Rozhovor s Lawrencem Hollandem o Star Trek: Bridge Commander

Řekněte nám něco o příběhu Bridge Commandera. Slyšeli jsme, že se hra chce pochlubit komplexní dějovou linií. Co můžeme očekávat?

Hráč začíná hru jako první důstojník na palubě U.S.S. Icarus, lodi třídy Galaxy, která vypadá jako Enterprise-D v TV seriálu Nová generace. V blízkém systému vypukne hvězdná katastrofa, která zabije vašeho kapitána a poškodí vaši loď. Vaším úkolem je zjistit, co se stalo, a pokud možno zabránit tomu, aby se to stalo znovu. Ve hře bude velké množství interakcí s dalšími dobře známými cizími rasami, jakož i duchaplná posádka, která bude držet pospolu během šílené honičky za řešením této záhady.

Jak bude strukturována hra pro jednoho hráče?

Příběh hry je vyprávěn v osmi epizodách. Abychom udrželi jednolitý příběh, bude každá epizoda následovat lineárně tu předchozí, ale v rámci každé z epizod bude množství misí, které budete moci hrát v různém pořadí. To dá hráči pocit, že sám určuje to, kam a kdy se vydá. Na rozdíl od našich předchozích her nebudeme mít obrazovku, kde si vyberete misi. V Bridge Commanderu, jakmile začnete hru, vám bude postup od mise k misi a od epizody k epizodě skryt. Příkladem cílů různých misí je přeprava zásob, hlídání hranic, vyšetřování hvězdných anomálií, útočení na nepřátelská plavidla a obrana federálních plavidel nebo zařízení.

Vesmírné simulátory, ve kterých se objevují velké hvězdné lodě, jsou často dosti komplexní a těžko ovladatelné - a vy ovládáte hvězdnou loď, jejíž posádka čítá několik stovek členů. Jak řeší uživatelské rozhraní Bridge Commandera tento problém?

Pokusili jsme se k němu přistoupit ze dvou stran. Většina akce se odehrává na můstku a vy, jako hráč, budete jednat s vaší posádkou a dávat jim rozkazy. Nebo bude mít hráč v bitvě možnost přímo ovládat taktickou stanici. Umělou inteligenci navrhujeme tak, aby byla dost silná na to ovládat ostatní lodní systémy v době, kdy se věnujete jinému ovládacímu panelu. Takže si hráči budou moci vybrat - buď budou jednoduše velet, nebo požádají taktického důstojníka, aby ustoupil, a budou pálit fotonová torpéda sami. Doufáme, že tato simulace bude jak zábavná na hraní, tak i věrná Star Treku.

Budou taktické panely určeny pro pokročilejší hráče? Zamýšlíte to tak?

Snažili jsme se vytvořit jednoduché, ale zároveň efektivní rozhraní, které také věrně replikuje hlavní příkazy, které každý fanda slyšel na můstku vydávat Picarda nebo Kirka. Očekáváme, že vzhledem k snadnému hernímu rozhraní na můstku a faktu, že většina filmových scén ve hře a připravených událostí se bude dít právě tam, bude spousta hráčů hrát většinu hry právě v tomto módu. Ale když nastane potřeba použít sílu nebo na sílu odpovědět, myslíme si, že hodně hráčů skočí k taktickému panelu a bude přímo ovládat štíty a zbraňové systémy. Také mějte na paměti, že i když je taktická stanice způsobem, jak mít detailnější a přímou kontrolu nad bojovými situacemi, není zamýšlena pro ostatní netaktické situace, které tvoří zbytek hry. Všechny nebitevní části hry jsou ovládány z prostředí můstku.

Zdá se, že velet hvězdné lodi znamená spoustu práce. Picard dokázal řídit nejen svoji vlastní loď, ale i jakoukoliv flotilu. Dostane hráč do rukou také velení nad flotilou?

Jako kapitán hvězdné lodi bude mít hráč zodpovědnost za kompletní velení nad svým vlastním plavidlem, ale kromě vizuálních kontaktů a komunikace s ostatními kapitány nebude moci velet flotile. Hráč nemá zkušenosti kapitána, jako je Picard, aby mohl velet flotile v nepřítomnosti admirála. Navíc, odskok k velení flotile by byl výpravou do oblasti real-time strategií, která byla už docela dobře pokryta hrou Star Trek: Armada.

Nyní podrobněji. Držíte se už zavedených konvencí Star Treku? Například: Budou hráči moci zaměřovat různé části nepřátelských plavidel a to se specifickými efekty, a jak to ovlivní hru samotnou?

Zaměřování specifických systémů skutečně podporujeme a má to takové efekty, jaké byste očekávali. Když vyřadíte impulzní pohon nebo trysky, zabrání to protivníkovi v kormidlování nebo zrychlení. Vyřaďte jejich phaserové zásobníky, a vytvořte tak díru v jejich útoku. Poškoďte jejich generátor energie a přinuťte je se spoléhat na slabší záložní energii, dokud se jim nepodaří opět nahodit generátor.

Používáte oficiální dokumentaci jako reprografii plavidel a jejich příslušných výzbrojí a obranných schopností? Jaký průzkum provádí tým, aby vytvořil přesvědčivý bitevní zážitek ze Star Treku?

Použili jsme reprografie a ostatní materiály přímo od Paramountu, které nám pomohly vytvořit jedny z dosud nejpřesnějších modelů lodí a můstků. Pro získání mnoha údajů používáme technické příručky Michaela Okudy, jakož i ověřujeme některé věci s nejnovějšími papírovými startrekovými RPG hrami. Často se vracíme ke specifickým epizodám Star Trek: Nové generace nebo k filmům, abychom se ujistili, že zachytíme tu pravou podobu Star Treku. Máme tuny knih a románů, všechny předchozí hry, producenta s předchozími zkušenosti se Star Trekem a spoustu fandů Star Treku v naší společnosti, kteří mají bohaté znalosti.

Budeme moci používat taktiky ze seriálu jako třeba "Picardův manévr"?

Bohužel, mnoho taktik ze seriálu funguje dobře při vyprávění, ale už ne ve hře. Kdybychom něco takového umožnili, proč by to někdo nemohl používat v každé bitvě? Při vývoji Bridge Commandera musíme občas udělat těžká rozhodnutí mezi prvky seriálu a hrou. Naším cílem je poskytnout hráčům ten nejvěrnější pocit seriálu a hráč tak bude moci v bitvě přikazovat taktickému důstojníkovi pouze standardní manévry a taktiky. Několika příklady je přímý útok (přímo s fotonovými torpédy) nebo kruhový útok (zblízka s phasery) nebo i úhybné manévry, když na vás někdo zaútočí.

Budou mít hráči možnost velet známým lodím Hvězdné flotily, jako jsou Yomato a Enterprise?

Ne ve hře pro jednoho hráče, kde se soustředíme na vyprávění příběhu hráče jako kapitána lodi U.S.S. Icarus a později U.S.S. Sovereign. Avšak některé známé lodě budou hráči pomáhat během misí a ve hře pro více hráčů by hráči měli mít možnost velet mnoha různým typů lodí.

Které rasy se objeví ve hře, a za které rasy budeme moci hrát ve hře pro jednoho i více hráčů?

Ve hře pro jednoho hráče se objeví Cardassiané, Ferengové, Klingoni, Romulané a další. Multiplayer bude pravděpodobně obsahovat mód, ve kterém budou hráči moci ovládat téměř jakoukoliv z lodí, které se objeví ve hře pro jednoho hráče.

Kolik hráčů bude moci hrát multiplayer? Bude tu možnost tří- i čtyřstranných konfliktů a bude se moci ke každé ze stran připojit více hráčů?

Multiplayerem jsme se ještě nezačali pořádně zabývat, protože stále ještě budujeme většinu herních systémů. Doufáme, že budeme mít až osm hráčů najednou, a očekáváme, že ti budou mít možnost vybrat si z množství voleb vztahujících se k výběru týmů a oponentů. Doufáme, že dáme fandům na našich webových stránkách ještě letos vědět, jaké jsou naše plány pro hru více hráčů.

Totally Games jsou dobře známi svými hrami pro PC, zejména bitevními hrami a simulátory z prostředí Star Wars, ačkoliv nedávno bylo ohlášeno, že se chystáte vyvíjet i pro Xbox. Je Bridge Commander stále zamýšlen také pro PC, nebo bude pouze pro Xbox?

Bridge Commander zatím plánujeme pro PC.

A na konec. Kdy mohou dychtiví Trekkers očekávat, že si zahrají Star Trek: Bridge Commander?

Vydání plánujeme na druhé čtvrtletí roku 2001.

Děkuji za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 8.9.2000

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.