Rozhovor s Bensonem Russelem o Star Trek: Elite Force 2

PC Action: Benson Russel. To je přece perfektní jméno pro akčního hrdinu nebo pornohvězdu... Proč jste se rozhodl pro herní branži?

Benson Russel: No ano, už jsem zkusil vstoupit do filmového světa. Ale tamní lidé nebyli toho názoru, že by moje schopnost vytrhnout si se smrtelnou přesností chloupek v nose stačila pro jejich elitní spolek (pro mě jsou všichni bandou primadon). A pak se mi ještě u přijímacího pohovoru u Smutucular Productions vysmáli. Sen o pornohvězdě od toho okamžiku zmizel. Takže jsem vykonával jedno z nejdůležitějších a nejžádanějších povolání vůbec: pracoval jsem v Burgers R Us! Přesto jsem občas pociťoval touhu po něčem náročnějším. Chtěl jsem programovat počítačové hry!

PC Action: Jste fandou Star Treku? Autor našich testů Elite Force 2 (Ahmet Iscitürk) nemůže Star Trek vystát, přesto se mu vaše hra líbí. Není to obrovský kompliment?

Benson Russel: To vskutku je. Jsem nefalšovaným fandou Star Treku a závidím prodavači komiksů v Simpsonech. Vlastní jediný funkční phaser na světě (Panečku, co všechno bych mohl s takovou věcí dělat!). I když Ahmet patří k těm nejnižším formám života (těm, kteří nenávidí Star Trek) na této planetě třídy M, velmi nás těší, že se mu naše hra líbí. Od začátku bylo naším cílem vyvinout hru, která osloví jak Trekkies, tak normální fanoušky akčních her z pohledu první osoby. Věřím, že se nám to podařilo.

PC Action: Elite Force 2 nabízí množství příjemných detailů. Kolik lidí pracovalo na Elite Force 2? A jak dlouho trvalo programování?

Benson Russel: Hm, nechte mě přemýšlet. … o několik hodin později… Hlavní tým v Ritualu se skládal asi z 25 lidí. Zbytek firmy pracuje jednou tady a hned zase jinde. Takže se na Elite Force 2 podílel nějakým způsobem skoro každý z Ritualu. V Activisionu bylo navíc vývojem pověřeno dalších deset lidí.

PC Action: Byly během vývoje větší problémy? Jedli jste každý den ve fastfoodu? Často nevíme, co máme jíst, protože jsme už všechno vyzkoušeli. Je to tak jednotvárné! Chceme Chop-Suey-Pizza-Tortellini-Burger.

Benson Russel: Bylo asi tak stejně pěkných i krušných chvilek. Skutečnou ranou pro nás byly události z jedenáctého září. Kvůli nim jsme museli napsat úplně nový příběh. V původním znění bylo několik věcí, které by ten či onen mohl považovat za nevhodné. To nás stálo tři měsíce.

PC Action: Setkal jste se vlastně s Patrickem Stewartem a ostatními herci? Třeba při namlouvání postav?

Benson Russel: Já sám jsem neměl příležitost setkat se s kýmkoliv z dabérů. Není to škoda? Ale náš hlavní vývojář Chris Stockman a náš producent Doug Pearson z Activisionu se se všemi z nich setkali. Při té příležitosti vznikla také jedna vskutku nádherná fotografie s nimi a panem Stewartem. Mohl bych vám teď říct, co přesně provedl – ale potom bych musel někoho poprosit, aby vás zvednul ze země, až bych to prozradil. Ano, ano. Každopádně se setkali nejen z Patrickem, ale také s Timem Russem, Dwightem „Barclayem“ Schultzem, Jeffreyem Combsem, Tonym Toddem a několika dalšími legendárními herci.

PC Action: Obličeje jednotlivých postav vypadají velmi realisticky. Především Tuvok vypadá geniálně. Jak se vám to podařilo?

Benson Russel: Víte, tuto otázku si neustále kladu i sám sobě. „Bensone, jak jsi vytvořil ty neuvěřitelné obličeje pro všechny postavy?“ – a odpověď je pořád ta stejná. „Hlupáku, to si přece nedělal ty, ale ti zatraceně nadaní návrháři v Ritualu.“ Všechny obličeje jsou kresleny ručně a při 400 postavách to byla zatroleně těžká práce.

PC Action: Plánujete vlastně nějaký přídavný balík? Jak to vypadá s Elite Force 3? A co je s novým SiNem?

Benson Russel: Ach, jak prosím? Promiňte, ale právě jsem vám dočista špatně rozuměl. Bylo to něco o přídavném balíku? Žádný neplánujeme. A na pokračováních se dělá nejdřív poté, co je předchozí hra hotova. Čili tak nějak. Takže i na Elite Force 3 je ještě dost času…

PC Action: Mnohokrát děkujeme. Bylo nám ctí s vámi mluvit.

Benson Russel: Samozřejmě mi bylo ctí dělat s vámi rozhovor. Dokonce je mi i ctí, když se bavím sám se sebou! Jen málo lidí má takové velké štěstí, tuto výsadu… omlouvám se, musím pryč.

Původní rozhovor na PC Action: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 17.6.2003

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Elite Force 2 najdete zde.