Textovou adventuru BlekTrek vytvořili pánové vystupující pod přezdívkami Matrox a Nula a… teď jsem chtěl napsat, že si vzali za vzor statečné činy posádky hvězdné lodi Enterprise z éry Nové generace, ale to by byla nehorázná lež… Takže na to musím jinak. Totiž, to, že jsme v adventuře Trek in the Flesh svlékali kapitánku Janewayovou a potírali její tělo vonnými oleji, to jsme překousnout dokázali, ale udělat z legendárního kapitána Hvězdné flotily, Jean-Luca Picarda, bisexuálního zvrhlíka se střevními potížemi, to může být pro mnohé zapřísáhlé příznivce seriálu sousto k neskousnutí. Oč jde?

BlekTrek řeší dlouze diskutovaný problém, kde se na Enterprise nachází záchody, a staví vás do role studovaného specialisty v oboru záchodových věd, lidověji řečeno hajzldědka. Pokud se vám toto slovo nezdá, vězte, že jsme teprve na začátku a ve hře záhy řádně přituhne. Jako čerstvá posila posádky lodi Enterprajs jste právě dodrbali záchodovou mísu, když se do místnosti vřítil zmiňovaný kapitán Blikárd a celou ji opět po…špinil. Protože jste cholerik prvního stupně, skončíte po následující výměně názorů pěkně v chládku ve vězení a veškerou svoji sílu upnete k úspěšnému splnění jediného cíle – pomstít se Blikárdovi a řádně mu osolit jeho kapitánský život.

Na lodi samozřejmě potkáte i další postavy známé ze seriálu – poradkyni Troj, které budete okukovat výstavní zadek, poručíka Worfa, kterému budete také okukovat zadek, doktorku Krašerovou připravující večeři pro svého milence Blikárda, bezhlavého Datu, slepého Džordyho a nesmíme zapomenout ani na toho sralbotku Rajkra, který hlídá můstek.

Hra si skutečně nebere servítky a do hlavních postav ani tak nešťourá klacíkem, jako spíš mlátí bejzbolkou. To vše komentuje peprnými hláškami, které si každou druhou větu podávají ruku s vulgarismy. Co se však vlastní adventurní části týče, tak tu máme klasickou textovku, ve které chodíte po lodi, sbíráte a používáte předměty, manipulujete s různými zařízeními a mluvíte se členy posádky. Hra obsahuje velké množství hlášek, kterými komentuje vaše chování, a ani vaše postava si nenechá ujít sebemenší příležitost něco prohodit a někoho shodit. Ze začátku se vám bude zdát, že je ve hře těch sprosťáren šíleně moc a že nemá valný význam hru zkoušet. No… Pokud jste ochotni něco překousnout, tak u ní zkuste chvíli vydržet, protože jakmile se naladíte na stejnou notu a začnete si představovat popisované situace ve skutečnosti, začnete se smát na celé kolo.

Když se na hru podíváme z technického úhlu pohledu, tak je možné říct, že nabízí postačující zpracování. Příjemně mě překvapila doprovodná hudba, která sice trochu chrastí jak v éře osmibitů, ale jinak se během hry několikrát změní, a pokud netrčíte v jedné pasáži několik desítek minut, tak se vám ani nestihne zprotivit. Veškerou svoji činnost ovládáte kurzorovými šipkami a nutno říct, že když víte co a jak, ubíhá vše čilým tempem kupředu. Každá činnost i veškeré předměty mají svůj vlastní doprovodný obrázek, všechny postavy, se kterými se potkáte, jsou doplněny svým portrétem. Ke hře nemám výraznějších výhrad, občas se sice trochu hůře čte barevný text, který je odlišný pro každou z postav, jinak je ale vše v naprostém pořádku. Bezproblémově funguje i ukládání a nahrávání pozic, takže vám nic nebrání si hru užít.

Závěrem tedy mohu říct jediné. Pokud vám nevadí, když si někdo dělá srandu z vaší oblíbené televizní zábavy, určitě si BlekTrek vyzkoušejte a pohlédněte na posádku Nové generace z trochu jiného úhlu…

Přidáno: 15.9.2004

Seznam všech článků týkajících se hry BlekTrek: The Last Generation najdete zde.