Rozhovor s Dougem Pearsonem o Star Trek: Elite Force 2

Adrenaline Vault: Proč byl Elite Force 2 přenesen z prostředí Voyageru do prostředí Nové generace?

Doug Pearson: V posledních několika letech jsme provedli hluboký průzkum licence Star Treku a vesmír Nové generace je u fanoušků jasně oblíbenější než vesmír Voyageru. Hazard Team budeme přenášet z Voyageru na Enterprise v úvodní části hry. Chtěli jsme, aby již takhle oblíbená licence svým pokračováním upoutala ještě větší část ústředního publika Star Treku.

Adrenaline Vault: Povězte nám něco o nových členech Hazard Teamu.

Doug Pearson: Ve hře jsme ponechali základní členy Hazard Teamu – Munroa, Telsiu, Chella, Changa a Jurot. Noví členové zahrnují Klingona jménem Korban, který byl vycvičen Hvězdnou flotilou a byl jedním z Munroových studentů na Akademii Hvězdné flotily, praporčíka Franklina, který byl přidělen k Hazard Teamu poté, co byla tato skupina znovu sestavena na Enterprise, a Jorge Gonzalese, který je k týmu přidělen až později během hry, kdy tým odpoví na nouzové volání jiného federálního plavidla. To jsou noví základní členové Hazard Teamu. Existují i další členové Hazard Teamu, ale hlavní příběh zahrnuje výše zmíněné postavy.

Adrenaline Vault: Dozvíme se v Elite Force 2 více o Munroovi, jakož i o ostatních členech Hazard Teamu?

Doug Pearson: V Elite Force 2 jsme zašli dále než u původní hry při pokusu o zachycení pocitu, že hrajete v rámci vyvíjejícího se příběhu. Ten se odehrává podobně jako epizoda v seriálu, kdy se odlišné osobnosti členů týmu zřetelně ukazují v průběhu hry.

Adrenaline Vault: V průběhu Elite Force 2 bude hráči nabídnuta řada různých voleb a každá z nich povede k odlišnému konci. Jak to bude fungovat?

Doug Pearson: Existují různé způsoby, jak toto v průběhu příběhu řešíme. Jedním způsobem je, že dáváme hráči příležitost promluvit si s postavami ve hře a rozhodnout se, co těmto postavám řekne. V závislosti na vaší odpovědi vám mohou dát více nebo méně informací, které vám pomohou. V některých případech toto dokonce rozhodne, zda v dané misi uspějete či ne. Kromě toho některé z těchto voleb ovlivňují, jak s vámi jednají ostatní. To pomáhá pocitu, že vy sami řídíte příběh, a ne že dialog vede vás. Samozřejmě, že hráči také poskytujeme mnoho příležitostí určit nejlepší způsob dokončení mise, včetně použití více cest a odlišných taktik.

Adrenaline Vault: Povězte nám něco o nových prostředích Elite Force 2.

Doug Pearson: První hra pracovala především s interiéry hvězdných lodí a vesmírných stanic. V Elite Force 2 jsme toto rozšířili tak, aby hra zahrnovala různé mise odehrávající se na planetách a v jiných lokalitách. Hazard Team tak najdete na palubách hvězdných lodí, vesmírných stanic, v cizích koloniích, pouštních ruinách, bažinatém prostředí, cizí základně pokryté sněhem a také v nepřátelské krajině plné lávy.

Adrenaline Vault: Povězte nám o dvou nových rasách, které tvoří část hlavního příběhu Elite Force 2.

Doug Pearson: Novými dvěma rasami jsou Attrexiané a Idryllové. Attrexiané jsou divocí a nejsou příliš vzdělaní. Provozují vysoce průmyslovou společnost. Nepůsobí jako příliš inteligentní a jejich vzhled je dosti zanedbaný, ale jejich říše je velmi prosperující díky efektivní průmyslové infrastruktuře. Jejich říše se rozpíná po obou stranách Neutrální zóny mezi Federací a romulanským prostorem. Idryllové jsou rasou, která je roztroušená po světech obsazených Attrexiany. Ve srovnání s Attrexiany jsou kulturnější a vzdělanější s mnohem přitažlivějším vzhledem. Rasa Idryllů vypráví příběhy o tom, jak kdysi vládli ohromné říši, což ale Attrexiané považují za jejich pouhou fantazii.

Adrenaline Vault: Jaký přínos přinese nový terénní systém vizuální a herní stránce Elite Force 2?

Doug Pearson: Terénní systém nám dává mnohem více svobody při vytváření prostředí přesahujících standardní chodby a místnosti. Nyní jsme schopni generovat bohatá venkovní prostředí, jakož i mise odehrávající se uvnitř a venku. Dává nám svobodu vytvářet pocit dobrodružství, který se v epizodách Star Treku objeví v okamžiku, kdy se výsadkový tým přenese na cizí planetu a prozkoumává nové prostředí.

Adrenaline Vault: Protože je Elite Force 2 v jádru akční střílečkou z pohledu první osoby, řekněte nám něco o bojích ve hře. Jaké tradiční prvky tohoto typu her nabídne?

Doug Pearson: Elite Force 2 nabízí dobrou směsici zbraní na krátkou i dlouhou vzdálenost, těžkých zbraní i zbraní na souboj zblízka. Stejně jako u první hry nabízí každá zbraň jak primární, tak sekundární palebný mód. V Elite Force 2 budeme mít třináct různých typů zbraní včetně trikordéru, který se nyní v průběhu celé hry vydatně používá.

Adrenaline Vault: Co nového nabídne Elite Force 2, aby se vymanila z tradičního rámce stříleček z pohledu první osoby?

Doug Pearson: Stejně jako u předchůdce nabídne Elite Force 2 zážitek ve skutečném čase, kdy jednáte a spolupracujete se skupinou jednotlivců. Kromě toho že vytváří bohatý příběh, pracují s vámi vaši společníci také během přátelských i nepřátelských střetnutí. Hra se odehrává spíše jako epizoda ze seriálu než jako sólová záležitost, která v tradičních střílečkách z pohledu první osoby tolik převažuje. V Elite Force 2 si nebudete užívat pouze skvělých vizuálních efektů a hry, ale také zažijete epické dobrodružství.

Adrenaline Vault: Jaké nové zbraně Elite Force 2 nabídne?

Doug Pearson: Představujeme několik zcela nových zbraní, stejně jakož i provádíme vylepšení na zbraních přenesených z první Elite Force. Hráč bude mít federální útočnou pušku, která funguje nejlépe jako zbraň na krátkou vzdálenost a způsobuje těžké poškození, Attrexian Arc Launcher, který svým primárním útokem vystřelí elektrický náboj a ve spojení se svým sekundárním útokem může zapálit oblak plynu, který nadělá výrazné škody na všem uvnitř tohoto oblaku, tajemnou cizí hůl, kvantový kanón, který vystřeluje mikrokvantová torpéda, a klingonský bat’leth, který se převážně využije ve hře více hráčů, ale také se vyskytuje v určitých bodech ve hře pro jednoho hráče. Rovněž nabídneme vylepšení na mnoha základních zbraních včetně kompresní pušky, odpalovače granátů, tetryonového kulometu a několika dalších.

Adrenaline Vault: Jaké další nástroje a přístroje bude hráč používat?

Doug Pearson: Hráč bude mít přístup k trikordéru, který je v průběhu hry výrazně využíván. Trikordér má několik módů včetně skenování, radaru, detekce stopových emisí plynů, skenu strukturální integrity, detekce pastí, detekce maskování a později ve hře dokonce módu, který hráči umožní přivolat torpédový útok z orbity. Jedním z dalších vylepšení na obleku týmu je modernizace vizuálního zobrazovacího zařízení, které poskytuje funkci nočního vidění pro bezpečné procházení temnými oblastmi hry.

Adrenaline Vault: Jak budou odděleny jednotlivé mise v Elite Force 2? Budou využívat naskriptované filmové scény?

Doug Pearson: Mise budou odděleny mnoha různými způsoby včetně jak naskriptovaných filmových sekvencí, tak také bodů, kdy se tým vrací na Enterprise pro debriefing a příležitost promluvit si s různými členy posádky.

Adrenaline Vault: Povězte nám o nových nepřátelích v Elite Force 2 a věcech, které z nich činí hrozbu.

Doug Pearson: Existuje několik nových typů nepřátel, ale Exomorphové jsou jasně tou největší hrozbou. Jsou biogeneticky sestrojeným druhem, který dokáže přežít kruté podmínky, od extrémního vzduchoprázdna ve vesmíru po vulkanické prostředí. Existuje několik variací Exomorphů, kteří se s postupem hry stávají stále nebezpečnějšími. Každý z Exomorphů má různé schopnosti, taktiku a útoky. Hráč se bude muset jejich taktice stále přizpůsobovat, aby se vyrovnal s měnícími se hrozbami. Hráč se také setká s mnoha humanoidními rasami včetně Klingonů, Andorianů, Ferengů, Romulanů, Idryllů a Attrexianů.

Adrenaline Vault: Jaké další postavy z vesmíru Star Treku uvidíme v Elite Force 2?

Doug Pearson: Patrick Stewart si zopakuje svoji roli kapitána Jean-Luca Picarda. A Tim Russ se také vrátí jako nadporučík Tuvok. Právě se nacházíme uprostřed obsazování zbývajících postav, ale tvrdě jdeme po několika dalších startrekových hercích. Někteří z těchto herců si zopakují své role ze seriálu a ostatní namluví naše nové postavy. Také se vrátí existující protagonisté Hazard Teamu.

Adrenaline Vault: Jaké módy hry více hráčů budou převzaty z původní Elite Force?

Doug Pearson: Herní typy z původní hry a datadisku, které nabídneme i tentokrát, zahrnují HoloMatch, Team HoloMatch a Capture the Flag. Tyto herní typy budou mít nové modifikátory včetně Specialties, Domination, Elimination, Action Hero a Disintegration.

Adrenaline Vault: Jaké nové módy hry více hráčů budou zahrnuty v Elite Force 2?

Doug Pearson: Jako nový typ jsme přidali Plasma Bomb Diffusal. V tomto módu položí jedna ze stran bombu v základně nepřítele. Potom ji musíte zneškodnit předtím, než vybuchne, nebo úspěšně zabránit do vypršení času druhému týmu v položení bomby – vše záleží na tom, na které straně jste. Také jsme přidali modifikátory jako Control Points, Power Struggle, Auto Handicap, Weapon Score a One Flag. Další modifikátory nabízí různá vylepšení od těch, která po vás vyžadují, abyste kontrolovali více oblastí mapy zároveň nebo hlídali a opravovali energetický zdroj základny, po další modifikátory existujících typů her.

Adrenaline Vault: Jaké věci může hráč dělat během nebitevních sekvencí?

Doug Pearson: Na palubě lodi je k dispozici množství rozmanitých úkolů. Budete mít příležitost sednout si k debriefingu posádky, jednat s osádkou můstku a cestovat do různých částí lodi při plnění zadaných úkolů a při spolupráci s ostatními členy posádky. Hra bude také obsahovat množství nebitevních sekvencí, kdy budete cestovat na jiné hvězdné základny a různé planety. V mnoha z těchto situací budete moci určovat výsledek vašich jednání pomocí toho, jakým způsobem budete hovořit s postavami, se kterými se setkáte.

Adrenaline Vault: Jaká vylepšení byla provedena na umělé inteligenci této hry?

Doug Pearson: Největší vylepšení jsme provedli v oblasti umělé inteligence ve hře jednoho hráče. Naším hlavním záměrem u tohoto produktu bylo vytvořit pevný a silný zážitek ze hry jednoho hráče. Pro hru více hráčů jsme vzali existující úroveň fungování botů a rozvinuli jsme ji tak, aby podporovala naše další modifikátory.

Adrenaline Vault: Bude hráč moci vydávat základní příkazy zbytku týmu, nebo budou nehratelné postavy myslet a jednat podle svého?

Doug Pearson: Nehratelné postavy v týmu s vámi budou spolupracovat po celou hru, ale nebudete mít k dispozici žádné ovládání ani specifické příkazy pro tým. Budou jednat nezávisle na vás, ale budou také dávat pozor na vaši pozici a neskončí zapomenuti někde vzadu v případech, kdy budete muset odejít narychlo. Také je důležité poznamenat, že kampaň pro jednoho hráče v Elite Force 2 je kombinací sólové a týmové hry. I když členové Hazard Teamu přispívají k příběhu a hře, hráč bude bez jejich pomoci výrazné množství času.

Adrenaline Vault: Jak daleko je Elite Force 2 ve svém vývoji v tomto okamžiku?

Doug Pearson: Předali jsme hru do oddělení záruky jakosti pro alfa testování. Nyní prochází procesem testování od začátku do konce po stránce herního zážitku, stability, kompatibility a síťového hraní.

Adrenaline Vault: Má Activision v plánu vydat demo Elite Force 2?

Doug Pearson: To se stále ještě zvažuje. Rádi bychom vydali demo před vypuštěním hry, ale kdy přesně by se tak mělo stát, se právě zvažuje společně s rozsahem dema a oblastmi hry, které do něj chceme zařadit.

Původní rozhovor převzat z Adrenaline Vault.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 9.1.2003

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Elite Force 2 najdete zde.