Rozhovor s Frankem Arnotem o Star Trek: Conquest

Bethesda Blog: Jak byste nejlépe popsal Conquest?

Frank Arnot: Conquest je hra o ovládnutí galaxie, která spojuje tahovou strategii s arkádovými prvky.

BB: O čem je příběh hry?

FA: Vzhledem k povaze hry máme velmi přímočarý příběh:

Ve vesmíru se rozmáhá neklid, všechny hlavní rasy jsou ve válce. Letité aliance jsou zapomenuté, diplomacie je mrtvá. Galaxií se pohybují mocné flotily, které zakládají vojenské stanice a ničí domorodé i nepřátelské flotily bez rozdílu v honbě za nejvyšší metou – obsazením všech domovských světů a ovládnutím galaxie.

BB: Můžete vysvětlit, jak bude hra využívat real-timovou i tahovou složku?

FA: Cílem hry je obsadit domovské světy ostatních nepřátelských ras a ovládnout celou šachovnici. Za tímto účelem je hra rozdělena do dvou částí:

1. Tahová strategická část.
2. Arkádová vesmírná bojová část.

Během strategické fáze mohou hráči vydávat rozkazy svým flotilám, jmenovat nové admirály, nakupovat nové lodě a stavět různé instalace, jako například hvězdné základny, výzkumné stanice nebo těžební zařízení.

A když flotily při pohybu po mapě galaxie vstoupí do nepřátelského systému nebo narazí na nepřátelskou flotilu, vypukne bitva.

Během těchto bitev můžete buď sledovat jejich strategickou vizualizaci na nejvyšší úrovni nebo se přepnete do arkádového módu, převezmete přímou kontrolu na svou flotilou a zaútočíte na nepřítele.

BB: Jak bude vypadat boj v porovnání s předchozími startrekovými hrami?

FA: Boj v Conquestu je intenzivní a odehrává se ve vysokém tempu. Hráč může v každém tahu podstoupit hned několik bitev, v nichž bude útočit na cizí systém nebo bránit svůj vlastní. A jak už je ve Star Treku zvykem, boj vyžaduje poctivou dávku zručnosti i taktického uvažování.

Hráči budou ovládat flotily obsahující až sedm lodí, složené z výzvědných plavidel, křižníků nebo bitevních lodí. Hráči mohou v jakémkoliv okamžiku převzít kontrolu nad jakoukoliv lodí a vybírat z několika formací flotil. Rovněž mohou ovládat hvězdné základny, pokud v daném systému nějaká je. Navíc se hráči mohou rozhodnout vybojovat bitvu pomocí strategického bojového systému. V tomto módu mohou rozdávat příkazy v bojovém simulátoru v reálném čase.

BB: Kolem které „generace“ Star Treku se hra točí?

FA: Hra se odehrává v čase Nové generace.

BB: Za jaké ze startrekových „ras“ si budeme moci ve hře zahrát?

FA: Hráč si bude moci vybrat ze šesti hratelných stran: Federace, Klingonů, Romulanů, Cardassianů, Dominionu a Breenů. Při průzkumu galaxie narazí také na flotily Ferengů, Borgů, Orionců a Xindů.

BB: Jak hraní za odlišné rasy ovlivní herní strategii?

FA: Každá rasa má své silné a slabé stránky, které ovlivňují způsob hraní, například:

- Druhy lodí: Útočné, obranné a manévrovací schopnosti všech lodí jsou pro každou rasu unikátní. Stejně tak se liší i náklady na jejich stavbu.

- Admirálové: Ve hře existují tři druhy admirálů – útoční, obranní a pohyboví. Přičemž každý druh vnáší do hry z taktického hlediska různé přednosti. Kupříkladu pohybový admirál může v každém kole táhnout dvakrát. Každá rasa má jiné složení admirality – například Klingoni mají víc útočných admirálů, což odráží jejich válečnickou povahu.

- Infrastruktura: Statistické vlastnosti nepohyblivých staveb, například hvězdných základen, výzkumných zařízení nebo těžebních kolonií, se liší pro každou rasu. Takže některé rasy mají vysokou rychlost výzkumu a mohou velmi rychle vylepšovat své technologie, zatímco jiné rasy mohou být silnější v těžbě, která jim v každém kole přinese vyšší příjem, atp.

- Technologický strom: Každá rasa má svůj vlastní technologický strom – oblasti, které může zkoumat a vylepšovat. U některých to může být výkon lodí nebo síla zbraní, u jiných zase výkonnější průmysl nebo lepší infrastruktura.

- Speciální zbraně: Každá rasa má svou vlastní sadu speciálních zbraní, což jsou velmi silné zbraně, které lze odemknout pomocí výzkumu a které mohou mít ve strategické části zničující dopad na mapu galaxie.

BB: Mohou si hráči upravovat kampaně?

FA: Ano. Hráč může hrát kampaň proti jakémukoliv počtu hlavních ras, ať už třeba obyčejnou kampaň jednoho proti jednomu – např. Federace proti Klingonům – nebo mohou rozpoutat „totální konflikt“ se všemi šesti rasami soupeřícími o nadřazenost.

Hráč také může určit stupeň umělé inteligence, výši počátečních kreditů a chování válečné mlhy (fog-of-war).

BB: Obsahuje hra mód šarvátky (Skirmish)?

FA: Ano. Hra nabízí šarvátku v arkádovém módu, která hráči umožňuje sestavit dvě flotily soupeřících stran a poté je postavit proti sobě.

Při nastavování šarvátky může hráč určit počet a třídy lodí v každé flotile i admirála flotily a míru jeho zkušeností. Může rozhodnout, které rase daná mapa patří a zda systém obsahuje hvězdnou základnu a obranné instalace.

BB: A co hra více hráčů? Bude?

FA: Ne. Conquest je pouze hrou pro jednoho hráče.

BB: Jaké výhody přinesou hráčům ovladače Nintenda Wii?

FA: K ovládání Conquestu se používá wii-mote i nunchuk. Strategická část se ovládá výhradně prostřednictvím wii-motu, jehož hráč využívá jako ukazatele sloužícího k přesouvání flotil po mapě galaxie a k výstavbě nových zařízení.

V arkádovém módu hráč používá wii-mote i nunchuk. Nunchuk slouží k ovládání vašich hvězdných lodí, zatímco s wii-motem zaměřujete nepřátelská plavidla a zařízení.

Výhoda ovládání na Wii spočívá v tom, že je velmi příjemné a intuitivní. Při používání wii-motu k přesunu flotil a provádění taktických rozhodnutí na mapě galaxie má hráč pocit, že řídí celou akci, že je skutečně tím nejvyšším velitelem.

Původní rozhovor na Bethesda Blog: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 12.8.2007

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Conquest najdete zde.