VE3D: Takže, co je nového ve světě Elite Force 2?
Jon Galloway: Téměř vše co nabízíme, je větší a lepší než u předchůdce. To dokonce platí i pro engine Quake 3, který jsme SILNĚ modifikovali a rozšířili, abychom mohli vytvořit hru tohoto kalibru a rozsahu.
VE3D: Proč byl pro vývoj Elite Force 2 vybrán Ritual? Proč neudělal pokračování Raven?
Jon Galloway: To je dobrá otázka. Raven je velmi schopný vývojář, ale byl příliš zaměstnán svými ostatními projekty, aby to mohl přijmout, takže Activision hledal jiného vývojáře se zkušenostmi s Q3 enginem, který by se toho ujal… Náš talentovaný vývojářský tým a naše zkušenosti s touto technologií nám tuto práci zajistily.
VE3D: Cítíte nějaký tlak při výrobě hry založené na licenci Star Treku?
Jon Galloway: Vždy je tu tlak, když něco vyvíjíte, obzvláště když vyvíjíte hru založenou na tak fanaticky oblíbené licenci. Fanoušci vytípávají i ty nejmenší detaily… Celkem vzato jsou ale tyto detaily důležité a pomáhají vytvořit hluboký a kvalitní titul.
Celé nám to ještě ztížilo to, že naším cílem bylo udělat univerzálně přitažlivou hru, střílečku z pohledu první osoby, která by potěšila fanoušky FPS, i když nejsou fandy Star Treku.
VE3D: O čem je příběh?
Jon Galloway: Poté, co povedete váš Hazard Team při zničení borgské Koule, abyste pomohli Voyageru vrátit se na Zemi, je na Enterprise přijato nouzové volání z U.S.S. Dallas, hvězdné lodi nacházející se na vnějším okraji federálního prostoru. Vy a váš Hazard Team se připojíte k posádce Enterprise, která je vyslána, aby zareagovala na nouzové volání. Když dorazíte, najdete opuštěné plavidlo bez zjevných známek života na palubě. Jste vysláni na potemnělou loď, která vyvolává nepříjemné pocity, abyste zjistili, co se stalo posádce. Zjistíte, že tam nejste sami, a budete tak muset otestovat svoje bojové zkušenosti.
Brzy zjistíte, že po celém kvadrantu útočí na hvězdné lodě, vesmírné stanice a cizí kolonie děsivá rasa vetřelců.
V jedné z vašich misí cestujete do kolonie cizinců napadené hroznými nestvůrami, které doráží v jedné vlně za druhou a zabíjí místní obyvatele. Jejich osud je ve vašich rukou. Poté budete cestovat na množství planet a dalších míst, abyste našli a napadli ty, kteří stojí za zlomyslnými útoky na kolonii, a dostanete se mimo jiné na stanici umístěnou na ledové planetě, na sešlou hvězdnou základnu žoldáků, bažinatou planetu a vulkanický svět. Zrovna když si budete myslet, že jste našli ty, kteří jsou za vše zodpovědní, zjistíte, že se příběh zamotává a že vaše práce ještě zdaleka nekončí.
Příběh také obsahuje dvě odlišné rasy – Attrexiany a Idrylly. Idryllové jsou poraženou a otupenou rasou intelektuálů s bohatou kulturou a sny o minulosti, ve které kdysi ovládali obrovské oblasti vesmíru. Attrexiané jsou chlubivou bandou líných průmyslníků, kteří přehrabují světy a snaží se zbohatnout díky plenění. Attrexiané momentálně vládnou Idryllům a domnívají se, že idryllské sny o jejich minulosti jsou jen zbožným přáním.
VE3D: Na jak dlouho byste odhadl část hry pro jednoho hráče?
Jon Galloway: Těžko říct, ale délka hry jednoho hráče se pohybuje někde mezi 16 – 25 hodinami podle úrovně hráčových zkušeností. Tento časový odhad můžeme dále rozšířit, když vezmeme v úvahu, že někteří hráči se zaměří na potulování se po okolí a poslouchání všech rozhovorů, stisknutí každého tlačítka nebo hledání všech tajných míst. Celkem vzato bylo od začátku naším cílem udělat mnohem větší hru, takže jsme pokračování udělali přibližně dvakrát tak dlouhé, než byla původní hra.
VE3D: Jedna z věcí, která se mi na první hře líbila, bylo využití vašich kolegů. Jaké druhy vylepšení umělé inteligence obsahuje Elite Force 2?
Jon Galloway: Vaši kolegové z týmu jsou vyspělejší, než byli v Elite Force 1, je to však pouze kosmetická změna. Při povrchním pohledu se nezdají být příliš odlišní… ale tak by to přesně mělo být. Strávili jsme HODNĚ času tím, abychom se ujistili, že vaši kamarádi v Elite Force 2 nejsou na obtíž, nikdo totiž nemá rád hlídání postav ovládaných umělou inteligencí. V Elite Force 2 máte ze svých týmových kolegů pocit, jako by s vámi hrál někdo další, ale nejsou natolik dobří, aby vám snižovali počet vašich zásahů.
VE3D: Jaká vylepšení jste pro účely hry provedli na enginu Quake 3? Myslíte si, že po vizuální stránce bude hra srovnatelná s ostatními současnými střílečkami z pohledu první osoby?
Jon Galloway: Pro Elite Force 2 jsme v enginu pozměnili skoro vše, včetně nového skriptovacího systému, kompletní mimiky v obličeji pro vyjadřování a synchronizaci rtů s hlasem, systému sdílených animací, nového terénního systému se smíšenými texturami a mnohem, mnohem víc.
Ve vývoji jsou mnohem pokročilejší enginy, ale my jsme si nicméně jisti, že Elite Force 2 je schopná obstát v konkurenci, která tu panuje. Podívejte se na screenshoty nebo si zahrajte demo, které je k dispozici na internetu, a rozhodněte se sami – je to skvěle vypadající hra.
VE3D: Nějaké plány pro konverzi na konzole?
Jon Galloway: Pokud já vím, tak momentálně nejsou v plánu žádné konverze na konzole… ačkoliv Activision v současné době nechává převést hru na Macintoshe společností Aspyr Media. Macintosh verze by měla být k dispozici krátce po vydání PC verze.
VE3D: Co nám můžete říct o hře více hráčů, kterou Elite Force 2 nabídne?
Jon Galloway: Ve hře máme kompletní složku hry více hráčů. Obsahuje to, co většina lidí od akční střílečky z pohledu první osoby očekává, jako jsou hlavní druhy her: Holomatch (deathmatch), Team Holomatch, Capture the Flag a Bomb Diffusion.
Také nabízíme spoustu herních modifikátorů, které můžete různými způsoby kombinovat a vytvářet tak mnoho různých typů zápasů: Elimination, Action Hero, Specialties, Control Points, One Flag, atd…
Krátce po oficiálním vydání produktu máme v plánu uvolnit nástroje a editory pro modifikování hry.
VE3D: Jak se hra vyvíjí a kdy očekáváte její vydání?
Jon Galloway: Vše je v podstatě hotovo a balíme. Hru plánujeme vydat v několika týdnech. Myslím si, že momentální (a oficiální) datum, kdy hra dorazí do obchodů, je 24. – 26. června.