Ritualistic: Díky, že jste si udělal čas na tento rozhovor. Začněme tím, že se představíte. Jak jste se dostal do Activisionu a na kterých hrách jste se podílel před Elite Force 2?
Doug Pearson: Jmenuji se Doug Pearson a jsem producentem Activisionu pro Star Trek: Elite Force 2. Na fórech se také vyskytuji pod přezdívkou PingEnvy, ale tohle jméno spadá víc do doby, kdy jsem si ze všeho nejvíc hleděl modemu. V Activisionu pracuji na hrách posledních devět let. Hry, na kterých jsem pracoval, zahrnují (od nejstarších po nejnovější): Spycraft: The Great Game, Interstate ’76, Interstate ’76: Nitro Pack, Heavy Gear 2, Interstate ’82, Call to Power 2, Dark Reign 2, Star Trek: Armada, Star Trek: Armada 2 a nejnověji Star Trek: Elite Force 2. V jednotlivých výrobních týmech jsem měl docela široký záběr různých činností, pracoval jsem jako koordinátor výroby, asistent producenta, herní vývojář a momentálně jako producent. U některých z těchto projektů jsem strávil čtyři až pět let jako návrhář, než jsem se konečně rozhodl stát se producentem.
Ritualistic: Jaké jsou vaše povinnosti ve funkci producenta?
Doug Pearson: Spolupracuji přímo s Ritual Entertainment a s managementem zde v Activisionu a také jsem v přímém styku s naším spolupracovníkem v Paramountu ohledně otázek týkajících se licence. Pracuji na všech stupních vývoje hry, posuzuji všechny materiály použité ve hře, schvaluji příběh, rozpočet a koordinuji to se všemi lidmi, kteří na hře pracují. Rovněž řídím podpůrné činnosti vývoje produktu jako třeba promílání hry procesem testování v oddělení záruky jakosti. Moje ostatní povinnosti zahrnují zajišťování podpisu smluv všemi herci, obsazení, plánování a řízení nahrávacích sezení, získávání jakýchkoliv nezbytných pomocníků pro hru včetně autorů hudby (nebo lidí potřebných pro práci se zvukem nebo počítačovou grafikou). V součtu to znamená, že musím být obeznámen se všemi aspekty vývoje hry.
Ritualistic: Proč jste si na vývoj Star Trek: Elite Force 2 vybrali Ritual Entertainment?
Doug Pearson: Ritual jsou velmi nadaní vývojáři akčních stříleček z pohledu první osoby. Mají skvělý tým zkušených a nadšených lidí, kteří vědí, co je třeba k výrobě hry nejvyšší kvality. UberTools od Ritualu jsou také jednou z nejlepších sad nástrojů založených na enginu Quake 3: Arena. Jejich nástroje byly efektivně použity u Medal of Honor, FAKK2, Alice a několika dalších titulů. Activision a Ritual spolupracovali již dříve na několika titulech a jsme nadšeni, že s nimi pracujeme i na EF2.
Ritualistic: Kolik volnosti dostal Ritual, když přišlo na vývoj prvků, jako je příběh a herní styl?
Doug Pearson: Ritual byl přizván již od začátku ke všem stránkách tvorby hry včetně vývoje herního návrhu, spolupracovali s autorem příběhu a vyvíjeli nové rasy Elite Force 2 zahrnující Idrylly, Attrexiany a Exomorphy. Také dostali hodně volnosti, co se herního stylu týče. V průběhu celého tohoto procesu jsme také spolupracovali s Paramountem na korigování příběhu, lokalitách, rasách, herních návrzích a stylu. Vzhledem ke kvalitě a složitosti prostředí a postav bude tato hra zcela jistě vyčnívat mezi ostatními hrami založenými na enginu Quake 3: Arena.
Ritualistic: Elite Force 2 je pokračováním jedné z nejúspěšnějších startrekových her jak po kritické, tak komerční stránce. Jaká jsou hlavní vylepšení oproti původní hře?
Doug Pearson: Předtím, než byl navržen Elite Force 2, jsme se hodně snažili zjistit, co se hráčům líbilo na Elite Force a co by chtěli vidět v Elite Force 2. Přidali jsme nové prvky a udělali jsme množství vylepšení a zdokonalení zčásti založených na této odezvě. Elite Force 2 bude výrazně delším herním zážitkem, než byl originál (naším cílem je udělat hru 1,5x delší). Překročí omezení Elite Force v podobě hvězdných lodí nebo sálů hvězdných stanic a vydá se na povrchy planet a do větších prostor obecně. Hráč bude mít nyní více příležitostí řídit příběh a to pomocí svých vztahů k různým postavám, které cestou potká. Hra je rozmanitější a nabízí víc různorodějších typů cizinců. Také jsme přidali komplexnější a vyzývavější závěrečné bossy. Kromě toho stavíme na všech výtečných prvcích, které hráči očekávají od další Elite Force hry, jako je příběh, který vám dá pocit, že jste součástí nové epizody, a skvělá grafika.
Ritualistic: Jak interaktivní budou prostředí? Budeme moci používat konzole tak, jak by se mělo?
Doug Pearson: V průběhu celé hry bude hráč používat konzole na lodi i při misích v různých prostředích. Také existuje několik odlišných typů funkčních módů trikordéru, které jsou v průběhu hry aktivovány za určitých okolností. V některých případech budete muset použít trikordér k určení místa narušení strukturální integrity, pro skenování maskovaných nebo fázově posunutých tvorů, při odhalování laserových paprsků detekujících formy života, k přivolání útoku z orbity atd. Na obleku Hazard Teamu jsou navíc vylepšení, která hráči umožňují mít omezenou schopnost nočního vidění.
Celkově pracujeme na vytvoření skvělého herního zážitku a působivého příběhu. To ale neznamená, že dostanete ztřeštěný nápad překalibrovat ochranné pole warp jádra ve strojovně, nebo že se posadíte ke kormidlu na můstku a budete létat lodí sem a tam. (O tom prostě tahle hra není!)
Ritualistic: Příběh pro jednoho hráče obsahuje body, ve kterých se hráč nějak rozhoduje - takže něco podobného určitým akcím v poslední akční střílečce Ritualu, SiNu. Kolik jich bude a jaký dopad budou mít na příběh a hru?
Doug Pearson: V průběhu hry je docela dost okamžiků, kdy se hráč rozhoduje, jak se zachová k ostatním postavám v průběhu misí a i na palubě lodi. Některé z těchto reakcí budou mít na příběh větší dopad než jiné. V některých případech se také můžete dozvědět více či méně informací v závislosti na tom, jak jste byli při rozhovorech s různými postavami taktní.
Ritualistic: Když už mluvíme o hře jednoho hráče, tak u Patricka Stewarta bylo již na samém počátku potvrzeno, že si zopakuje svoji roli kapitána Picarda. Podepsal smlouvu mezitím někdo další?
Doug Pearson: Nedávno jsme podepsali smlouvu s Timem Russem pro roli Tuvoka a nyní se nacházíme v průběhu dohadování se s několika dalšími herci ze Star Treku pro další role. Některé z jejich hlasů budou pro role, které představovali ve Star Treku, zatímco jiné použijeme pro zbývající role v příběhu (pro postavy, které jsou unikátní pro Elite Force 2). Jak je v televizních startrekových seriálech běžné, herci Star Treku se často vrací zpět jako různí cizinci. Je zábavné slyšet známý hlas nebo se snažit zjistit, kdo je „za tím makeupem“.
Ritualistic: Hra více hráčů očividně online komunitu hodně zajímá. Můžete nám poskytnout nějaké podrobnosti k herním módům obsaženým ve hře?
Doug Pearson: Druhy her dostupné v Elite Force 2 zahrnují HoloMatch (tj. deathmatch), Team HoloMatch, Capture the Flag a Plasma Bomb Diffusal. Kromě toho jsme naplánovali několik modifikátorů včetně Specialties, Domination, Elimination, Action Hero, Disintegration, Control Points, Power Struggle, Auto Handicap, Weapon Score a One Flag.
V módu Plasma Bomb Diffusal položí jedna strana bombu v základně nepřítele. Nepřítel ji musí deaktivovat dříve, než vybuchne, aby vyhrál, nebo musí v nastaveném časovém limitu zabránit druhému týmu v jejím položení. Další modifikátory přidávají množství vylepšení, která po vás například vyžadují, abyste kontrolovali více oblastí na mapě zároveň, hlídali a opravovali energetický zdroj své základny a další varianty existujících her.
Ritualistic: Pravidelně přispíváte na oficiální diskusní fórum startrekových her. Jak vážně berete odezvu herní komunity?
Doug Pearson: Ve skutečnosti jsme se na herní komunitu dlouho obraceli se žádostí o odezvu a Ritualu jsme poskytli množství informací o Elite Force získaných od hráčů. Věnovali jsme pozornost tomu, co by hráči rádi viděli v pokračování, a provedli jsme hluboký průzkum mezi stovkami majitelů Elite Force, abychom získali jejich nápady. Kromě toho Ritual, náš tým v Activisionu a náš zástupce v Paramountu věnují pozornost fóru a při pokračující výrobě hry o těchto tématech často diskutujeme. Nejsme vždy schopni zahrnout vše, co by fanoušci chtěli, ale posloucháme je a bereme si jejich reakce k srdci při vývoji a vylepšování hry.
Ritualistic: Máte nějaké plány na převedení Elite Force 2 na Macintosh nebo nějaké konzole?
Doug Pearson: Určitě zvažujeme převedení Elite Force 2 na jiné platformy. Jakmile budeme vědět víc, probereme to online.
Ritualistic: A na závěr, oficiální webové stránky této hry se měly objevit v létě. Kdy je uvidíme?
Doug Pearson: Právě pracujeme na jejich zveřejnění. Nemohu vám dát přesné datum, dokud se celá věc nebude blížit vypuštění, ale mohu říct, že jsme už vytvořili potřebné materiály a teď to je jen otázka jejich uspořádání a získání všech nezbytných povolení předtím, než stránku zpřístupníme.