Doupě: Můžete prosím nejprve představit vás i tvůrčí tým Ritual? Jaké hry již máte na svém kontě, co je vaše konkrétní role ve vývoji Star Trek: Elite Force 2 a tak dále.
Jon Galloway: Ritual Entertainment je vývojářské studio s více než 50 zaměstnanci. Zpravidla se věnujeme vývoji více než jedné hry současně, akce Star Trek: Elite Force 2 je tak pouze jedním z našich aktuálních připravovaných AAA titulů. Z těch dalších bych zmínil hru Counter Strike: Condition Zero. Společnost Ritual Entertainment vytvořila v minulosti velké množství her, včetně titulů Heavy Metal: FaKK2, SiN či Scourge of Armagedon.
Moje role ve vývoji Star Trek: Elite Force 2 tkví v práci producenta - jsem tedy osobou, která se stará o kontakt mezi naším studiem a vydavatelem. Zároveň jsem také šéfem celého projektu, vedu tak náš tým a dennodenně se starám o design a technické oddělení.
Doupě: Jaký herní zážitek můžeme od Elite Force 2 očekávat? Budeme mít tu čest s čistokrevnou first-person střílečkou, nebo jste se pokusili svůj výtvor ozvláštnit prvky jiných žánrů? Daly by se nějak shrnout hlavní a nejpodstatnější rozdíly mezi připravovaným pokračováním a jeho předchůdcem?
J.G.: Herní zážitek je rozhodně srovnatelný s jakoukoliv akční střílečkou. Z tohoto pohledu je tak Elite Force 2 čistokrevnou hrou, která jde a zůstává ve šlépějích klasických akčních her. Úsilím o jakékoliv smíchávání herních žánrů jsme mnoho času nestrávili, přesto ve hře najdete množství prvků a mechanismů, které striktně nevyžadují použití zbraní.
Jednotlivé mise na palubě Enterprise-E jsou tentokráte více zaměřeny na získávání informací, vyprávění příběhu a interakci s prostředím i celou posádkou lodi.
Původní hra Elite Force byla vítána a oceněna jako skvělá first-person střílečka - také se jí dostalo náležitě příznivých hodnocení v recenzích mnoha herních magazínů. Snad právě proto jsme se při vývoji pokračování snažili navázat na úspěch tohoto titulu. Herní zážitek a také bohatý a napínavý příběh - to je náš klíč v případě připravovaného pokračování. Jednotlivé lokace jsou ve dvojce mnohem rozvětvenější, čímž jsme dosáhli nejen podstatně většího rozsahu celého herního světa, ale také nápaditějších prostředí. Krom toho jsme samozřejmě přidali několik drobností typických a unikátních pro Elite Force 2. Jednou z podstatných změn je převedení licence z původní Star Trek: Voyager na licenci obsahující veškeré souvislosti se Star Trek: The Next Generation. Musím se přiznat, že po vší té práci a námaze jsem skutečně spokojený s výsledkem našeho snažení - Elite Force 2 bude bezpochyby velmi osobitým a důstojným nástupcem původního titulu.
Doupě: Můžete našim čtenářům poodhalit a popsat hlavní zápletku a příběh hry? Víme, že jeho ústřední roli opět ztvární známý Hazard Team - o jaké nové členy bude rozšířen?
J.G.: Zápletka příběhu se soustředí kolem rozplétání záhady neznámé a neočekávané invaze mimozemšťanů. Samotný Hazard Team byl rozšířen o několik nových členů - Korbana, nového klingonského rekruta, Jacka Franklina a bezpečnostního důstojníka lodi Enterprise, Jorge Gonzalese, který se k vám přidá později v průběhu hry. Těšit se můžete také na Sydney Stockman, pilotku a čerstvou absolventku Akademie.
Doupě: Proč jste se rozhodli pro již zmiňovanou změnu licence a prostředí hry? Můžete nám konkrétněji prozradit příklady několika lokací, které nás ve hře čekají?
J.G.: Nejdříve k důvodům oné změny - The Next Generation prostředí nám nabídlo jedinečnou šanci změnit veškeré scenérie a postavy. Zároveň je nutno poznamenat, že se jedná o celkově nejpopulárnější část celého fenoménu a světa Star Treku.
Samotná hra obsahuje více než 12 rozličných prostředí, včetně několika mimozemských světů. Některé lokace tak například zahrnují starověké město, postavené na pusté písčité planetě, utajenou vojenskou základnu v ledem obklopeném světě či neúrodné vulkanické pustiny.
Doupě: Kolik misí plná verze Elite Force 2 nabídne? Co konkrétně nás v rámci nich čeká?
J.G.: Elite Force 2 nabídne celkem 11 misí, stejně jako několik dalších menších scénářů. Pro zpestření tak bylo přidáno zhruba 7 sub-misí na palubě lodi Enterprise.
Hazard Team se v rámci zmiňovaných 11 misí zapojí do prozkoumávání různých lokací, bude také plnit utajené vojenské úkoly v místech, která jsou příliš nebezpečná pro klasický výsadkový tým. V rámci jedné z misí se tak přesunete na poničenou a zpustlou loď plující vesmírem. Status celého plavidla i jeho posádky je od počátku neočekávaného útoku mimozemšťanů neznámý - Hazard Team je tak na palubu vyslán s úkolem vyšetřit okolnosti tohoto incidentu a zároveň se vypořádat s jakýmikoliv nepřátelskými silami.
Doupě: Bude hráč v průběhu hry úzce a přímo spolupracovat s nějakými NPC postavami? Můžete nám prozradit podrobnosti o dvou nových rasách, se kterými se v Elite Force 2 setkáme?
J.G.: NPC postav je v EF2 velké množství, od přátelských důstojníků Hvězdné flotily až po individua patřící k různorodým mimozemským rasám. Dvě nové rasy, se kterými se ve hře setkáte, jsou Idryllové a Attrexiané. Idryllové jsou zástupci civilizace intelektuálů s bohatou kulturou a nostalgickými vzpomínkami na minulost, v níž ovládali rozsáhlou část vesmíru. Attrexiané jsou skupinou průmyslníků, kteří proplouvají světy, hledají bohatství a zároveň vládnou Idryllům.
Doupě: Jednou ze záporných stránek původní akce Elite Force byla bezpochyby její neuspokojivá délka. Jak je to s pokračováním?
J.G.: Tento drobný nedostatek původní hry nemá žádnou spojitost s druhým dílem. Pokračování je rozsahově přibližně dvojnásobné oproti svému předchůdci.
Doupě: Jaké zbraně a přístroje budou k vidění v Elite Force 2? A jaké další zajímavé a netradiční předměty ze světa Star Treku budeme mít tu čest používat?
J.G.: Hra obsahuje celkem 14 rozdílných zbraní, všechny samozřejmě unikátní. Každá zbraň má primární a alternativní režim střelby.
Zřejmě nejzajímavějším kouskem vybavení EF2 je trikordér. S tímto zařízením je hráči umožněno prozkoumávat a skenovat aktuální prostředí, čímž o dané lokaci získá více detailů a informací - můžete tak zjistit potenciální slabá místa ve stavbě místnosti i zdí, které pak mohou být jednoduše zničeny. Trikordér vám navíc umožňuje spolupracovat s mnoha rozličnými objekty či ovládacími prvky, často ve formě malých puzzlů. Jedním z příkladů budiž nutnost přeskupit a otočit "trubky", skrz které prochází energie, tak, aby došlo k propojení dvou konců celého obvodu.
Doupě: Jak jste se vypořádali s otázkou multiplayeru? Na jaké módy se můžeme těšit? A dočkáme se nějakých editačních nástrojů pro tvorbu prostředí/map/misí společně s plnou verzí hry?
J.G.: Myslím, že máme velmi komplexní multiplayer, který zahrnuje vše podstatné, co lidé očekávají od first-person akční hry - módy Holomatch (deathmatch), Team Holomatch, Capture the Flag či Bomb Diffusion. Hra také obsahuje množství modifikací, které mohou být mnoha způsoby kombinovány - tím například dosáhnete vytvoření rozličných typů zápolení: Elimination, Action Hero, Specialties, Control Points, One Flag, atd…
Nástroje a editory pro modifikaci hry máme v plánu uveřejnit poměrně krátce po oficiálním vydání hry.
Doupě: Je známo, že s vámi na namluvení role kapitána Picarda spolupracoval známý herec Patrick Stewart. Kdo daroval svůj hlas dalším postavám, jako je Tuvok, Telsia, Chang a další?
J.G.: Tuvok je namluven původním ztvárnitelem této postavy, Timem Russem. Jistě všechny hráče potěší, že takřka naprostá většina herců známých filmových postav s námi na nadabování hry spolupracovala. Krom toho jsme obsadili množství dalších herců, kteří v minulosti hráli některou z postav televizních seriálů - těšit se tak můžete na Dwighta Schultze coby nadporučíka Barclayho. Ve hře se formou dabingu objeví také Jeffrey Combs, Tony Todd, J.G. Hertzler, Robert O'Reily a mnozí další.
Doupě: Akce Elite Force 2 je postavena na hojně využívaném enginu Quake III: Arena. K jakým hlavním modifikacím a změnám v enginu jste byli pro své potřeby donuceni sáhnout? Jaké jsou finální systémové požadavky?
J.G.: Upravili a modifikovali jsme téměř každou část enginu - EF2 tak obsahuje kompletně nový skriptovací, terénní a animační systém a mnoho, mnoho dalšího. Minimální systémové požadavky hry jsou vyšší než v případě titulu Quake III, přesto jsou relativně nízké v porovnání s dnešními standardy. Naše hra je tak určena i pro majitele slabších PC:
Pentium III - 600 MHz
128 MB RAM
32MB grafická karta
Uživatelům s výkonnějšími PC pak bude umožněno vychutnat si EF2 v plné parádě.
Doupě: Díky za rozhovor.