- podruhé do boje -

Po relativně solidním úspěchu Armady, realtimové strategie z prostředí Star Treku, bylo více než jasné, že dají vydavatelé z Activisionu pokyn k vytvoření druhého dílu. Pracemi bylo pověřeno nově vzniklé studio Mad Doc Software, do kterého přešel téměř kompletní tým z původní Star Trek: Armada a také mnoho lidí ze zrušených Looking Glass Studios, kteří ve svém minulém působišti pracovali na (bohužel taktéž zrušeném) titulu z prostředí Star Trek: Voyager. A jaké že bude pokračování první startrekovské hry, ve které hráči mohli odehrát celou kampaň za Borgy a ze svých Krychlí vyhrožovat pokojným kolemjdoucím asimilací? Mnohem rozsáhlejší, vizuálně přitažlivější a zábavnější...?

Druhý díl Armady se odehrává dávno po devátém filmu. Fanoušky Romulanů však nepotěší, že jejich oblíbená rasa nemá svou vlastní kampaň (ale o ovládání romulanských bitevních lodí nepřijdou, v multiplayeru se mohou vyřádit dle libosti) - tahle čest je vyhrazena pouze Federaci, Klingonům a Borgům. Hráči se mohou těšit na 27 propracovaných misí, kde se setkají se všemi starými známými nepřáteli - Romulany, Cardassiany i tajemným Druhem 8472, který zatopí především Borgům. Přijemnou změnou určitě je podstatné zvýšení počtu typů jednotlivých lodí - oproti 34 v minulém díle jich tu je více než stovka. Ještě více by se tak měly projevit rozdíly mezi jednotlivými rasami - přeci jenom se v roli takových Borgů jinak bojuje proti lodím Romulanů a jinak proti záludnému Druhu 8472, kteří představují pro Společenstvo asi největší nebezpečí. Jak je vidět, práce bude ve všech čtyřech kvadrantech více než dost a inovovaná umělá inteligence nepřátel ji hráči moc neulehčí, spíše naopak.

Také po technické stránce došlo k podstatným změnám. Již tak rozsáhlé mapy z předchozího dílu se ještě zvětšily a konečně k nim přibyl opravdový třetí rozměr. Právě dokonalejší implementace 3D světa (který je ovšem dost silně omezen a je takřka nemožné z něj ovládat lodě) s sebou přinesla drobné změny v taktice - například formace, do kterých lze seřadit až šestnáct vesmírných lodí, ale také nový model poškození závislý na místu zásahu (při volbě cíle můžete zaměřovat jednotlivé subsystémy - například generátory štítů, můstek, warp jádro...). Právě proto vývojáři nachystali speciální taktický pohled, který nabízí přehlednější ovládání jednotlivých lodí i formací. Modely všech lodí jsou zpracovány s mnohem větším důrazem na detail a už podle prvních screenshotů bylo více než zřejmé, že speciální efekty v podobě explozí po zásahu od všemožných laserů, phaserů, torpéd či raket budou patřit k tomu nejlepšímu, co je možné ve hrách z prostředí Star Treku vidět. Vývojáři rovněž kladou velký důraz na multiplayer - po lokální síti či internetu může hrát až osm lidí najednou (ať již za Federaci, Klingony, Cardassiany, Borgy, Romulany či za Druh 8472) v několika herních módech (včetně klasické kooperace, deathmatche či CTF).

Plusy: Federace, Klingoni, Borgové a Romulani mají pár jednotek navíc oproti předešlé Star Trek: Armada. Borgská rasa byla kompletně předělána od základů. U Federace je perličkou loď Galaxy, která umožňuje separaci talířové a hnací sekce.

Minusy: Hudba je pořád stejná, každá rasa má jenom jednu skladbu a po pár hodinách hraní vám to přijde hrozně monotónní. Grafika. Je poměrně stejná jako u prvního dílu akorát k ní přibyl něco-jako-prostorový pohled, který je ale nedotažen do konce.

Konečný verdikt: Hra Star Trek: Armada 2 je velmi dobrá a pestrá, ale kdo už má první díl, tak ho ten druhý poněkud zklame...

Systémové požadavky:
Minimální konfigurace: P II 300 MHz, 64 MB RAM, 900 MB HDD, 8 MB Direct3D
Doporučená konfigurace: P II 600 MHz, 256 MB RAM
Multiplayer: Ano
3D Akcelerace: Ano
Platformy: Win 95/98/ME/XP
Typ hry: RTS
Jiná volba: Star Trek: Armada

Užitečné odkazy:
Mad Doc Software: www.maddocsoftware.com
Activision: www.activision.com
Distribuce v ČR: www.bohemiainteractive.cz

Autor: Lukáš Codr
Odborný poradce: Marek Danko
Přidáno: 13.2.2002

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Armada 2 najdete zde.