GameSpyDaily: Kdo vyvíjí Elite Force 2?
Jon: Star Trek: Elite Force 2 vyvíjí Ritual Entertainment - zkušení dallaští herní vývojáři Heavy Metal: Fakk2 a SiN.
GSD: Pomocí jakého enginu je Elite Force 2 vytvářen?
Jon: Základním enginem je ten z Quake 3: Team Arena, který je silně vylepšen nástroji ze sady UBER od Ritualu. Tyto nástroje byly také použity ve hrách Medal of Honor: Allied Assault, James Bond: Agent Under Fire, Alice, Heavy Metal: Fakk2 a SiN.
GSD: Na jakých platformách bude hra k dispozici?
Jon: Titul je momentálně vyvíjen pro PC. V současné době jsme ještě ohledně jiných platforem neudělali žádné plány.
GSD: Jak dlouho už Ritual na hře pracuje?
Jon: Hra se vyvíjí od srpna roku 2001.
GSD: Jaký tým v Ritualu bude tvořit Elite Force 2? (Členové týmu, předchozí hry, atd.)
Jon: Vývojářský tým Star Trek: Elite Force 2 tvoří tito lidé:
Jon Galloway - producent/výtvarný ředitel
Paul Richards - autor grafických návrhů
Steven Peeler - technický ředitel
Shawn Ketcherside - programátor UI
Scott Inglis - programátor hry
Chris Stockman - herní návrhář
Kenny Thompson - výtvarný technický ředitel
Rungy Singhal - hlavní animátor/tvůrce modelů
Jose Hernandez - animátor/tvůrce modelů
Kendall Tucker - animátor/tvůrce modelů
Brian 'tuleň Bobo' Jones - grafik 2D textur
Benson Russell - hlavní návrhář levelů
Jerry Keehan - návrhář levelů
Adam Bellefeuil - návrhář levelů
Luke Whiteside - návrhář levelů
Richard Heath - návrhář levelů
Benjamin Lippert - grafik
Zak Belica - zvukový návrhář studia
Tento zkušený vývojový tým pracoval na těchto a mnoha dalších titulech:
Alice
Medal of Honor
Heavy Metal: Fakk2
SiN
SiN: Wages of SiN
Twisted Metal: Black
Tachyon the Fringe
Fighter Squadron
A10-Cuba!
Mezi vedoucí týmu Ritualu patří:
Steve Nix - ředitel studia
Tom Mustaine - herní návrhář studia
Richard 'Levelord' Gray - hlavní návrhář levelů studia
Robert Atkins - výtvarný ředitel studia
Jay Halderman - projektový ředitel studia
GSD: Jaká ponaučení pro pokračování by si mohl vzít Ritual z první hry?
Jon: Naším cílem je se ujistit, že hra bude mít dobré tempo. Definovat více postavy, například jejich osobnost... Star Trek je hlavně o příběhu a postavách a my v tom budeme u Elite Force 2 pokračovat. Také uděláme postavy závěrečných bossů a navrhneme celkově smysluplnější koncept. To dá hře ten pravý náboj a hráči to poskytne šanci skutečně sledovat svůj růst a úspěchy. Také chceme přidat trikordéru určité herní prvky, abychom hru zkrášlili a rozvinuli. Naším konečným cílem je, aby se hra líbila fandům.
GSD: Máte v současné době nějaké cílové datum vydání EF2?
Jon: Momentálně plánujeme vydat hru v prvním čtvrtletí roku 2003.
GSD: Měli bychom čekat, že uvidíme EF2 na E3?
Jon: Na E3 ve stánku Activisionu budeme ze Star Trek: Elite Force 2 ukazovat několik levelů.
Příběh a hra:
GSD: Jaký je základní příběh Elite Force 2?
Jon: Hra začíná na palubě borgské Koule tak, jak to bylo vidět v poslední epizodě Voyageru, a ukazuje detailněji, jak Voyager vlastně unikl a zničil borgskou Kouli...
Skutečný příběh začíná po návratu Voyageru domů do Alfa kvadrantu. Jako většina posádky Voyageru i Munro a zbytek Hazard Teamu dostali ve Hvězdné flotile nová přidělení. Po řadě událostí sledujeme Munroa a členy Hazard Teamu při převelení na palubu prestižní lodi Enterprise-E pod velením kapitána Picarda. Poté, co odpoví na nouzové volání opuštěného federálního plavidla, je Enterprise-E a její posádka zavlečena do rostoucího napětí a konfliktu mezi znesvářenými rasami a musí zjistit, kdo za tím vším stojí. Narazíte na mnoho známých ras ze Star Treku včetně Klingonů, Borgů, Andorianů a Romulanů, společně se dvěmi novými rasami a hrůzostrašnou novou cizí rasou monster. Vaše akce určí konečný výsledek těchto událostí.
GSD: Bude se hra odehrávat opět na Voyageru… nebo bude přemístěna někam jinam? (Enterprise)
Jon: Většina hry zachycuje službu Hazard Teamu na palubě Enterprise-E.
GSD: Bude styl hry podobný prvnímu dílu? Bude mít hra některé skryté prvky, nebo to bude výlučně střílečka?
Jon: Star Trek: Elite Force 2 je především akční střílečka, ale kdekoliv a kdykoliv to je jen trochu možné, se snažíme hru trochu zpestřit, ale pouze pokud to zapadá do rámce projektu. Ve hře je několik misí, ve kterých na hráče čeká víc než jen standardní střílečka. Zapracujeme do ní tolik unikátních prvků, kolik jen půjde, pokud to nebude na úkor hratelnosti.
GSD: Jaké typy prostředí máte na skladě?
Jon: Prostředí uvnitř a venku se docela liší. Je tu snad všechno včetně hvězdných lodí a vesmírných zařízení. Několik misí se také odehrává na cizích světech, jako je neúrodný pouštní svět, bažina, zařízení na vzdálené ledové planetě a pekelná říše.
GSD: Uvidíme většinou ty samé zbraně z původní hry, nebo směsici starých a nových?
Jon: Budeme mít směs zbraní obsahující vylepšené verze zbraní z prvního dílu a úplně nové zbraně. Všechny zbraně a efekty byly po vizuální stránce vylepšeny a vykazují více detailů než zbraně z první Elite Force. Budete mít k dispozici několik nových energetických zbraní a dvě nové zbraně do pranice včetně klingonského bat'lethu a mystické cizí energetické hole.
GSD: Jak dlouhá bude hra ve srovnání s původní?
Jon: Od samého začátku bylo naším záměrem vytvořit delší hru, než jakou byla původní Elite Force. Naším cílem je, aby délka hry byla minimálně 1,5x až 2x větší.
Postavy:
GSD: Budeme hrát za stejnou postavu jako v Elite Force (Munroa)?
Jon: V EF2 budete opět hrát v roli poručíka Alexe Munroa.
GSD: Budeme opět moci hrát jako muž nebo žena?
Jon: Příběh Elite Force 2 je vyvíjen pouze s jednou hlavní mužskou postavou. To nám umožní mít zajímavější vztahy mezi postavami, než bychom jinak mohli s různými typy postav. Také máme v úmyslu prozkoumat již existující vztah mezi Alexem a Telsiou.
GSD: Bude Hazard Team (kromě chlápka, který zemřel) kompletně zpátky?
Jon: Většina z hlavních členů Hazard Teamu z Elite Force se vrátí - Telsia, Chang, Chell a Jurot. Ve Star Trek: Elite Force 2 také přibude spousta nových členů týmu včetně pilota raketoplánu, špionážního agenta a náhrady za bombarďáka Biessmana. V konečné verzi máme připraveno také několik překvapení.
GSD: Většina z herců seriálu Star Trek: Voyager poskytla pro první hru svůj hlas (včetně Jeri Ryan v roli Sedmé v "Expansion Packu"). Budou členové posádky (hlavně Picard) namluveni herci, kteří je ztvárnili v TV?
Jon: Několik herců tvořících Hazard Team se vrátí z Elite Force se svými hlasy a také budeme mít Patricka Stewarta, který si zopakuje svoji roli kapitána Jean-Luca Picarda ze Star Trek: Nové generace.
GSD: Objeví se ve hře také nějaké další postavy ze Star Trek: Nové generace?
Jon: Hra se v zásadě odehrává po událostech filmu Star Trek: Nemesis. Plánujeme, že se ve hře objeví několik postav ze seriálu Star Trek: Voyager a Star Trek: Nová generace, ale momentálně se o jejich rolích stále jedná. Prozatím podepsal pouze Patrick Stewart.
Hra více hráčů:
GSD: Bude hra podporovat stejné možnosti hry více hráčů jako první díl - deathmatch, team deathmatch, capture the flag, holomatch?
Jon: Většina možností hry více hráčů z Elite Force a jeho přídavného balíku bude pokračovat i v Elite Force 2. Také přidáme několik nových módů a budeme pak i nadále možnosti hry více hráčů vylepšovat, abychom prodloužili její životnost a podpořili komunitu moderů.
GSD: Bude hra obsahovat hru založenou na různých třídách postav z přídavného balíku EF?
Jon: Pro Elite Force 2 plánujeme mód založený na zvláštních vlastnostech postav.
GSD: Budou pro Elite Force 2 vyvinuty nějaké nové módy?
Jon: Pro Elite Force 2 máme v plánu několik nových herních typů, ale v současné době jsme ještě neuzavřeli jejich konečný seznam. Naším záměrem je přidat několik nových módů, které prodlouží již existující seznam možností z Elite Force a Elite Force Expansion Packu.