více hráčů (i když jsi je nehrál)?
SH: Samozřejmě můžeme začít s klasickým deathmatchem. Kromě toho dostanete hru založenou na různých třídách, která je podobná módu podle specializací z datadisku k Elite Force. Tento mód obsahuje cíle mise, něco jako ve velmi populárním multiplayerovém módu ve hře Return to Castle Wolfenstein.
DW: Co nám můžeš říct o náhradníkovi nebožtíka Biessmana? Je stejně „zábavný“ jako náš milovaný B-man?
SH: Novým člověkem na těžké zbraně v týmu je Korban - Klingon, kterého Munro potká na Akademii Hvězdné flotily. Jak se dá očekávat, Korban neváhá a vysmívá se svým nepřátelům v klingonštině, takže hráči cestou určitě pochytí několik klingonských kleteb. Ha’Dlbah!
DW: Kolik jsi viděl z Enterprise-E? Můstek, chodby, strojovnu?
SH: Pro fandu Star Treku je přesné zobrazení vnitřku Enterprise pravděpodobně tou nejdůležitější věcí ve hře. Naštěstí ho Ritual mohl postavit podle původních nákresů Paramountu, takže vše vypadá přesně jako ve filmech. Zak Belica má k dispozici kompletní zvukový startrekový archív, takže hlavní strojovně dominuje ach-tak-známé hučení warp jádra a můstek je plný zvuků konzolí, na kterých někdo pracuje. Když budeme posuzovat podle obalu, je tato hra tak blízko k tomu, že tam opravdu jste, jak to jen jde.
DW: Co nám můžeš říct o dalších nových přírůstcích v Hazard Teamu?
SH: I když se většina členů původního Hazard Teamu vrátí, připojí se k týmu několik nových specialistů na misi za záchranu galaxie. Výše zmíněný Korban je jedním z nich, ale také získáte Gonzalese, který je odborníkem na tajné akce a špionáž. Atraktivní Sydney přijde na palubu ve funkci pilota a nejednou se ocitnete v situaci, kdy poletíte s raketoplánem směrem k povrchu nebezpečné cizí planety.