Rozhovor s Dougem Pearsonem o Star Trek: Elite Force 2

Rok 2003 bude na PC velkým rokem pro střílečky z prvního pohledu, velmi velkým rokem. Je třeba zmiňovat Unreal 2? Nebo Doom 3, který číhá jako dravá šelma a čeká nás pozřít… no, tak nějak.

Seznam by mohl pokračovat dál a dál, ale stačí říct, že jestliže jste fanouškem tohoto žánru, bude se vám v příštích dvanácti měsících točit hlava rozkoší. A bezpochyby právě tak doufá Ritual Entertainment, že se budete cítit při hraní jejich pokračování startrekové střílečky, Elite Force 2.

Elite Force 2 je momentálně plánována na vydání někdy koncem první poloviny roku a dává sbohem kapitánce Janewayové a vesmíru Voyageru z původní hry a razí si cestu do kapsy Jean-Luca Picarda a Nové generace.

V tomto titulu se hráči opět ocitnou ve federální uniformě Alexe Munroa a budou bojovat a prožívat další dobrodružství po boku svých přátel z Hazard Teamu při tom, jak se budou plazit lodními chodbami, plížit po venkovní straně trupu a dokonce se odváží i dolů na povrchy planet.

Takže Elite Force 2 od Ritual Entertainment je pokračování, očividně, což ve své podstatě znamená, že nám nabídne skvělý herní zážitek známý z původního díla Ravenu, ano? No, doufejme že ano. Producent Doug Pearson je tu, aby nám vysvětlil, proč nás číslo dvě z této řady přepne na rychlost warp deset.

CVG: Předpokládejme, že jsme cizí formy života na návštěvě z jiného světa a že jsme nikdy předtím neslyšeli o Elite Force 2 – o čem bude?

Pearson: Star Trek: Elite Force 2 je střílečkou z pohledu první osoby zasazenou do vesmíru Star Trek: Nové generace. V tomto pokračování ke hře Star Trek: Voyager Elite Force jsme přenesli Hazard Team na U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Jean-Luca Picarda. Vy jste Alex Munro, vůdce Hazard Teamu.

Hra se trochu liší od většiny ostatních stříleček z pohledu první osoby, protože velkou část hry hrajete společně se svým týmem. Kromě toho se hra odvíjí podobně jako epizoda ze seriálu. Cítíte, jak vaše činy rozvíjí během akce příběh.

Hráč bude cestovat na mnoho různých a neobvyklých míst, od chodeb na hvězdných lodích a vesmírných stanicích po množství různých druhů planetárních misí. Během svých misí budete spolupracovat se členy svého týmu, posádkou na palubě Enterprise a s množstvím rozličných cizinců.

Někteří z těchto cizinců jsou ve Star Treku novinkou, byli vytvořeni přímo pro hru a zahrnují Idrylly, Attrexiany a v neposlední řadě rasu monster zvanou Exomorphové. Ve hře se také objeví mnoho ze starých oblíbených ras včetně Romulanů, Klingonů, Borgů, Ferengů, Andorianů a i záhadnějších ras, jako jsou Nausikánci.

CVG: Co můžeme očekávat od misí v Elite Force 2?

Pearson: Hra se skládá ze třinácti rozdílných prostředí od obrovských rozměrů vnějšího vesmíru po mise na planetách. Kampaň pro jednoho hráče má dvanáct misí v rámci příběhu a každá z těchto misí obsahuje mezi třemi až sedmi oddělenými levely. Prostředí zahrnují borgskou Kouli, Akademii Hvězdné flotily, klingonskou základnu, opuštěné federální plavidlo, attrexianskou vesmírnou stanici, opuštěné rozvaliny, U.S.S. Enterprise, attrexianskou kolonii, rozvaliny v bažinách, hvězdnou základnu žoldáků, cizí základnu pokrytou sněhem a konečně pekelné lávové prostředí.

Hra začíná, když se Hazard Team přenese na borgskou Kouli, která zajala Voyager v poslední epizodě televizního seriálu. V úvodní části hry vysvětlujeme, co se stalo, aby mohl být Voyager osvobozen z pevného sevření borgského plavidla. Také nám to umožňuje rychle přenést tým z Voyageru na Enterprise potom, co je tato mise dokončena.

Poté, co se tým ocitne na palubě Enterprise, vydává se na několik misí, aby zjistil, kdo je za novou obrovskou hrozbou. Během řady misí Hazard Team vyráží do mnoha unikátních a zajímavých lokalit, setkává se jak s novými, tak se známými rasami a zjišťuje, kdo se skrývá za novou hrozbou a proč.

CVG: V jakých směrech, pokud vůbec, bylo výzvou vložit do hry prvek výsadkových misí/návštěv povrchů planet?

Pearson: Rozhodně to bylo výzvou, ale zřetelně to také bylo něco, co jsme opravdu chtěli udělat. Děj seriálu se odehrává v mnoha různých prostředích a i my jsme toto chtěli mít ve hře. Nechtěli jsme být omezeni na stěny hvězdných lodí nebo vesmírných stanic.

Také nám to umožnilo mít množství opravdu skvělých prostředí, která nám dovolují využít mnoho různých typů hry. Umožnilo nám to vytvořit mise v místech, která mnoho fanoušků chtělo vidět, jako třeba Akademii Hvězdné flotily.

CVG: Jak budou vlastně mise strukturovány? Budou odděleny filmovými scénami, které je budou spojovat dohromady, nebo hodláte zaujmout bezešvý vypravěčský přístup?

Pearson: Hra bude kombinovat obojí. Ve hře jsou filmové scény, které pohání příběh. Rovněž budeme mít sekvence během misí na palubě Enterprise určené pro debriefingy a také proto, abyste mohli spolupracovat s členy posádky a připravit se na následující mise.

Toto vše je uděláno bezešvě. Ve hře také přijdou mise, které se odehrávají na palubě Enterprise ve chvíli, kdy na ni zaútočí jedna z cizích ras.

CVG: Bylo v původní Elite Force něco, s čím jste měli problémy, které jste potom řešili v Elite Force 2?

Pearson: Cítím, že původní Elite Force byla celkově skvělou hrou. Hru si oblíbili jak fandové Star Treku, tak i lidé, kteří jimi nejsou. K jejím půvabům patřily bohaté příběhové prvky a vývoj postav a také spolupráce s kolegy z vašeho týmu během toho, kdy jste posouvali příběh ke svému rozuzlení. Hra se odehrávala podobně jako epizoda ze seriálu.

Hlavními věcmi, které jsme chtěli v pokračování udělat, bylo využít větší množství prostředí ve hře a posunout hru dál za hranice různých hvězdných lodí a vesmírných stanic z první hry na povrchy planet.

Kromě toho jsme také chtěli v pokračování vytvořit celkově delší hru. Spolu s tím jsme provedli hluboký průzkum mezi fandy Elite Force v době, kdy jsme začínali s prací na pokračování, a toto všechno nám pomohlo vytvořit skvělou hru, o které víme, že si ji všichni fanoušci skutečně užijí.

CVG: Jaká vylepšení jste museli provést na enginu Quake 3: Team Arena pro Elite Force 2?

Pearson: Ritual byl se svými vylepšeními pro engine Quake 3: Arena za použití svých Uber Tools velmi úspěšný. Pro Elite Force 2 Ritual také vytvořil nový terénní engine a přidal spoustu vylepšení k už tak bohaté zásobě prvků ve svém vývojovém balíku. Uber Tools byly také dříve použity pro hry jako MoH: Allied Assault, Alice, Fakk2 a SiN.

CVG: Bude se hra více hráčů v Elite Force 2 odehrávat v simulátoru jako v původní hře, nebo hodláte tentokrát udělat něco jiného? Jaké herní módy hry více hráčů můžeme očekávat?

Pearson: V Elite Force 2 přinášíme opět hráčům možnost soutěžit v HoloMatchi. K dispozici bude množství různých herních módů, mnoho z nich existovalo v původní hře a datadisku.

Také jsme přidali několik nových módů včetně Plasma Bomb Diffusal, Federation Control Points, Power Struggle a několik dalších variant současných herních módů, kde jsme upravili způsob, jakým se pracovalo s handicapy. K dispozici je také varianta CTF s jednou vlajkou, kterou se snaží získat oba týmy.

CVG: A nakonec, proč bude Elite Force 2 lepší než Elite Force? Proč nás nadchne?

Pearson: Nás hra velmi nadchla. Kromě jiného byly grafika a efekty výrazně vylepšeny, zvětšil se objem hry, k dispozici je více prostředí – a tato prostředí jsou rozmanitější.

Hra je pestrá, intenzivní a zábavná. Existují v ní spousty cizinců, se kterými se setkáte, jak nepřátelští, tak přátelští. A rozhodnutí, která hráč učiní v průběhu hry, ovlivní, jak se bude vyvíjet příběh hry a nakonec i jak hra v závěru dopadne.

Původní rozhovor na Computer and Video Games: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 5.1.2003

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Elite Force 2 najdete zde.