Rozhovor s Lawrencem Hollandem o Star Trek: Bridge Commander

- se zakladatelem a prezidentem Totally Games -

Vaše tituly z prostředí Star Wars byly velmi kvalitní. Jak chce tým přenést tu samou uměleckou integritu do Bridge Commandera?

U titulů z prostředí Star Wars jsme mohli použít informace přibližně ze šesti hodin tří původních filmů a zároveň jsme měli k dispozici stále se rozrůstající vesmír vytvářený pod licencemi, různými fandy a také námi. Star Trek má bohatou 35letou historii, která zahrnuje čtyři televizní seriály, devět filmů, stovky románů a mnohé další. Budeme se snažit z toho vybrat to pravé, abychom vytvořili zábavnou a nepřekonatelnou hru. Bridge Commander bude obsahovat mnoho základních prvků Star Treku jako boje, obranu, záchranu, diplomacii, průzkumy a vědecké objevy.

Co nám můžete říct o nové cizí rase?

V tomto okamžiku pouze málo, protože stále pilujeme detaily a předtím než budeme moci zveřejnit více informací o tom, co přidáváme do vesmíru, musí celý náš příběh schválit Paramount. Ale mohu vám říci, že to je technologicky vyspělá kultura, která žije poblíž hranic cardassijského prostoru.

Tisková informace se nezmiňovala o možnostech online hry. Jaké prvky plánujete nebo zvažujete?

O této možnosti jsme ještě nerozhodli. Stále jsme v době navrhování a soustředíme se na dokončení hry pro jednoho hráče.

Popište nám způsoby ovládání hvězdné lodi z můstku.

Rozhraní můstku a struktura příkazů jsou optimalizovány tak, aby lidem umožnily vydávat rozkazy a ovládat hlavní systémy, zatímco budou stát v třírozměrném prostředí na můstku. Hlavním úkolem je určit, které systémy můžeme vypustit, aby toho hráč neměl na starosti příliš mnoho, ale přesto měl stále pocit, že velí velkému a výkonnému plavidlu s posádkou čítající několik stovek lidí.

Porovnejte mechanismus bitvy ve Star Treku a Star Wars. Jak se bude tato akce lišit od toho, co jste udělali v minulosti?

Je jasné, že tempo Bridge Commandera bude mnohem pomalejší než u kterékoliv jiné hry, ve které se odehrávají vesmírné bitvy. Tady máme velké lodě s významnou palebnou silou, ale s omezenou manévrovatelností. Většina takovýchto her kopírovala model Star Wars, se spoustou lodí, které se utkávají na malé vzdálenosti. My se snažíme zachytit pocit kočky a myši z filmu Khanův hněv, to pomalé tempo, vzrůstající napětí a v závěru bitvu jeden proti jednomu. Pro vysvětlení lze říct, že Bridge Commander se bude podobat spíše velení na ponorce z Druhé světové války než letadlu ze stejného období.

Popište externí taktický mód. Bude moci hráč v bitvě přímo ovládat vesmírnou loď?

Externí taktický mód umožňuje přímou kontrolu nad hvězdnou lodí, ale ne v tradičním slova smyslu. First-person perspektiva se hodí pro malé a rychlé stíhače, ale ne pro velké a pomalé lodě. Tento mód je tak trochu podobný panelu, který Worf používá v seriálu k ovládání Enterprise v bitvě. Poskytuje strategické third-person pohledy na lodě v okolí, a tak dává hráči možnost vypořádat se s hrozbami přicházejícími ze všech směrů. Věříme, že bude mnoho takových lidí, kteří půjdou k taktické stanici, aby v kritických situacích převzali nad plavidlem přímou kontrolu.

Jakých prostředků použijete pro vyprávění příběhu?

Jako v našich předešlých produktech budeme mít i nyní předrenderované scény ve vysoké kvalitě, ale také přidáme několik filmových sekvencí. Vesmír Star Treku vždy obsahoval spoustu jednání s postavami a velkou část příběhu budou vyprávět právě ony. Hra je rozdělena do osmi epizod a téměř v každé z nich budou mít hráči možnost vybrat si mise a cíle, které chtějí splnit a jak je chtějí splnit. V tomto směru by měla být hra dynamičtější než naše předešlé tituly. V žádném případě to ale nebude na úkor kvalitního příběhu.

Lidé chtějí vždy slyšet o inovacích, které hra přinese. Co nám o nich můžete povědět teď?

Je obtížné odpovědět na tuto otázku tak, abych neprozradil nějaké tajemství příliš brzy. Vám nevadí všechny ty trailery, které vám ukáží celý film za méně než dvě minuty? Řekněme, že máme v úmyslu vytvořit hru, která bude obsahovat ty nedůležitější části tohoto unikátního vesmíru. K tomu chceme využít našich více než patnáctiletých zkušeností a chceme vytvořit příběh a hru, na kterou by byl pyšný i Gene Roddenberry.

Děkuji za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 23.8.2000

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.