Rozhovor s Lawrencem Hollandem o Star Trek: Bridge Commander

GameSpot: Zdá se, že multiplayer často zatěžuje herní návrh v mnoha jiných směrech než hra pro jednoho hráče. Co jste zvážili před tím, než jste se rozhodli multiplayer přidat?

Larry Holland: V multiplayeru se musíme dívat jinak na rovnováhu sil. Ve hře pro jednoho hráče musí být hra zábavná právě pro něj. To znamená, že musíme vytvořit věci, které budou upraveny tak, aby mu vyhovovaly. V multiplayeru musí být hra zábavná pro každého. Ve hrách jako je Quake, jsou všechny postavy v podstatě stejné. Ale ve Star Treku nemůžeme mít klingonského Dravého ptáka stejně silného jako federální loď třídy Sovereign. Takže musíme uvážit rovnováhu a měřit věci podle bodů.

GS: Jak jste v multiplayeru vybalancovali lodě čtyř herních frakcí?

LH: Nesnažili jsme se je vybalancovat. Jsou totiž neodmyslitelně neporovnatelné, takže kdybychom je nějak vybalancovali, nevypadalo by to jako Star Trek. Místo toho jsme se pokusili vybalancovat bodový systém, takže i když použijete malou loď a budete hodněkrát zničeni, můžete na body vyhrát proti větší lodi, která bude zničena jenom jednou.

GS: Existují v duelech jeden na jednoho nějaké speciální zbraně nebo přírodní překážky, aby se obměňovala taktika?

LH: Ano, máme mnoho prostředí specifických pro multiplayer, která nejsou ve hře pro jednoho hráče. Tato prostředí mohou být velmi divoká - například jsme vytvořili systém s dvaceti planetami blízko sebe, mezi kterými musí hráči manévrovat. Už jenom fakt, že bude mít proti sobě lidského protivníka, přinutí hráče přijmout nové taktiky. Vytvořili jsme určitý herní systém a doufáme, že bude pro lidi dostatečně propracovaný a bude je nutit k tomu, aby si vytvářeli své vlastní zajímavé a různé strategie. Lidé v Totally Games si už vyvinuli své vlastní odlišné styly hraní a preferují odlišné lodě.

GS: Díky, Larry.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 29.7.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.