Rozhovor s D.C. Fontanou o Star Trek: Bridge Commander

Nemusí to být všeobecně známá osoba, ale D.C. Fontana je mezi Trekkies a Trekkers legendou. U Star Treku je od začátku - napsala deset epizod pro původní sérii. Od té doby napsala jeden startrekový román, byla vedoucím výroby jak pro Star Trek: Nová generace, tak pro Stanici Deep Space Nine a byla konzultantkou u různých startrekových her (včetně něšťastné Secret of Vulcan Fury). Nyní tvrdě pracuje na nové hře Activisionu - Star Trek: Bridge Commanderu. V tomto rozhovoru spolu hovoříme o hraní, Star Treku atd.

S Bridge Commanderem budete moci v podstatě vytvořit celou novou sérii, kterou budou lidé hrát. Co jste si pro nás přichystala?

Activision a Totally Games by zřejmě rozlobilo, kdybych vám prozradila všechny jejich plány. Mohu říci, že to je vzrušující dobrodružství a že obsahuje spoustu zajímavých misí, ve kterých bude muset hráč zvítězit, aby přežil a dohrál hru do úspěšného konce. Kromě dvou oblíbených známých postav se setkáte i s několika novými osobami. Jo a ještě tam je pár prohnaných darebáků.

Jaký pocit se snažíte zachytit v příběhu Bridge Commandera? Bude to spíše Nová generace, nebo Původní série?

V některých ohledech to je trochu jako klasický Star Trek, protože hra bude zachycovat nový způsob vyprávění a nové postavy ve zcela nových světech. Avšak, protože je hra zasazena do vesmíru Nové generace, má samozřejmě silnou příchuť této série.

Jaké jsou některé z problémů při převádění Star Treku z televize na počítačovou hru? Je těžké zavděčit se každému?

Televize (a rovněž filmy) nám dávají možnost vidět excelentní herce tvořit své role. Protože se ale ve hrách většinou používají animace, ztrácí divák s hercem kontakt. Samozřejmě že s lidmi jako je Patrick Stewart (který má báječný hlas), může být postava promítnuta pomocí dialogů téměř tak, jako byste ji osobně viděli na obrazovce. Skvělou věcí na animaci je, že neznámá prostředí, cizinci, podoba hvězdné lodi a tak dále mohou být zobrazeny mnohem snadněji. Je těžké zavděčit se každému? Ano - ale každé médium má své přednosti.

Secret of Vulcan Fury byla mnoha fandy dychtivě očekávána. Jaké byly vaše pocity, když byla hra zrušena? A bude někdy příběh, který jste pro ni napsala, dostupný veřejnosti?

Vulcan Fury byl můj oblíbený projekt. Opravdu mě práce na něm bavila a cítila jsem, že by mohl být jedním z těch mezníků, které lidé považují za klasiku. Jak si jistě umíte představit, byla jsem zklamána, že byl zrušen poté, co se na něm odvedlo tolik práce (psaní, návrh, modely, dokonce nahrání hlasů). Bude příběh dostupný veřejnosti? Nevím. Myslím, že to závisí na Paramountu. Aspoň bych z toho ráda udělala román!

Čemu dáváte přednost? Psát Star Trek pro televizi, nebo pro hry? A proč?

Prostě jen ráda píši Star Trek. Miluje ty postavy a ten svět. Vždy to byl pozitivní vesmír přinášející naději pro celé lidstvo.

A na závěr, hrajete hry? Pokud ano, tak které? Máte nějaké oblíbené?

Vlastně hraji velmi málo her (ale ráda je píši). Hlavním důvodem je, že můj počítač je spíš psací stroj a nemá moc dobrou grafickou kartu, ani dost RAMek, není rychlý a ani není na disku dost místa. U této hry musím přemlouvat svého spolupracovníka - Dereka Chestera - aby mě nechal hrát na svém počítači. A navíc musím slíbit, že ho nerozbiji.

Děkuji za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 18.6.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.