Rozhovor s Ritual Entertainment o Star Trek: Elite Force 2

Action Vault: Jakým druhem hry bude Elite Force 2 ve smyslu vašich celkových cílů a jaký druh herní zábavy bychom měli očekávat? A jaké další tituly kromě Elite Force 1 ovlivnily návrh a vývoj této hry?

Jon Galloway: Naším hlavním cílem pro Elite Force 2 je nabídnout skvělou hru, která bude zábavná jak pro fandy Star Treku, tak i pro hráče. Licence Star Treku obsahuje spoustu výtečných postav a příběhů, zatímco střílečky z pohledu první osoby jsou o zábavných akčních sekvencích. Ve snaze vytvořit zábavnou startrekovou střílečku z pohledu první osoby byly naše cíle uzpůsobeny tomu, abychom vytvořili startrekovou akční hru se skvělým příběhem a zápletkou, který pomůže popohánět hru kupředu, a zároveň abychom vybudovali silné vztahy mezi postavami.

Pat Jones: Elite Force 2 je střílečka z pohledu první osoby, řízená vlastním příběhem, založená na vesmíru Star Treku a zároveň je pokračováním hry Star Trek: Voyager Elite Force, vyvinuté Ravenem. Elite Force 2 je především hrou pro jednoho hráče, ale bude také obsahovat několik herních módů pro hru více hráčů. Hlavním cílem je poskytnout fanouškům Star Treku zajímavý příběh a podmanivou hru obalenou skvělými efekty. Musím říct, že návrh hry ovlivnilo mnoho skvělých stříleček – Half-Life, System Shock, No One Lives Forever, Jedi Knight 2 a mnoho dalších pomohlo formovat Elite Force 2 od vizuální po herní stránku.

Action Vault: Jak byste načrtli základní definici Elite Force 2? Jaké silné stránky původní hry zamýšlíte ponechat a stavět na nich?

Jon Galloway: Elite Force 2 přivádí Hazard Team z vesmíru Voyageru a přenáší tyto postavy do prostředí seriálu Star Trek: Nová generace. Epizoda Dohra seriálu Star Trek: Voyager, ve které se Voyager vrací do Alfa kvadrantu, nám umožňuje použít tohoto přechodu a přenést tým na palubu lodi U.S.S. Enterprise NCC 1701-E pod velením Jean-Luca Picarda.

Pat Jones: Elite Force 2 nadále sleduje hlavní postavu Alexe Munroa a jeho povinnosti ve Hvězdné flotile. Voyager: Elite Force odvedl dobrou práci při definování mnoha členů Hazard Teamu. Pokusili jsme se přidat k jejich osobnostem a vzájemným vztahům ještě více prvků, které vystoupí na povrch, zatímco budou cestovat k cizím světům a pomáhat ostatním rasám v jejich boji ve vesmíru.

Levelord: Cože! … já? … co já vím, tak to je o lidech, z nichž někteří z nich mají špičaté uši a divné kožní choroby, kteří létají po vesmíru a hledají potíže. Tím chci říct, že si o to většinou koledují. Kdybych já byl v kapitánském křesle, tak bych zastavil na první planetě třídy M a začal zahradničit… Filozofie vesmírného průzkumu typu „Našel jsem si svoji planetu. Vy si najděte svou!“

Action Vault: Jaká hlavní vylepšení přidáváte a jaké byly hlavní úvahy, které vedly k jejich začlenění?

Jon Galloway: Abychom upevnili Elite Force 2, provedli jsme docela dost vylepšení. Například jsme posílili některé z postav a snažili jsme se zajít víc do hloubky při vytváření jejich osobností. Snažili jsme se jednotlivé členy týmu skutečně ztělesnit a dát jim v rámci Hazard Teamu unikátní speciální vlastnosti a úkoly. Abychom zaplnili tým, přidali jsme také několik nových postav. Kromě toho všeho jsme mírně změnili jejich vzezření, aktualizovali jsme nejen jejich uniformy a vybavení, ale také jsme dali postavám vyšší rozlišení proto, abychom celé hře vtiskli určitý styl a nový realističtější pohled na ni a pocit z ní.

Action Vault: Proč jste se rozhodli přesunout se z prostředí Voyageru do Nové generace? Vedlo to k nějakým úskalím, otázkám nebo problémům s ohledem k návaznosti na předchozí hru?

Jon Galloway: Nová generace je pravděpodobně nejoblíbenější ze všech různých prostředí Star Treku. A opravdu nám to umožnilo vzít celou licenci do nového prostředí a nechat tak hráče spolupracovat s novými postavami a pohybovat se v jejich oblíbených prostředích, jako je třeba Enterprise.

S přesunem týmu nebyly vůbec žádné problémy, převod z jednoho vesmíru do druhého byl navržen tak, aby neměl žádný dopad jak na postavy, tak na licenci Elite Force nebo Star Treku.

Pat Jones: Myslím si, že fandové milují osobnosti z Nové generace a že to byl dobrý nápad smíchat prvky obou vesmírů dohromady a vytvořit tak maximální startrekový zážitek. Pro mě to bylo hladké a přirozené spojení s žádnými postranními efekty a myslím si, že lidé s tím budou spokojeni.

Action Vault: Co v příběhu slouží k propojení této hry s Elite Force 1? Jaká je tentokrát hlavní zápletka nebo příběh a co je konečným cílem?

Pat Jones: První část Elite Force 2 je vlastně propojením s první hrou a je to dobrodružství s Borgy. Po této misi začínáme úplně nové dobrodružství s jinými rasami, cizinci a cíli, které jsou originálnější. Cestou budete spolupracovat se dvěma novými rasami a bojovat s třetí rasou cizích monster. A po celou dobu se budete snažit zjistit, kdo za tím vším je. V zápletce existuje mnoho křivek a zvratů a závěrečný nepřítel bude odhalen až v pozdější fázi příběhu. Samozřejmě nemůžeme říct, kdo to je.

Action Vault: A teď něco o herním vesmíru, ve kterém se tohle všechno odehrává. Jak rozličné jsou lokace, které vytváříte, a co všechno vás ovlivnilo při výběru specifických druhů prostředí?

Pat Jones: Jednou z věcí, kterou jsme do Elite Force 2 chtěli přidat, byla nová cizí prostředí a cizí světy. Pamatuji si na sledování původní série a tam vždycky letěli k nové planetě a potkávali nové lidi s rozdílnými kulturami a já si myslím, že tohle seriálu hodně přidalo. I my tak máme mnoho různých prostředí s různými podnebími a atmosférami. Podle mého to obohacuje dobrodružství i objevování jak při průzkumu vesmírnou lodí, tak při průzkumu planet. Elite Force 2 má vnější i vnitřní prostředí jak v lidských, tak cizích světech.

Adam Bellefeuil: Co se různých prostředí týče, používáme dosti širokou škálu. Vezmeme vás za hranice hvězdných lodí a vesmírných stanic na Akademii Hvězdné flotily, cizí kolonii, pouštní planetu, bažiny, ledovou planetu a dokonce i pekelnou říši. Snažíme se dát každému z prostředí unikátní vzhled a pocit s různými domorodými stvořeními, cize vypadající flórou a faunou, jakož i s různými obyvateli.

Action Vault: Bude mít hráč nějaké možnosti s ohledem na postavu Alexandera Munroa, jako je způsob, jakým přistupuje k misím nebo jak se chová k ostatním členům Hazard Teamu nebo nehratelným postavám?

Chris Stockman: Elite Force 2 je především hra řízená příběhem. I když máme několik bodů, kdy si hráč vybere, co řekne nebo jak zareaguje na danou situaci, musíme se stále soustředit na náš příběh. Ale řeknu to takhle – určitá rozhodnutí, která hráč během hry učiní, nakonec ovlivní způsob, jakým hra skončí.

Action Vault: Jaké úvahy ovlivnily nabídku zbraní ve hře? Jak moc budou rozmanité a budou mít sekundární palebný mód? Jaké zajímavé zbraně byste mohli například uvést?

Pat Jones: Stejně jako všechny akční střílečky z pohledu první osoby, má i Elite Force 2 spoustu zbraní. Máme většinu zbraní, které se nacházejí v arzenálu Star Treku nebo Hvězdné flotily a také máme několik nových unikátních kousků. Všechny zbraně mají alternativní palebný mód a také budete mít trikordér, který vám pomůže řešit hádanky a bude vám nápomocen při plnění cílů mise. Naše zbraně a jejich efekty vypadají ve hře skvěle a opět si myslím, že fanoušci budou potěšeni.

Jon Galloway: Zrekonstruovali a vylepšili jsme některé z původních zbraní a také jsme jich několik přidali. Jednou z našich oblíbených zbraní je attrexianská puška, která má zajímavou kombo funkci využívající společně jak primární, tak sekundární palebný mód. Primárním útokem vyšlete elektrický výboj, který ublíží těm, které zasáhne. Sekundární útok vypustí oblak plynu, který při kontaktu způsobí menší poškození. Když je použijete dohromady, můžete zapálit oblak plynu pomocí elektrického výboje a způsobit svému cíli výrazné škody. Myslíme si, že hráči i fanoušci budou mít z výběru a funkčnosti zbraní v Elite Force 2 radost.

Action Vault: Další přirozenou otázkou je, s kým bojujete. Jaké byly vaše hlavní cíle při návrhu nepřátel a jak široká řada jich bude?

Pat Jones: Elite Force 2 má mnoho různých nepřátel v různých situacích. Někteří jsou známí ze seriálů a filmů a někteří jsou noví a originální. Budete se muset vypořádat s několika novými cizinci a navíc na vás čekají známé postavy ze seriálů, jako jsou Romulané, Klingoni, Borgové, Andoriáni a několik dalších známých ras.

Jon Galloway: Přidali jsme do hry několik nových cizích ras, které tam jsou k tomu, aby nám pomohly utvářet hlavní příběh a zápletku, a které zároveň ovlivňují některé hlavní konflikty ve hře. Naším cílem při navrhování postav a nepřátel ve hře je poskytnout hráči zážitek, který by byl zároveň zábavný i rozmanitý. V některých sekvencích bude muset hráč jednat se svými oblíbenými startrekovými rasami, jako jsou Klingoni. Zatímco jindy bude čelit novým protivníkům a neznámým bytostem.

Action Vault: Jaké jsou vaše cíle v oblasti návrhu misí? Jak rozmanité jsou s ohledem na jejich druhy a jejich cíle, a jak dlouhá asi bude hra pro jednoho hráče?

Pat Jones: Máme za cíl vytvořit hru, která je mnohem delší než Voyager Elite Force. Mise sahají od stylu vystřílejte-je-všechny přes tajnou infiltraci po sběr informací. Hra obsahuje dobře vyváženou kombinaci hraní a příběhu, aniž by se hráč začal nudit.

Action Vault: V jakém rozsahu budou postavy během těchto misí schopny působit na okolní svět prostřednictvím akcí s nehratelnými postavami, objekty, které najdou, a dalšími prvky?

Pat Jones: Ve hře bude mnoho situací, které budou vyžadovat, abyste našli postavy, od kterých budete muset získat informace, nebo které vám budou muset pomoct s misí. Také budete muset používat trikordér, který vám pomůže řešit hádanky a nabourávat se do cizích elektronických systémů.

Adam Bellefeuil: Elite Force 2 je střílečka z pohledu první osoby řízená příběhem, takže v ní bude spousta interakce s různými postavami (domnívám se, že ve hře máme přes 200 různých postav). Několikrát se bude muset hráč prostřednictvím volby směru dialogu rozhodnout, jak Munro zareaguje při dialozích s určitými postavami. V základu toto umožňuje hráči přímo ovlivnit různé vztahy, které si vytvoří v průběhu hry.

Action Vault: V jakém rozsahu bude Elite Force 2 s ohledem na příběh využívat naskriptované události, zejména jako prostředků k řízení příběhu?

Chris Stockman: Skriptovací systém Ritualu je neuvěřitelné výkonný a byl použit u některých z těch nejlepších her, které jsou k dispozici, včetně Heavy Metal, Alice a Medal of Honor: Allied Assault, abych jich alespoň pár uvedl. Pomocí skriptovacího jazyka můžete ve hře dělat skoro cokoliv. Naši návrháři levelů výhod této schopnosti rozhodně využívají a vytváří skutečně skvěle vypadající (a skvěle se hrající) naskriptované události. Kromě toho také čas od času posunujeme pomocí těchto událostí příběh kupředu.

Levelord: Je to velmi netypické, ale musím souhlasit s panem Chrisem Stockmanem. Skriptovací jazyk Ritualu je skutečně neuvěřitelně výkonný! Ritual si svým skriptovacím jazykem s celým jeho výkonem, který přináší návrhu levelů a hře, vysloužil skvělou reputaci. Najali jsme nového návrháře misí, Jareda Heftyho (to zní jako vymyšlené jméno, ne?) Jared Hefty … to je jako nápis pod obrázkem „předtím“ u výstrahy u podchodu)… ale zpět… najali jsme Jareda jako návrháře levelů. Je naprosto neuvěřitelný a kromě toho má titul z počítačových věd. Jen počkejte a uvidíte!

Action Vault: Víme, že hra využívá Quake 3 engine. Jaké hlavní modifikace a změny na něm provádíte? Jaké si myslíte, že budou systémové požadavky na Elite Force 2?

Pat Jones: Engine Quake 3: Arena byl pro Activision i Ritual jasným rozhodnutím. Tady v Ritualu je většina lidí s hrou Quake 3: Arena a jejími nástroji na vytváření nádherných prostředí, jaká jsme udělali například ve FAKK2, velmi dobře obeznámena. Ritual přidal k naší verzi Quake nástrojů mnoho prvků, včetně skutečně pěkného systému na tvorbu terénu a lepšího osvětlení, jakož i mnoho jiných skvělých nových prvků. Minimální systémové požadavky budou podobné požadavkům u posledních titulů, které využívaly Quake 3 engine, jako jsou Return to Castle Wolfenstein a Soldier of Fortune 2. Čím lepší stroj máte, tím lépe bude hra vypadat a bude se i lépe hrát, ale pro začátek by bylo dobré mít Pentium 4 aspoň s GeForce 2 nebo tak nějak.

Levelord: Tento engine byl jak pro Ritual, tak pro Activision skutečně dokonalou volbou, protože obě dvě strany mají s touto technologií dlouhouletou zkušenost. S Quake 3 enginem a našimi vylepšeními dokážeme udělat pár skvělých věcí… však uvidíte.

Action Vault: Jaké jsou hlavní rysy uživatelského rozhraní, obzvláště ty, které se liší od podoby „standardní“ střílečky? Jaké změny a jaká vylepšení na něm provádíte a proč?

Jon Galloway: Hlavní odchylkou od normálu bude zřejmě trikordér. Tohoto ve Star Treku oblíbeného prvku hodně využíváme. Je to skener se snímacími a stopovacími schopnostmi, jakož i zařízení pro interakci s určitými druhy objektů a hádankami v průběhu celé hry. U trikordéru máme různé odlišné skenovací módy, které budou v průběhu hry určitě využity.

Action Vault: Jaký je stav multiplayeru? Jaké módy v něm budou pravděpodobně k dispozici a nakolik se na něj soustředíte ve srovnání s módem hry pro jednoho hráče?

Jon Galloway: Snažíme se udělat ze hry více hráčů zábavný doplněk ke hře jednoho hráče. Budeme mít několik zábavných herních módů a map, které budou unikátní a odlišné, a zároveň hráčům také přinesou některé oblíbené prvky tohoto žánru.

Pat Jones: Hra více hráčů v Elite Force 2 se stále piluje, takže nemohu přesně říct, čím je a čím není. Mohu říct, že pracujeme na začlenění většiny módů dostupných ve Voyager Elite Force a jejím datadisku, včetně množství různých botů. Elite Force 2 je samozřejmě především hrou pro jednoho hráče a většina našich snah míří k tomu, abychom fandům Star Treku poskytli zábavný zážitek a skvělý příběh.

Action Vault: Jaký stupeň podpory plánujete nabídnout členům komunity moderů, kteří chtějí dělat takové věci jako vytvářet původní postavy a svoje vlastní levely?

Jon Galloway: Jako obvykle vydá Ritual pro tuto hru plnou sadu editačních nástrojů. Řekl bych, že engine Quake 3: Team Arena společně s našimi vylepšenými editačními nástroji a Uber technologií vytvoří vysoce modifikovatelnou hru pro celou komunitu… vlastně bych zašel až tak daleko a řekl, že jsme udělali editování a rozšiřování Elite Force 2 tak snadným a přístupným, jak jen to je možné.

Například, přidávání nových dvounohých postav do naší hry bude mnohem jednodušší než u ostatních podobných titulů.

Action Vault: Kdy jste začali na projektu pracovat a jaký je jeho momentální stav? Kdy předpokládáte, že bude Elite Force 2 připravena k vydání a jak moc jste si tímto datem jisti?

Pat Jones: Řekl bych, že výroba začala někdy kolem loňských Vánoc, a vypadá to, že hra bude venku někdy těsně po letošních Vánocích. Zdá se, že je vše ve správných kolejích a očekával bych, že hra vyjde podle plánu.

Jon Galloway: Ve skutečnosti jsme začali aktivně pracovat na prvních etapách tohoto projektu koncem loňského léta, v srpnu, ale hlavní výroba tohoto titulu začala až v lednu, kdy byl shromážděn celý tým a začal vytvářet hru.

Action Vault: Představte nám prosím Ritual jako vývojářské studio. A co se týmu Elite Force 2 týče, jak jste ho dali dohromady a jaké máte zkušenosti s tvorbou her? A proč má tato hra jiného vývojáře, než měl původní titul?

Pat Jones: Ritual je skvělá společnost s minulostí bohatou na tvorbu akčních stříleček, jako je přídavný balík k prvnímu Quakeovi - Scourge of Armagon, SiN a Heavy Metal Fakk2. Myslím si, že Ritual je znám především díky skvělém grafickému zpracování a vysoké kvalitě obsahu. Společnost tvoří skvělí výtvarníci, které podporují skvělí programátoři a to ústí ve skvělé hry. Tým Elite Force 2 byl především ze začátku tvořen čerstvými nováčky a v průběhu projektu se neustále rozrůstá. Tady je velmi důležitá mentalita týmu. Je to jako velká rodina, máme svoje problémy, ale myslím si, že se vždy nakonec vyřeší k lepšímu a vytvoří ještě silnější vztahy. Raven odvedl u Voyager Elite Force skvělou práci a Activision cítil, že Ritual je tou správnou volbou, jak pokračovat s licencí Star Treku ve hře Elite Force 2.

Adam Bellefeuil: Jerry, Benson a já jsme přišli do Ritualu z 2015 krátce poté, co jsme dokončili Medal of Honor. S návrhem levelů si hraji už od Dooma, vydal jsem několik map pro Duke Nukem 3D, Quake, Quake 2 a Quake 3 a pracoval jsem na Rocket Arena 3 předtím, než si mě v srpnu roku 2000 všimli v 2015.

Jon Galloway: Máme silný a rozmanitý tým, mnoho lidí pracovalo na těch nejlepších 3D akčních střílečkách nebo jsou už po dlouhou dobu spojováni s komunitou moderů Quaka.

Levelord: Jen bych rád řekl, že nemám ani ponětí, jak nebo proč tu máme takové skvělé lidi. Řekl bych, že by to ale měli vědět aspoň oni. Očividně není talent vždy doprovázen inteligencí.

Action Vault: Proč bude Elite Force 2 vyčnívat z ostatních stříleček své generace? Jaký druh hráčů nejvíce osloví? A osloví i ty, kteří nehráli první hru?

Jon Galloway: Elite Force 2 je fantasticky vypadající hra a je velmi zábavné ji hrát. Vytvořili jsme hru, o které si myslím, že si ji užijí jak fandové Star Treku, tak hráči. Hra byla uspořádána a navržena jako plnohodnotný titul, některé z postav a prvků Star Treku už byly k vidění dříve… ale Elite Force 2 je úplně novou hrou. Abyste porozuměli příběhu nebo jste si užili hraní Elite Force 2, nemusíte znát moc věcí ze Star Treku nebo z prvního titulu – Voyager Elite Force.

Levelord: Levely! Garantuji vám, že o levelech se bude hovořit s velkým obdivem. Vážně jsem ve své kariéře ještě neviděl takhle skvělou práci… a ne!… nemluvím o svých levelech. Jak ví většina lidí, pracoval jsem na jiné hře a k levelům v Elite Force 2 jsem se dostal jen jako pozorovatel. Vždy na mě zapůsobí práce, kterou tito lidé odvádějí. Levely jsou skutečně omračující (nenarážím na phaser). Doufám, že se mi povede přesvědčit je, aby mě nechali udělat jeden level pro deathmatch nebo něco takového… tohle bude jedna z těch her, které jsou vystaveny na polici každého vydavatele a o kterých říká: „Jo, tak na téhle hře jsem dělal.“

Robert Atkins: Nemnoho vývojářů (pokud vůbec nějací) mohou těžit z vytvoření akčního herního zážitku k něčemu tak ohromnému a zajímavému, jako je vesmír Star Treku. My jsme této příležitosti plně využili tím, že jsme do návrhu hry začlenili roky pamětihodných okamžiků, postav a příběhů. Bohatost, které jsme dosáhli, ocení fanoušci jak Star Treku, tak i akčních her z pohledu první osoby, i když nehráli první hru.

Action Vault: Je ještě něco jiného, co byste rádi řekli našim čtenářům, nebo se jich třeba chtěli na něco zeptat?

Jon Galloway: Abyste byli v obraze ohledně postupu prací na hře, navštěvujte naši fan stránku www.ritualistic.com. O nejnovějších zprávách ze světa startrekových her se také můžete dozvědět na gaming.startrek.com.

Pat Jones: Byl bych rád, kdyby si hráči užili hry, které hrají, a ocenili světy, ve kterých hrají. V těchto dnech jsou hry gigantickými projekty, v podstatě filmy s tunami úsilí, které bylo vynaloženo na každou vteřinu hraní. Příliš často se procházíme hrami, kterým chybí taková ta krása, což končí tím, že je dokončíme jen proto, abych se dostali na konec. Ve své kritice buďte konstruktivní a bavte se hraním – konec konců, je to hra.

Levelord: Nemohu říct nic jiného než „Díky, že jste navštívili Action Vault!“ a nemohu se zeptat na nic jiného než „Proč jste si ještě nepředobjednali Elite Force 2?!“ Vážně… díky všem, jak na straně Elite Force 2, tak na vaší straně!

Robert Atkins: Ritual i Activision se těší, až v roce 2003 vypustí Elite Force 2 na pulty obchodů. Tým už počítá blížící se konec a nepochybujeme, že herní komunita si užije tuto hru, která bude jednou z nejlepších akčních stříleček z pohledu první osoby roku 2003.

Původní rozhovor na Action Vault: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 12.12.2002

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Elite Force 2 najdete zde.