Rozhovor s Davidem Litwinem o Star Trek: Bridge Commander

HL: Od posledního titulu Totally Games, X-Wing Alliance, upadl žánr vesmírných simulací u hráčů poněkud v nemilost. Máte pocit, že Bridge Commander tento trend změní?

DL: Myslím si, že ano.

X-Wing: Alliance byla skvělá hra, ale předpokládám, že být čtvrtou hrou v sérii (X-Wing, TIE Fighter, X-Wing vs. TIE Fighter, a to ani nezmiňuji množství přídavných disků) představuje těžký úkol, jak udržet zájem fanouškovské základny o v základě stále stejný herní styl. Jistě, přidali jsme všemožné nové prvky (otočná věž pro střelce ve Falconu, Death Star II), ale to co udělalo z těchto her skvělé věci, změněno nebylo (a proč také?). Většina ostatních vesmírných simulací (s výjimkou velmi inovativní Independence War) také neměnila žádné věci tvořící standardní model souboje stíhaček, takže není divu, že se věci trochu zpomalily.

Bridge Commander skutečně mění model souboje. Kromě toho že je neotřelý, je tento nový model skutečně tím jediným způsobem, jak správně vystihnout tuto licenci. Předchozí startrekové tituly použily licenci Star Treku na starý model vesmírné simulace, a i když to byly dobré hry, nebyly mimořádně unikátní nebo věrné své licenci.

HL: Jak obtížné bylo pro společnost nepřejít prostě jenom k další sci-fi licenci, ale ke zcela novému hernímu zážitku?

DL: Byla to vítaná změna, abych řekl pravdu. Jakkoliv skvělé bylo pracovat na Hvězdných válkách, každý má rád novou změnu.

HL: Jaký bude příběh Bridge Commandera, a kam je zasazen v časové linii Star Treku?

DL: Hra je zasazena do licence Star Trek: Nové generace a odehrává se chvíli po válce s Dominionem. Co se příběhu týče, tady je přepis z první stránky textu na internetové adrese www.bridgecommander.com:

"Během služby ve vzdálené oblasti vesmíru dojde k náhlému výbuchu blízkého slunce a smrtící úder poškodí vaši loď, zabije vašeho kapitána a ohrozí nedaleko se nacházející kolonisty. Nyní musíte vy převzít velení nad lodí a vést svoji posádku tak, abyste záhadu vyřešili. Vaše mise je jasná - objevit příčinu devastující exploze a zabránit tomu, aby se to stalo znovu. Během toho všeho budete bojovat s Cardassiany, spojíte se s Klingony, budete prošetřovat nepředvídatelné Romulany a odhalíte tajné spiknutí, které ohrožuje samotnou Federaci."

HL: Jak snadné bude pro hráče ovládat lodě ve hře pomocí herního rozhraní?

DL: Můstkové rozhraní, ve kterém hráč vystupuje jako kapitán, má velmi jednoduchou podobu. Podíváte se na postavu (svůj pohled ovládáte myší) a kliknete na ni, aby se objevila příslušná nabídka příkazů. Otočí se a zeptá se na vaše rozkazy, a když jí je dáte, otočí se zpět a začne pracovat.

V taktickém rozhraní jsou věci o trochu komplikovanější, protože přímo ovládáte pohyb vaší lodě a její zbraně. Standardní rozložení kláves jsme udělali hodně podobné klasickému ovládání FPS stříleček, takže bude lidem známé: WASD pro ovládání řízení lodě a myš pro ovládání zbraní. Je tu spousta ostatních možností (zaměřovací klávesy, rychlost, uhýbání, ovládání kamery), ale základní věci byste měli pochopit docela rychle.

HL: Jaké druhy misí budou ve hře zastoupeny?

DL: Výzkum, doprovod, průzkum, diplomacie, záchrana, obrana a samozřejmě spousta soubojů.

HL: Jaké známé postavy ze Star Treku se v Bridge Commanderu objeví?

DL: Jean-Luc Picard a nadporučík Data mají ve hře své role a v průběhu celé hry jsou tu a tam hosty na vašem můstku.

HL: Co nám můžete říct o multiplayer módech, a jaké lodě budou v multiplayeru k dispozici?

DL: V multiplayeru jsou dostupné všechny v úvahu připadající lodě (snažit se létat se stanicí nemá smysl). Multiplayer módy zahrnují známý Deathmatch, jakož i specifické scénáře jako Federace vs. ne-Federace a Obrana hvězdné základy.

HL: Bude v Bridge Commanderu k dispozici offline skirmish mód?

DL: Ano, náš mód Rychlé bitvy vám umožní simulovat scénáře, které si sami nakonfigurujete. Můžete si vybrat loď, se kterou poletíte, můstek, který budete simulovat (Galaxy nebo Sovereign) a přátele a nepřátele v bitvě.

HL: Co nám můžete říct o soubojích? Budeme moci efektivně simulovat bitvy podobné té ve filmu Star Trek II: Khanův hněv nebo ve filmu Star Trek: První kontakt?

DL: Téměř. Jsme taktičtější než ostatní vesmírné simulace a poškození a opravy hrají v úspěšném souboji velkou roli. Máme oblasti s mlhovinou, kde se mohou lodě schovat, a řekl bych, že loď třídy Nebula vypadá docela jako Reliant….

HL: Bude vydáno herní demo, a pokud ano, co bude zahrnovat?

DL: Demo je téměř hotové a obsahuje první tři mise z plné hry, jakož i verzi módu Rychlé bitvy, ale s tím, že jsme vypustili mnoho lodí (chtěli jsme zmenšit velikost dema).

HL: Jaký je momentální stav vývoje hry a kdy plánujete, že ji vydáte?

DL: Jsme velmi blízko k vydání. Nechám PR Activisionu, aby oznámili, kdy se hra dostane na pulty obchodů.

HL: A nakonec: Co je příští zastávkou Totally Games po Bridge Commanderovi?

DL: Náš druhý tým už pracuje na titulu pro Xbox, a zatímco se pár lidí z Bridge Commander týmu k tomuto projektu připojí, ostatní začnou pracovat na našem novém projektu, který doufejme brzy oznámíme.

Původní rozhovor převzat z HomeLAN Fed.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 17.2.2002

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.