Exkluzivní rozhovor s Frankem Arnotem o Star Trek: Conquest

Česká verze    English version

Star Trek Games.CZ: Nakolik vaše zkušenosti s prací na titulu Star Trek: Encounters ovlivnily novou hru – Star Trek: Conquest?

Frank Arnot: Docela nám to pomohlo. Souboj startrekových lodí je totiž jedinečný. Boje v Conquestu mají i nadále celkově rychlé tempo jako v Encounters, ale taktické možnosti byly vylepšeny.

STG.CZ: Existují nějaké další výrazné rozdíly mezi PS2 a Wii verzí hry vyjma systému ovládání?

FA: Wii verze vypadá a běží trochu ostřeji, jinak je obsah stejný. Nepodceňujte ale rozdílný zážitek, který poskytuje ovladač Wii. Navigace na strategické mapě je s ním hračka a souboje hvězdných lodí získají zcela novou příchuť.

STG.CZ: Můžeme se těšit, že zaslechneme hlasy některých legendárních startrekových herců?

FA: Hra obsahuje množství hlasových nahrávek, ale ne od velkých hvězd startrekového franchisu. Jelikož je to především strategická hra, uslyšíte výroky jako: "Ano, pane; Ne, pane; Celá flotila Dominionu byla asimilována, pane” a tak dále.

STG.CZ: Jsme velmi zvědaví na soundtrack. Je už nyní jasné, kdo ho zkomponuje?

FA: Ano, najali jsme Michaela Shapira*, aby vytvořil nějakou novou hudbu pro Conquest. Jeho hudba vzbuzuje pocit větší vzájemné soudržnosti, který je v této hře cítit víc než v předchozích titulech.

STG.CZ: Proč jste se rozhodli nezačlenit do Star Trek: Conquest i hru více hráčů?

FA: V první řadě proto, že jsme se chtěli zaměřit na zážitek ze hry pro jednoho hráče. Mít výhradně singleplayerovou hru nám dovolilo udržet čistě tahový element strategie, který by jinak bylo obtížné udržet s šesti lidskými hráči.

STG.CZ: Kolik času hráč stráví v strategické části v poměru k čisté akci?

FA: Pro průměrného hráče bude poměr, řekl bych, 60 % strategie ku 40 % akce. Ale můžete si také vybrat hru jen s velmi malou porcí akce či vůbec žádnou akci, pokud zvolíte automatický průběh bitev.

STG.CZ: Jsou zde nějaké společné prvky pro obě hry – Conquest i Encounters?

FA: U PS2 verze jsme zachovali něco ze schématu manuálního zaměřování a střelby. Drželi jsme se také izometrické kamery v taktické části. Od tohoto bodu se hry odlišují. Conquest je primárně strategická hra s intenzivními dávkami akce. Souboje lodí byly rovněž oprášeny, aby byly více taktičtější a orientované na flotilu lodí namísto festivalu explozí, jenž představovaly Encounters.

STG.CZ: Můžete prozradit, jak jste se vypořádali s problémem doplňování nových myšlenek do notoricky zného universa Star Treku?

FA: Star Trek naštěstí představuje obrovský a velmi detailní svět. Už v něm existuje mnoho nepřátel a obrovská plejáda lodí, hvězdných základen i zařízení, ze kterých je možno vybírat. Prostě jsme si zvolili ty nejzajímavější prvky pro galaktickou válku mezi těmi nejznámějšími rasami.

STG.CZ: Bere umělá inteligence ve hře ohled na odlišné chování nejrůznějších stratrekových ras? Kupříkladu, zda-li se Romulané více věnují špionáži, zatímco Klingoni prostě vždy útočí?

FA: Samozřejmě. Každá rasa byla vybalancována nejen k poskytnutí jedinečného zážitku ze hry pro samotného hráče, ale současně poskytuje takový příchuť rasy, který odpovídá jejich dobře známým charakterům v rámci startrekového vesmíru.

Kupříkladu Klingoni jsou vybavení pro prudkou vojenskou expanzi. Mohou se rychle rozpínat a inklinují k tomu mít v akci neustále co nejvíce svých flotil. Také budou nakupovat především rychlé a agresivní útočné lodě. Hraní za Klingony otvírá řadu agresivních strategií, zatímco hraní proti nim přivádí invazní flotilu k vašemu prahu alarmující rychlostí. Pokud jsou vašimi sousedy, začněte se připravovat na válku hned v prvním tahu.

Romulané se naproti tomu přiklánějí spíš ke konzervativnějšímu přístupu. Zjistíte, že jejich expanze je pomalejší, ale podstatně metodičtější. Disponují menšími flotilami lodí, ale o to protivnějšími válečnými plavidly a vše neustále posilují. Pokud hrajete za Romulany, můžete stavět mocné Válečné ptáky a menší, nicméně silnější flotily lodí. Pokud hrajete proti Romulanům, nebudete jim chtít dovolit upevnit jejich postavení a budete muset být připraveni na dlouhý a hořký boj, zatímco budete rozkládat jejich impérium kousek po kousku.

STG.CZ: Kdy bude Star Trek: Conquest vydán?

FA: Na podzim 2007.

*Ačkoli jeho filmovou práci znát pravděpodobně nebudete, Michael G. Shapiro není v hudebním (a potažmo i herním) průmyslu žádným nováčkem. Složil kupříkladu hudební doprovod pro Empire Earth 2 a 3, Day of Defeat nebo starší letecký simulátor Jane's Attack Squadron. Více o tomto skladateli zjistíte na jeho oficiální webové stránce www.mikemusic.com.

Jiří Bigas,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 30.10.2007

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Conquest najdete zde.