Rozhovor s Chrisem Stockmanem o Star Trek: Elite Force 2

Ritualistic: Nejprve - gratulace! Pro Trekkera a hráče jako jste vy, to musí být splněný sen. Jste nadšen z toho, že vedete tento projekt?

Chris Stockman: Byl jsem fandou první Elite Force a mít šanci přidat k tomuto vesmíru trochu z citu Ritualu, je splněným snem.

Ritualistic: Bojíte se vůbec neslavně proslulého prokletí Star Treku? Elite Force byla pravděpodobně první startrekovou hrou, která skutečně oslovila široké publikum, zatímco stále zůstala alespoň trochu věrná licenci...

Chris: Ne, věděl jsem, že všichni talentovaní lidé tady udělají super hru. Kruciš, když máte v týmu frajera, co udělal misi Omaha Beach v Medal of Honor: Allied Assault (Benson Russell), jak se vám může nedařit?

Ritualistic: Můžete nám říct něco o příběhu? Vrátí se postavy z původní Elite Force? Uvidíme ve hře některé prvky z blížícího se filmu Star Trek: Nemesis?

Chris: Nemohu odhalit víc z příběhu, než bylo oznámeno v tiskovém prohlášení. Ano, vrátí se postavy z původní Elite Force (bez toho protivného chlápka, který ke konci zemřel). A ano, je tu několik věcí z Nemesis, které by si mohly najít cestičku do hry.

Ritualistic: Původní Elite Force obsahovala kompletní posádku Star Trek: Voyageru, což velice přispělo k atmosféře hry. Objeví se v Elite Force 2 kromě Patricka Stewarta (Jean-Luc Picard) nějaké jiné známé tváře ze Star Treku?

Chris: Bez komentáře.

Ritualistic: Nedávno vydaný Bridge Commander byl vyráběn za spolupráce se zkušenou spisovatelkou a poradkyní Star Treku D.C. Fontanou. Přispívají k vývoji Elite Force 2 nějací Trekkies?

Chris: Já!

Ve skutečnosti opravdu máme profesionálního spisovatele, který nám pomáhá s duchaplností rozhovorů a který napsal několik románů vztahujících se ke Star Treku.

Ritualistic: V původní Elite Force byla prostředí dosti statická a kromě mačkání tlačítek nebyla moc interaktivní. Jaká bude v tomto ohledu Elite Force 2? Uvidíme herní prvky ze SiNu jako řiditelná vozidla a použitelné počítačové terminály?

Chris: Ve hře budeme mít použitelné a interaktivní objekty a bude to něco.

Ritualistic: Nové modely a prostředí vypadají skvěle! Jak detailní je nová hra ve srovnání s původní Elite Force?

Chris: Pane jo, rozdílů je jako mezi dnem a nocí. Počkejte, až uvidíte úroveň detailů v našich mapách. Není třeba říkat, že každý z nás se těší na to, až bude hra vydána.

Ritualistic: Zdá se, že lidé se rozdělili na dvě skupiny, co se týče stylu grafiky, který používáte, a říkají, že je příliš stylizovaný a není dost realistický. Proč jste se takto rozhodli a jak blízko, podle vašeho názoru, jsou nedávno uveřejněné screenshoty k tomu, co uvidíme ve finálním produktu?

Kenny Thompson (výtvarný ředitel): Pracujeme na realistickém a přesto stále stylizovaném finálním produktu. Naše textury kreslíme ručně, nepřebíráme jejich fotografie. Nevyhnutelně je výsledkem stylizovaná podoba reality, což je naším cílem.

Hra, jak bylo uvedeno v tiskovém prohlášení, je hotovo ze 40 %. Budeme mít dost času podívat se podruhé na jakýkoli herní prvek, u kterého budeme mít pocit, že nesplňuje naše cíle. Momentálně nemohu říct, které prvky se budou předělávat. Mohu ale říct, že většina prvků na postavách se v závěrečné fázi zkrášlování dočká dalších vylepšení.

Ritualistic: Hra více hráčů založená na existenci klanů se stala velmi populární a téměř každá nová střílečka tento prvek nabízí místo tradičního deathmatche a CTF. Jakým směrem se vydáte v Elite Force 2? Co takhle kooperace?

Chris: Použijeme onen mód se specializovanými skupinami postav z přídavného balíku Elite Force, ale s několika novými prvky z hlav Ritualu. Také přidáváme několik nových módů, které v multiplayeru původní Elite Force nebyly.

Ritualistic: Hra využívá engine Quake 3: Team Arena s vlastními modifikacemi Ritualu, které byly použity u několika titulů v minulosti včetně vlastní hry Ritualu Heavy Metal Fakk2, jakož i u hry Electronic Arts a Rogue American McGee's Alice a hry Medal of Honor od 2015. Jaká vylepšení jste na enginu od vydání Fakk2 provedli?

Chris: Naši šílení programátorští géniové se dřou s naší nástrojovou sadu UBER už víc jako rok! Počkejte, až uvidíte, co máme připraveno pro modery...

Ritualistic: Jak moc ze hry budete ukazovat letos na E3? Budete mít na výstavě hratelnou verzi hry?

Chris: Určitě s sebou budeme mít demo. Možná i hratelné! Nechte se překvapit.

Ritualistic: Tři roky po vydání SiNu opět spolupracujete s Activisionem. Myslíte si, že jejich oddělení, které má na starosti záruku kvality, si hru tentokrát skutečně zahraje?

Chris: Ach, s Activisionem se zatím pracuje nádherně. Ty lidi tam jsou úplný fanatici do Star Treku! Kromě toho jsem slyšel, že jejich oddělení pro záruku kvality je už mnohem lepší.

Původní rozhovor na Ritualistic: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 14.4.2002

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Elite Force 2 najdete zde.