Komuniké od admirála Nolotaie pro Velení Hvězdné flotily
Dokončil jsem analýzu schopnosti Hvězdné flotily reagovat na hrozby a shledal jsem mobilitu a adaptabilitu našich jednotech nedostačující. Nepřátelé jako Borgové, Romulané, Dominion a mnoho dalších se snaží zničit Spojenou federaci planet. Našimi vlastními zdroji rozsetými řídce po celé galaxii je stále obtížnější chránit naše celé hranice. Navrhuji, aby Velení Hvězdné flotily vytvořilo speciální jednotku pro novou dobu. Tým připravený na nejextrémnější mise, schopný vstoupit do míst, kam naše konvenční jednotky jít nemohou. Výzkum Hvězdné flotily dokončil svoji práci na lodi U.S.S. Incursion - hvězdné lodi vybavené holografickým maskovacím systémem. Pomocí této holografické technologie na sebe může Incursion vzít podobu jakékoliv lodi, a tím umožnit své posádce infiltrovat oblasti, do kterých nemůže zbytek naší flotily vstoupit. Abychom podpořili schopnosti Incursion, spolupracoval jsem úzce s komandérem Datou na výcviku různorodé posádky sedmnácti velmi talentovaných jedinců. Věřím, že tato nová posádka představuje ty nejlepší a nejzářnější členy Hvězdné flotily. Podle mého názoru bychom měli založit tento výsadkový tým okamžitě. Bez jeho existence může být ohrožena integrita celé Federace.
Admirál Nolotai,
Velení Hvězdné flotily
Star Trek: Away Team je týmová real-time taktická hra, kterou pro všem známý Activision vyvíjí mně zcela neznámá firma Reflexive Entertainment. Hra je založena na vesmíru Nové generace a její děj se odehrává těsně po válce s Dominionem. Celé vaše putování je rozděleno na 18 misí, ve kterých se postupně bude rozmotávat příběh, o kterém se toho moc neví. Mise se budou odehrávat na mnoha místech v Alfa i Beta kvadrantu, ve federálním, klingonském i romulanském teritoriu. Hru začínáme na k boji připravené klingonské stanici, z ní se přemístíme na opuštěnou federální loď a odtud do vzdálené romulanské kolonie. Později navštívíme Romulus i Qo'nos, Akademii Hvězdné flotily na Zemi, borgskou Krychli plus několik dalších prý překvapivých lokací. Na celou akci se budeme dívat isometrickým pohledem, který "umožňuje hráči ovládat tým seshora a vcítit se do akcí každého z členů týmu". Hra se na vás bude smát v 16bit barvách z rozlišení 640x480. Podle cílů mise si vyberete členy výsadkového týmu ze skupiny specialistů, kteří mají různé schopnosti a předměty nutné k dosažení stanovených cílů. Výběr toho nejlepšího týmu pro operaci bude nedílnou součástí úspěšné mise. Na každou akci si budeme moci vybrat tři až šest členů výsadkového týmu. Potěšující (alespoň pro mě) je fakt, že hra půjde quicksavovat. Away Team bude podporovat kooperativní multiplayer - hráči si mezi sebe rozdělí členy výsadkového týmu a pustí se do řežby. Ze známých postav se v jedné z důležitých rolí objeví komandér Data, který je technickým poradcem vašeho týmu. Jeho hlas uslyšíme při výcvikových misích i při ostré hře, kdy nám bude poskytovat stopy a rady. Až v průběhu hry zabrousíme do klingonské domoviny, setkáme se i s velvyslancem Worfem. Co se určitě bude líbit těm, kteří byli zklamáni délkou Elite Force, je fakt, že Away Team by vám měl zabrat tak 46 - 50 hodin čistého herního času. A pro audiofily ještě dodám, že hudbu skládá stejný člověk, který vytvářel hudbu pro Elite Force. V demoverzi, která vyjde někdy v březnu, si budeme moci zahrát první dvě mise. Hru uvádí předrenderovaný film, který bude opět někdy v březnu ke stažení na oficiálních stránkách.
Spojená federace planet vyšla z války s Dominionem a jejich spojenci Cardassiany vítězně, ale stále se snaží přeskupit. Federace, která musela čelit hrozbě mnohem nebezpečnější, než byla jakákoliv předtím, si uvědomila, že její normální způsob myšlení o některých typech konfliktů je žalostně zastaralý.
Normálně se s cizími rasami, dokonce i s těmi nepřátelskými k Federaci, zacházelo s respektem a úctou. To vše se musí změnit.
Hvězdné datum 54800.1
Jste kapitánem speciálního plavidla v oddělení Hvězdné flotily pro tajné operace. Vaším úkolem je postarat se o úkoly, které Hvězdná flotila a Federace považují za příliš citlivé, takže je třeba "diskrétní akce".
Vaše příkazy jsou jasné:
1) Provádět tajnou činnost v souladu se strategickými anebo taktickými potřebami Hvězdné flotily a Spojené federace planet.
2) Za každou cenu zachovat kompletní operační utajení - včetně lodi a posádky.
Vaše loď: U.S.S. Incursion, NX-74808.
Incursion byla vybavena prototypy několika federálních technologií, které na ni byly nainstalovány proto, aby umožnily splnění vašich příkazů.
Zahrnují:
1) Fázové holografické maskovací pole - to Incursionu umožňuje holograficky imitovat ostatní plavidla, která předtím namapovala a naskenovala. I když holografická projekce neobstojí před intenzivní prohlídkou, obelže běžné skeny a umožní Incursionu vypadat přesně jako imitovaný cíl, dokonce i jako plavidla, která jsou mnohem větší než vaše loď.
2) Aktivní programovatelný generátor warp signatury - používaný k simulaci a projekci warp signatury jakéhokoliv známého plavidla.
3) Experimentální matoucí zařízení senzorů dlouhého dosahu - tajně vkládá simulované údaje do senzorového pole zaměřené lodi. V podstatě umožňuje vaší lodi vypadat před vnějším senzorovým průzkumem jako známé plavidlo.
Disciplíny postav:
Každý člen výsadkového týmu patří do určité "disciplíny" neboli expertní oblasti, která je k vidění ve vesmíru Star Treku. Jedná se o tyto oblasti: medik, velitel, ostraha, inženýr a vědec. Tyto disciplíny určují, jaké schopnosti postava má a které vybavení je schopná používat.
Medik: Tato disciplína se zaměřuje na léčení a blahobyt posádky Hvězdné flotily.
Velitel: Důstojník, který se specializuje na velení ve Hvězdné flotile, má typicky vrozené vůdcovské schopnosti, které z něj dělají efektivního vůdce ostatních.
Ostraha: Tato disciplína je ve výsadkovém týmu extrémně cenná a žádný výsadkový tým není kompletní bez přítomnosti bezpečnostního důstojníka.
Inženýr: Je zodpovědný za provádění zázraků. Úkolem této disciplíny je oprava a údržba vybavení na lodi a při výsadcích.
Vědec: Za vědce se považují lidé od specialistů na fázové vodiče přes počítačové hackery až po exobiology.
Kvalifikované schopnosti:
Dvěma disciplínami, které mohou těžit z kvalifikovaných schopností, jsou inženýrství a věda. Ostatní disciplíny se zlepšují pouze v předmětných schopnostech.
Těmito kvalifikovanými schopnostmi jsou:
Věda:
Počítačové systémy: Tato schopnost je nutná při přístupu a procházení počítačovými databázemi.
Bezpečnostní dveře a systémy: Tato schopnost umožňuje vědeckému důstojníkovi obejít bezpečnostní protokoly na dveřích, které vyžadují kódovaný vstup, a umožňuje přerušit normální snímací vzorce v systému bezpečnostních kamer.
Rostlinná léčba: Tato schopnost umožňuje vědeckému důstojníkovi extrahovat léčivé prvky z určitých druhů rostlin přímo na bojišti mnoha různých planet.
Rostlinná paralýza: Tato schopnost umožňuje vědeckému důstojníkovi extrahovat neurotoxiny z určitých druhů rostlin přímo na bojišti mnoha různých planet.
Pole potlačující plazmu: Zkušený vědecký důstojník, který má vyvinuté nutné schopnosti k tomu, aby mohl ovládat pole potlačující plazmu, může narušit nepřátelská opevnění. Toto pole potlačuje sání plazmy na molekulární úrovni, což zapříčiní, že všechny zbraně v jeho dosahu přestanou na krátkou dobu fungovat.
Inženýrství:
Oprava terminálu: Inženýr může využít této dovednosti k opravě vadných nebo nefunkčních počítačů nebo operačních terminálů.
Vylepšení zbraní (dočasné): Tato schopnost umožňuje inženýrovi dočasně zvýšit sílu střel a dostřel všech zbraní v držení vybraného člena výsadkového týmu.
Vylepšení předmětu (dočasné): Tato schopnost umožňuje inženýrovi dočasně zvýšit účinnost všech přístrojů a předmětů v držení vybraného člena výsadkového týmu.
Vizuální tlumící pole: Toto pole se používá ke skrytí oblasti kolem inženýra, díky čemuž budou členové týmu v dosahu pole zcela neviditelní.
Vybavení: Kromě standardního vybavení jako je phaser, trikordér a phaserová puška, dostanete do rukou speciální zbraně a přístroje, které umocní herní zážitek. Protože pro tajné mise potřebujete to nejlepší vybavení, sáhnete si na nejnovější výkřiky techniky. Příkladem mohou být miny, neurální disruptory, granáty a další.
Vědecká výbavička:
Trikordér: Víceúčelový vědecký a technický nástroj, vyvinutý pro Hvězdnou flotilu. Trikordér spojuje vyspělé senzory, počítače a záznamníky ve vhodné, přenosné formě a je nezbytnou součástí všech misí hvězdné lodi a při jejích operacích. Každý člen týmu má u sebe standardně trikordér, který může být použit ke skenování množství objektů, ke sbírání stop a k rozhodování o nejlepším dalším kroku. Jako v každém výsadkovém týmu v televizních seriálech i ve filmech je trikordér důležitou součástí inventáře člena týmu a měl by být používán, kdykoliv je to možné, protože vám poskytne neocenitelnou pomoc při plnění cílů mise.
Hyposprej: Lékařský nástroj k podkožní a nitrosvalové aplikaci léků. Hyposprej používá velmi šetrný, vysokotlaký vstřikovací systém, který vylučuje potřebu jehly k propíchnutí kůže. Použití tohoto zařízení odstraní určité množství zranění člena výsadkového týmu. Ale narozdíl od televizních seriálů a filmů, hyposprej v této hře má pouze omezené množství "nabití" na každou misi. Toto zařízení může použít pouze lékařský personál.
Holografický projektor: Tento předmět sestrojí volitelný holografický předmět na jakémkoliv udaném místě v určitém okruhu od člena týmu, který ho používá. Vzhledem k problematickému přenášení zařízení musí mezi určeným místem a holografickým projektorem existovat vizuální kontakt, aby hologram zůstal soudržný. Zvoleným obrazem může být buď daný důstojník Hvězdné flotily nebo tribbl. Stejně jako u zvukové návnady (viz níže) si i v tomto případě různé situace vyžádají vytvoření různých hologramů. Tento obraz může být použit k vylákání nepřátel na specifická místa nebo je může přinutit, aby začali střílet na dané místo. Palba na hologram (který nemohou zasáhnout) může způsobit, že trefí něco za ním (například výbušný barel nebo jiného nepřítele).
Pásek neviditelnosti: Tento pásek na rukávě zapříčiní, že postava nebude vidět ve viditelném spektru. Tato schopnost trvá velmi krátkou dobu. Zatímco toto ošálí nepřátele, elektronická zařízení (jako například věžičky), které jsou nastaveny tak, aby vyhledávaly vetřelce v mnoha spektrech, člena výsadkového týmu najdou a zachovají se podle toho. Toto zařízení je velice komplikovaným kouskem a člen výsadkového týmu si bude muset možnost toto zařízení používat zasloužit.
Zvuková návnada: Toto zařízení vydává slabý zvuk na jakémkoliv místě, které určíte v určitém okruhu od hráče. Zvuk může proniknout zdmi nebo jakýmikoli pevnými objekty a můžete ho používat k odlákání nepřátel směrem od nebo k hráči.
Přenosné stázové pole: Speciální tvarované stázové pole, které automaticky vyzařuje z přenosného zařízení postaveného na zem. Okamžitě uvězní každého, kdo se dotkne kruhového stázového pole a "zamrazí" ho na místě. Ohledně množství lidí, které může být tímto zařízením uloženo do stáze, neexistuje žádná hranice. Toto zařízení může být použito k zastavení nepřátelského vojska v určitém místě nebo ho můžete použít k zablokování dveří. Toto zařízení je velmi specializované a může ho použít pouze vědecký pracovník, který byl vycvičen k jeho používání.
Zesílené spojení myslí: Tento vysoce specializovaný prototyp umožňuje členovi výsadkového týmu kontrolovat akce nepřátelské jednotky v okruhu jeho působnosti. Některé části z tohoto zařízení jsou ukradeny z romulanského prototypu zařízení, které padlo Federaci do rukou podél Neutrální zóny. Psychická síť vyzařuje neurální tlumící pole, které umožňuje postavě postavit své vědomí nad vůli jiné bytosti a ovládat její akce. Tento účinek může pokračovat donekonečna, ale mysl člena výsadkového týmu je přitom mimo jeho tělo, a tak se během ovládání cizí mysli nemůže hýbat. Ovládaná osoba musí zůstat v určitém dosahu psychické sítě, jinak se osvobodí a plně si uvědomí, co se právě stalo. A nebude z toho mít radost. Toto zařízení mohou používat pouze vycvičení vědečtí důstojníci.
Teleportační vězení: Toto zařízení teleportuje omráčené a zabité nepřátele z dosahu hlídkujících nepřátelských jednotek. Před použitím musíte nejdříve najít dostatečně velké místo, kde mohou fungovat generátory zadržovacího pole. Jakmile připravíte oblast se zadržovacím polem, vezme si inženýr do ruky malé zařízení, které přiloží na tělo omráčeného nebo zabitého nepřítele. Tělo je pak transportováno zpět na místo mezi generátory zadržovacího pole, kde je efektivně drženo z dosahu ostatních nepřátelských jednotek. Teleportační vězení poskytuje podstatný a nutný krycí prvek sloužící ke zbavování se těl, která výsadkový tým určitě nahromadí.
Rostlinný extraktor: Tento objekt používá vycvičený vědecký důstojník k extrakci rostlinných elixírů ze specifických rostlin po celé galaxii. Podle výcviku, kterým důstojník prošel, může extrahovat léčivé elixíry nebo paralyzující toxiny. Léčivý elixír se používá stejně jako hyposprej medika, ale léčí méně účinně. Paralyzující toxin vstříkne do těla nepřítele nepatrné množství extrémně toxické látky a zkolabováním určitých tělesných systémů způsobí oběti okamžitou chemickou reakci. Výsledkem je okamžitá paralýza. Kvůli vyprchávání rostlinných faktorů jsou elixíry k užitku pouze v misi, ve které je získáte.
Speciální zbraně a předměty:
Vulkánský nervový stisk: Vulkánská technika, při které jsou jisté nervy na úpatí krku vystaveny tlaku prstů, což dotyčné osobě způsobí okamžitě a nenásilně bezvědomí. V této hře mají všichni Vulkánci stisk jako volitelnou zbraň v inventáři. To může být velmi užitečné při určitých delikátních situacích, kdy chcete nepřátelského vojáka pouze omráčit na kratší časový úsek, narozdíl od delší doby při použití neurální disruptoru.
Romulanský disruptor: Usměrněná energetická zbraň používaná romulanskými vojáky. Tato zbraň není normálně na palubě federálního plavidla k dispozici, a aby ji mohl člen výsadkového týmu používat, musíte si ji vzít od nepřátelských vojáků během mise. V současné době má tato zbraň podle návrhu stejný účinek a dostřel jako phaser Hvězdné flotily typu 2. Pouze vizuální a zvukové efekty jsou odlišné.
Klingonský disruptor: Usměrněná energetická zbraň používaná klingonskými vojáky. Tato zbraň není normálně na palubě federálního plavidla k dispozici, a aby ji mohl člen výsadkového týmu používat, musíte si ji vzít od klingonských vojáků během mise. V současné době má tato zbraň podle návrhu stejný účinek a dostřel jako phaser Hvězdné flotily typu 2. Pouze vizuální a zvukové efekty jsou odlišné. Klingonský disruptor je rovněž znám jako fázový disruptor.
Láhev romulanského piva: Silně intoxikující nápoj světle modré barvy. I když je romulanské pivo ve Federaci nezákonné, bude možné najít jeho zásoby v soukromých kajutách nepřátel. Může být použito k přilákání nebo odlákání nepřítele od určitých míst. Když ho pak necháte chvíli s pivem o samotě, napije se, což ovlivní jeho mušku a rozhodování.
Sklad zbraní:
Phaser, typ 2: Ruční zbraň střední velikosti používaná personálem Hvězdné flotily. Vysílá soustředěný paprsek usměrněné energie. I přes nejrůznější modely bude tato zbraň ve hře schopná pouze dvou nastavení (namísto správných šestnácti), aby se zachovala možnost jednoduché volby - omrač, nebo zabij. S jeho použitím je seznámena většina posádky a je vyzbrojena alespoň phaserem typu 2 nebo ještě lépe standardní puškou. Jedinou výjimkou je nový lékařský personál, který běžně získává zkušenosti s touto zbraní v průběhu hry.
Phaserová puška, typ 3: Ruční phaserová puška je extrémně účinná. Vzhledem k výkonnosti a všestrannosti phaseru typu 2 se při standardních misích Hvězdné flotily používá zřídkakdy. Avšak mise, kterým čelí divize tohoto výsadkového týmu, vyžaduje její pravidelné použití. Má velký dosah a způsobuje více škod než typ 2, ačkoliv trvá déle, než se dobije. V jejím používání jsou vycvičeni pouze určití členové ostrahy a speciální důstojníci Hvězdné flotily. Snažte se mít alespoň jednu v každém výsadkovém týmu.
Neurální disruptor: Tato zbraň je účinná pouze na malou vzdálenost a musí být použita pouze v krátké vzdálenosti od zamýšlené oběti. Vysílá silný enegetický paprsek, který naruší mozkový vzor cíle, v podstatě otřese s neurálními dendrity kontrolujícími tělesné funkce. Cíl je omráčen téměř do katalepsie a neprobudí se nejméně celý den. Ke správnému použití vyžaduje neurální disruptor vysoký stupeň dovedností, neboť nesprávné použití zbraně by snadno mohlo vyústit ve smrt oběti. Z tohoto důvodu mohou toto zařízení používat pouze důkladně vycvičení lékařští pracovníci.
Ostřelovací puška: Zbraň na velkou vzdálenost, která umožňuje eliminovat oběť rychle a tiše. Puška vysílá balíček fázovaných molekulárních částic, které se elektrochemicky vybijí při dopadu. Je to zbraň typu "jedna rána - jeden mrtvý" a je velmi účinná a užitečná v situacích, kdy cíl nesmí utéct a musí být rychle odstraněn. Tato zbraň ale vyžaduje velké množství energie a obsahuje pouze omezené množství nábojů v zásobníku. Uskutečněné výstřely musí být dobře promyšleny a naplánovány, protože náboje do této zbraně jsou příliš cenné, než aby se s nimi plýtvalo. Někdy můžete v nepřátelském území najít dobíjecí stanice, které mohou tuto zbraň dobít, ale jsou vzácné a je k nim obtížný přístup. Tuto zbraň může používat pouze důkladně vycvičený bezpečnostní důstojník.
Miny na blízko: Malá mina určená proti jednotlivci, která se spouští pohybem. Toto zařízení se samo aktivuje a jakmile ho člen výsadkového týmu položí, musí od něj rychle utíkat, než se stačí aktivovat. Jakmile se tak stane, tak i ten nejmenší pohyb v blízkosti zapříčiní její detonaci, která zabije vše v dosahu. I když to není právě zbraň na tajné operace, je velmi efektivní při eliminaci nepřátelského vojska. Musí být používána opatrně, protože špatné zacházení s ní by mohlo způsobit vážné zranění nebo smrt člena výsadkového týmu. Z tohoto důvodu mohou tuto zbraň používat pouze důkladně vycvičení členové ostrahy.
Miny odpalované na dálku: Toto je malá mina určená proti jednotlivci, která se spouští dálkovým ovladačem. Po jejím umístění je tímto dálkovým ovladačem, který může používat pouze demoliční expert, odpálena elektrická reakce. Elektrický výboj omráčí nepřátelské vojáky podobně jako neurální disruptor, ale můžete ho použít na větší ploše. Ujistěte se, že v okamžiku detonace není nikdo z týmu v oblasti výbuchu. Tuto zbraň mohou ovládat pouze vycvičení členové bezpečnosti a velení.
Antihmotové nálože: Tyto nálože obsahují mikroskopické množství antihmoty držené v magnetickém zadržovacím poli. Tato zbraň se používá především k ničení velkých cílů, jako jsou budovy a stavby. Umístěné nálože vybuchují poté, co výsadkový tým opustí oblast mise, protože exploze jsou skutečně impozantní. Tyto nálože může kvůli jejich mimořádné nestálosti pokládat pouze demoliční expert. Pro plný detonační efekt musí být nálože umístěny na nebo těsně vedle cíle.
Nárazový granát: Vrhací zbraň, která vybuchne a způsobí ohromné množství škody všemu v okruhu působnosti. Explozi samotnou představuje výbuch mikrofázové pulzní nálože, která roztrhá na kousky jakékoliv osobní brnění nebo štít, které na sobě cíl má. Nárazový granát je obzvláště efektivní proti organickým a anorganickým objektům, jako jsou obranné systémy věžiček. Když toto zařízení používáte, ujistěte se, že zbytek týmu je mimo oblast.
Elektromagnetický pulzní granát: Vrhací zbraň, která po dopadu vyšle elektromagnetický pulz. Tento pulz v oblasti účinnosti dočasně vyřadí elektrické obvody, čímž v podstatě na určitou dobu deaktivuje věžičky, bezpečnostní kamery a počítačové konzole. Elektromagnetický pulz působí selektivně a neovlivňuje chod některých typů zařízení, jako jsou ruční zbraně a určitá zařízení, která u sebe má výsadkový tým, ale i nepřátelé. Tento elektromagnetický pulz je rovněž neúčinný proti organickým objektům, kterým vůbec neuškodí.
Minimální systémové požadavky: