Birth of the Federation logo

Nekonečný vesmír. Toto je cesta skvělé hry zvané Birth of the Federation, která se znovu a znovu vydává za poznáním nových tajemných pařanských sídel a za novými formami taktiky. A odvážně se pouští tam, kam se zatím žádná hra nevydala.

Star Trek Games.CZ uvádí: Birth of the Federation.

V hlavních rolích: Federace jako mírová společnost, která se pokouší udržet galaxii pohromadě, ať to stojí, co to stojí. V roli zákeřných a nevyzpytatelných protivniků Romulané a zvrhlí Cardassiané. Za čest svého lidu v hlavní roli Klingonská říše. Dále hrají Ferengové jako kupci všeho, co se dá prodat.

Třída GalaxyTak i takto by se dalo vyložit úvodní intro k Birth of the Federation (od teť už jen BotF), které je velmi pěkně uděláno, ale nemyslím si, že by bylo nějak převratné. V BotFu se dá nalézt velké spektrum všech možných ras, které se vyznačují svými vlastnostmi ze seriálu, ale najdeme tu také rasy, které ještě nikdo nikdy neviděl a jsou velmi zajímavé! Mezi ty známé rasy ze seriálu patří např. Betazoidi, Vulkánci a ještě mnoho dalších, ale tyhle rasy, co jsem vypsal, jsou velmi mírumilovné a schopné vám pomáhat v zapeklitých situacích, což se nedá říct o takových Borzích, kteří pronesou jen dvě věty ("Veškerý odpor je marný! Připravte se k asimilaci"). Bohužel je fakt, že jejich věta o odporu je velmi často pravdivá a osudová hlavně pro Federaci, Cardassiany a Ferengy, jelikož nemají technologii potřebnou k zamaskování lodí, a tak je mohou Borgové velmi lehce zničit! Většinou se s Borgy jedná ve velkém fofru v rozhraní 2 - 3 kol buďto zvítězí Krychle nebo vy. Jiná další volba není! Když jsem poprvé viděl Borg Cube, tak jsem z toho měl velkou radost a říkal jsem si, co je na tom tak těžkého. Zvládl jsem porazit Romulany, udělám i jednu Borg Cube, ale hups! Borgové si to ironicky zamířili do sektoru 001. Borg CubeOkamžitě jsem vyhlásil masivní zbrojení a začal jsem s úplnou mobilizací všech jednotek schopných pohybu. Abych nabral čas, tak jsem posílal k Borg Cube i průzkumné lodě na smrt, ale ta chvíle stejně nadešla - rozhodující boj mezi Federací a Společenstem. No inu dopadlo to tak, že Star Base padla jako první a s ní i moje flotila! A to byl konec Federaci, pak už jsem nevlídně jen koukal na to, jak si Borgové vychutnávají výhru a ničí mi moje solární systémy!!! Hra sama o sobě napoprvé vypadá šíleně složitě a nepřehledně, ale časem se ovládání vžije a krásně padne do ruky.

Na začátku, než se vrhnete do hry, máte možnost několika voleb: Musíte si nastavit obtížnost (Impossible, Simple, Easy, Medium a Hard), druh výhry (Domination nebo Vendetta), velikost a tvar galaxie a za jakou rasu budete hrát: Jak jsem na začátku zmínil, vybírat můžete mezi Federací, Klingony, Romulany, Cardassiany a Ferengy a u těchto ras si můžete nastavit i jejich tech level, od kterého budete začínat. Každá rasa má ve hře jiné téma ovládání - to znamená, že když hrajete za Federaci, tak se vám spustí operační systém Lcars s patřičnými zvuky! Hned od startu vlastníte pár hvězdných systemů, které jsou i v seriálu identicky pojmenované! Nyní k boji v této hře: Bude bitvaJeho grafické znázornění je velmi slušné. Celý boj se odehrává očima třetí osoby, která si může štelovat kamerou ze strany na stranu a přepínat si pohledy, jak chce.

Teď ke kladům hry: Ve hře je velmi mnoho kvalitních zvuků a jiných sekvencí, velký výběr všech možných lodí a techniky, velmi vychytralá umělá inteligence, hojný počet ras (všechny se řídí svými charakteristickými vlastnostmi - Romulané jsou výborní ve špionáži, Federace je mírová společnost pro spojení galaxie, Ferengové - no co dodat, to snad víte sami a hlavně je to TREK!!

Nyní k záporům: Z nepochopitelných důvodů jsou zde názvy tříd lodí uplně jiné, než jak je známe - např. Galaxy class je pod jménem Heavy Cruiser a to hru ztěžuje. Ošklivé exploze lodí, občasné poruchy v grafice hry a to bude asi tak vše, co se dá téhle zdařilé hře vyčíst!

Osobní verdikt: Jedná se o docela podařený kousek týmu MicroProse, ale přece jen je to víceméně kopie Master of Orion 2 v novém kabátě. Myslím, že obyčejného člověka tato hra zas tolik nenadchne a obrátí se spíš k MoO2, ale pro příznivce Star Treku je to ukrutná pařba na dlouhé časy. Jen je třeba jí přijít na chuť!

Systémové požadavky :
Minimální:
Procesor: P-166MHz