Ritualistic: Nejprve - gratulace! Pro Trekkera a hráče jako jste vy, to musí být splněný sen. Jste nadšen z toho, že vedete tento projekt?
Chris Stockman: Byl jsem fandou první Elite Force a mít šanci přidat k tomuto vesmíru trochu z citu Ritualu, je splněným snem.
Ritualistic: Bojíte se vůbec neslavně proslulého prokletí Star Treku? Elite Force byla pravděpodobně první startrekovou hrou, která skutečně oslovila široké publikum, zatímco stále zůstala alespoň trochu věrná licenci...
Chris: Ne, věděl jsem, že všichni talentovaní lidé tady udělají super hru. Kruciš, když máte v týmu frajera, co udělal misi Omaha Beach v Medal of Honor: Allied Assault (Benson Russell), jak se vám může nedařit?
Ritualistic: Můžete nám říct něco o příběhu? Vrátí se postavy z původní Elite Force? Uvidíme ve hře některé prvky z blížícího se filmu Star Trek: Nemesis?
Chris: Nemohu odhalit víc z příběhu, než bylo oznámeno v tiskovém prohlášení. Ano, vrátí se postavy z původní Elite Force (bez toho protivného chlápka, který ke konci zemřel). A ano, je tu několik věcí z Nemesis, které by si mohly najít cestičku do hry.
Ritualistic: Původní Elite Force obsahovala kompletní posádku Star Trek: Voyageru, což velice přispělo k atmosféře hry. Objeví se v Elite Force 2 kromě Patricka Stewarta (Jean-Luc Picard) nějaké jiné známé tváře ze Star Treku?
Chris: Bez komentáře.
Ritualistic: Nedávno vydaný Bridge Commander byl vyráběn za spolupráce se zkušenou spisovatelkou a poradkyní Star Treku D.C. Fontanou. Přispívají k vývoji Elite Force 2 nějací Trekkies?
Chris: Já!
Ve skutečnosti opravdu máme profesionálního spisovatele, který nám pomáhá s duchaplností rozhovorů a který napsal několik románů vztahujících se ke Star Treku.
Ritualistic: V původní Elite Force byla prostředí dosti statická a kromě mačkání tlačítek nebyla moc interaktivní. Jaká bude v tomto ohledu Elite Force 2? Uvidíme herní prvky ze SiNu jako řiditelná vozidla a použitelné počítačové terminály?
Chris: Ve hře budeme mít použitelné a interaktivní objekty a bude to něco.
Ritualistic: Nové modely a prostředí vypadají skvěle! Jak detailní je nová hra ve srovnání s původní Elite Force?
Chris: Pane jo, rozdílů je jako mezi dnem a nocí. Počkejte, až uvidíte úroveň detailů v našich mapách. Není třeba říkat, že každý z nás se těší na to, až bude hra vydána.
Ritualistic: Zdá se, že lidé se rozdělili na dvě skupiny, co se týče stylu grafiky, který používáte, a říkají, že je příliš stylizovaný a není dost realistický. Proč jste se takto rozhodli a jak blízko, podle vašeho názoru, jsou nedávno uveřejněné screenshoty k tomu, co uvidíme ve finálním produktu?
Kenny Thompson (výtvarný ředitel): Pracujeme na realistickém a přesto stále stylizovaném finálním produktu. Naše textury kreslíme ručně, nepřebíráme jejich fotografie. Nevyhnutelně je výsledkem stylizovaná podoba reality, což je naším cílem.
Hra, jak bylo uvedeno v tiskovém prohlášení, je hotovo ze 40 %. Budeme mít dost času podívat se podruhé na jakýkoli herní prvek, u kterého budeme mít pocit, že nesplňuje naše cíle. Momentálně nemohu říct, které prvky se budou předělávat. Mohu ale říct, že většina prvků na postavách se v závěrečné fázi zkrášlování dočká dalších vylepšení.
Ritualistic: Hra více hráčů založená na existenci klanů se stala velmi populární a téměř každá nová střílečka tento prvek nabízí místo tradičního deathmatche a CTF. Jakým směrem se vydáte v Elite Force 2? Co takhle kooperace?
Chris: Použijeme onen mód se specializovanými skupinami postav z přídavného balíku Elite Force, ale s několika novými prvky z hlav Ritualu. Také přidáváme několik nových módů, které v multiplayeru původní Elite Force nebyly.
Ritualistic: Hra využívá engine Quake 3: Team Arena s vlastními modifikacemi Ritualu, které byly použity u několika titulů v minulosti včetně vlastní hry Ritualu Heavy Metal Fakk2, jakož i u hry Electronic Arts a Rogue American McGee's Alice a hry Medal of Honor od 2015. Jaká vylepšení jste na enginu od vydání Fakk2 provedli?
Chris: Naši šílení programátorští géniové se dřou s naší nástrojovou sadu UBER už víc jako rok! Počkejte, až uvidíte, co máme připraveno pro modery...
Ritualistic: Jak moc ze hry budete ukazovat letos na E3? Budete mít na výstavě hratelnou verzi hry?
Chris: Určitě s sebou budeme mít demo. Možná i hratelné! Nechte se překvapit.
Ritualistic: Tři roky po vydání SiNu opět spolupracujete s Activisionem. Myslíte si, že jejich oddělení, které má na starosti záruku kvality, si hru tentokrát skutečně zahraje?
Chris: Ach, s Activisionem se zatím pracuje nádherně. Ty lidi tam jsou úplný fanatici do Star Treku! Kromě toho jsem slyšel, že jejich oddělení pro záruku kvality je už mnohem lepší.