Rozhovor s Totally Games o Star Trek: Bridge Commander

V první řadě jste známí svými skvělými simulátory z Druhé světové války a simulátory založenými na prostředí Star Wars. Co vás tedy vedlo k vytvoření hry z vesmíru Star Treku?

Prostě jsme nebyli připraveni opustit arénu vesmírných bitev, ale chtěli jsme udělat něco trochu odlišného a Activision nás kvůli kvalitě naší předchozí práce požádal, abychom popřemýšleli o této možnosti. Během našich rozhovorů jsme přišli s návrhem dost odlišným od našich předchozích her, který celou věc dělal zajímavou jak pro náš tým, tak pro veřejnost - a tak vznikl Bridge Commandera. Star Trek má bohatou 35letou historii zahrnující čtyři televizní seriály, devět filmů, stovky románů a mnohé další. Vybíráme si základní prvky licence, abychom vytvořili zábavnou a nepřekonatelnou hru s bojem, obranou, záchranou, diplomacií, průzkumem a vědeckými objevy.

Když jste si vybrali detailnější cestu k ovládání hvězdné lodi, efektivně převádějíc hru na simulátor, jak detailní bude a bude stále snadné ho používat? Dále, budeme muset - stejně jako v Battlecruiseru 3000 A.D. nebo Starfleet Command - dělat všechno manuálně, nebo budeme moci pověřit ovládáním posádku jako skutečný komandér? A pokud ano, jak budou umělí členové posádky ve hře reagovat na naše příkazy?

Každý hráč se může rozhodnout, kolik toho bude ovládat manuálně a kolik toho svěří počítači. Bridge Commander nabízí hráči můstek plný unikátních jednotlivců. Interakcí se svojí posádkou hráč určuje úroveň ovládání. Například: v bitvě může hráč dovolit svému taktickému důstojníkovi ovládat manévry lodi, zatímco palbu ze zbraní si vyhradí pro sebe, nebo může převzít kontrolu nad taktickou stanicí a loď ovládat zcela sám. Tato úroveň konfigurovatelnosti umožňuje hráči mít na starosti takové množství povinností, na které se cítí.

Budeme mít možnost rozšířit hru o nástavby, jako nové mise, lodě atd.? Také jsem neviděl žádnou zmíňku o možnosti hry více hráčů, takže bude tu nějaká, nebo je tato hra určena pouze pro jednoho hráče?

Je pravděpodobné, že hra nebude mít tradiční nástroj na stavbu levelů, protože většina misí a událostí se vytváří pomocí skriptů v jazyce zvaném Python. Takže jestliže si hráči budou chtít hru upravovat, bude nejlepší, když se začnou učit Python hned teď. Multiplayer umožní hráčům ovládat jakoukoliv válečnou loď, která se ve hře objeví. Bude využívat taktického rozhraní a umožní vybojovat různé šarvátky a bitvy.

Děkuji za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 23.12.2000

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.