Holodeck 5: Představte se prosím, seznamte nás se svojí úlohou v týmu a se svou minulostí v Ritual Entertainment.
Kenny Thompson: Jistě, v Ritual Entertainment jsem více než dva roky a momentálně jsem technickým výtvarným ředitelem pro Star Trek: Elite Force 2. Moje úloha na tomto projektu byla v průběhu jeho výrobního cyklu dosti rozmanitá a různorodá. Dělal jsem všechno od vytváření horních pohledů na naše levely až po modelování několika postav. Nejatraktivnějším ze všech úkolů byla úzká spolupráce s Jonem Gallowayem, naším producentem, při vývoji nového obsahu vesmíru Star Treku.
Holodeck 5: V čem máte pocit, z vašeho uměleckého úhlu pohledu, že se výtvarná část Star Trek: Elite Force 2 odlišuje od nedávných titulů, jako je Soldier of Fortune 2 a Jedi Knight 2: Jedi Outcast?
Kenny Thompson: Hráč, který je obeznámen s enginem Quake 3, bude schopen poznat, že Elite Force 2 byla postavena na jeho základě, ale tady končí veškerá podobnost. Když se rozhlédnete po našich prostředích, uvědomíte si, jak moc úsilí jsme vložili do toho, abychom je udělali co nejdetailnější a nejhlubší. Lidé obeznámeni s Elite Force nebo jinými nedávno vydanými tituly využívajícími engine Quake 3, nebudou věřit pokrokům, kterých jsme na enginu dosáhli, nebo tomu, jak dobře byly tyto pokročilé prvky použity. Mohli jsme vzít naši hru mimo prostředí hvězdných lodí a vesmírných stanic a zamířit s ní na množství různých planet. Hra se odehrává v mnoha různých prostředích zahrnujících Akademii Hvězdné flotily, vnitřek borgské Koule, cizí kolonii, pouštní ruiny, zasněženou nepřátelskou základnu, zarostlou bažinu a nepřátelské vulkanické prostředí. Kromě toho se projdete také po palubě Enterprise, budete jednat s posádkou a cestovat na jiná plavidla Hvězdné flotily, cizí vesmírnou stanici a hvězdnou základnu žoldáků.
Holodeck 5: Na prvních screenshotech jsme viděli odlišný styl modelování postav a zbraní. Co si myslíte, že je zvláště unikátní na modelech, které Ritual pro hru vytvořil?
Kenny Thompson: Licence Star Treku hraje pochopitelně velkou roli při výběru herců a zbraní, které máme k dispozici. Vzali jsme tento vesmír bohatý na detaily a vytřídili jsme věci, které jsou pro fanoušky nejdůležitější, a zůstaly nám výjimečné prvky, které jsme vložili do střílečky z pohledu první osoby. Skvělé je, že Paramount byl otevřený našim novým nápadům a obsahu, což nám umožnilo posunout tuto hru na samý vrchol. Měli jsme skvělou příležitost prosadit svoje a vytvořit několik naprosto skvělých nových bytostí a cizinců, díky kterým tato hra jasně vystupuje z řady.
Holodeck 5: Jaké jsou podle vašeho názoru hlavní rozdíly mezi prací na startrekovém titulu a prací na původním návrhu?
Kenny Thompson: Při celkovém pohledu má tvorba hry stejné cíle – vytvořit zábavný a působivý zážitek pro hráče. Skvělou věcí na použití takovéto licence je vesmír, jeho postavy a prostředí, která poskytuje. Je také skvělé vědět, že tam venku je obrovská základna fanoušků, která dychtivě očekává naši hru. Musím přiznat, že tohle na nás klade velkou váhu při pokusu pokrýt všechny nejzákladnější prvky. Při tolika fanoušcích tam venku tu je určitý vyvažovací úkon mezi Star Trekem a akční střílečkou z pohledu první osoby, který musíme provést. Jde o to, že chceme, aby se do hry ponořil každý. Nakonec máme pocit, že Elite Force 2 se bude líbit jak fanouškovi Star Treku, tak ostřílenému hráči her tohoto žánru.
Holodeck 5: Dozvěděli jsme se, že v Star Trek: Elite Force 2 jsou přítomny tři nové rasy. Kolik samostatnosti jste dostali při vytváření vzhledu a pocitu plynoucího z těchto ras?
Kenny Thompson: Dostali jsme možnost navrhnout tyto tři nové rasy sami od základu. Poté jsme poslali některé návrhy Activisionu a Paramountu pro odezvu. Zahrnutí jejich komentářů vedlo k vytvoření nejnovějších členů vesmíru Star Treku. Ze všech tří nových ras představují Exomorphové největší odchylku od standardní humanoidní formy. U Exomorphů jsme mohli využít různé druhy bytostí od dvounožců po čtvernožce. Tato příležitost nám otevřela dveře pro vytvoření skutečně unikátní hry.
Holodeck 5: Dokážete si vzpomenout na svoji nejoblíbenější část dosavadního výrobního procesu nebo můžete odhalit svůj oblíbený model ve hře?
Kenny Thompson: Musím říct, že nejlepší jsou poslední dny vývoje. Jsou také těmi nejtěžšími, ale je to ten pravý čas pro ohlednutí se zpátky, abyste viděli, jak daleko jste se už dostali. Když se to všechno sečte dohromady, přináší mi to pocit velkého uspokojení.
Holodeck 5: Nakonec prosím shrňte svými vlastními slovy, proč tato hra ohromí fanoušky Star Treku a herní komunitu hráčů stříleček z pohledu první osoby, a přidejte jakékoliv komentáře pro fanoušky.
Kenny Thompson: Když jsme začali pracovat na tomto projektu, vytvořil tým seznam věcí, které jsme vždy chtěli zažít ve střílečce z pohledu první osoby a ve vesmíru Star Treku. Sesedli jsme se a vybrali ty nejlepší a nejoblíbenější zážitky. Z tohoto seznamu nakonec vznikly základy, na kterých byla naše hra postavena.
Ritual má za Elite Force 2 vynikající tým a všichni se maximálně snažíme vytvořit úžasný zážitek. Hra obsahuje bohatou směs různých herních stylů po celou dobu hraní kampaně pro jednoho hráče, má skvělé naskriptované sekvence, množství unikátních a odporných nepřátel a hromadu výkonných zbraní. Chceme, aby jak fanoušci, tak hráči byli Star Trek: Elite Force 2 nadšeni stejně jako my.